Inlägg från: Smultronhjärta |Visa alla inlägg
  • Smultronhjärta

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

1 och 1 är 3 skrev 2009-10-20 14:27:00 följande:
    SMILLA: INGEN tar för stor plats i denna tåden! Jag har fått lära mej att här pratar man om ALLT, stort eller smått. En skrapning är tufft, så e de bara! Allt kom ju lite som en chock för dej igår, gravid, inte gravid... I know de e tufft!! Men DU, NI är en helt underbar familj som tar till er barn som behöver er.   THEA: GRATTIS!!!!! SMULTRON: Kan du ta min dotter oxå nattetid om du ändå är vaken menar jag... Jag som skrytit om en sotter som sover 12 timmar i sträck har nu fått uppleva småbarnslivets baksida... Fy så trött jag är! NIKKI: Vilka fina hummeljackor!!!!
    Inga problem- den sötnosen tar jag gärna
    Sova får jag göra i mitt nästa liv tror jag{#lang_emotions_dreamer}Max är lika morgonpigg som jag var innan jag fick barn
    JsN skrev 2009-10-20 14:32:19 följande:
    JAg är tvättfascist! Ochn släpper inte någon annan när tvättsortering! Om någon annan mot förmodan skulle ta tvätten så skulle ordern vara att slaviskt följa tvättlapparna och inte röra något som den var det minsta osäker på. Ska någon förstöra tvätt hos oss så är det jag!
    He he- det var jag förut..Har dock insett att det är ganska gott att slippa så mannen i huset sköter oftast det MEN han vågar inte tvätta sådant som han är osäker på..Inte efter att han krympte mina favvobyxor för 5 år sedan Han minns fortfarande hur arg jag var
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max & Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • Smultronhjärta
    SmillaMilla skrev 2009-10-20 14:42:20 följande:
    Någon som har en rabatt kod på hm? Vill tröst shoppa till mig själv där
    8564 ger 25% på valfri vara
  • Smultronhjärta
    FL Lisa skrev 2009-10-20 14:45:46 följande:
    *skickar över en stor KRAM* och en rabattkod fick den på posten idag. 20% på hela sortimentet(inkusive home) när man beställer från webben. Gäller INTE på prissänkta varor rabattnummer 8531
    Åh din postis kom med mycket trevligare kod än min Nu måste jag nog också shoppa lite{#lang_emotions_dreamer}
  • Smultronhjärta
    Tjollabolla skrev 2009-10-20 20:19:45 följande:
    Det struntade jag i, jag köpte dom ändå Tyckte knappt det syntes. Men visst, så jääkla onödigt!
    Jag köpte dom också-tyckte inte heller att det störde särskilt..Maken som oftast är väldans känslig talade ju om för mig i affären att bögradarn knappt reagerade vilket avgjorde saken
  • Smultronhjärta

Nä men shit vad jag halkar dit mest hela tiden{#lang_emotions_dreamer} Nu slant fingret med argumentet att dagis kan behöva lite stars på hyllan*dit inga lamm får flytta*
    www.tradera.com/Molo-mossa-turkos-med-stjarnor-Strl-M-auktion_100871257

Återstår att se hur pass väl använd den är nu då{#lang_emotions_undecided}

RååSa BuBBlan skrev 2009-10-20 21:39:43 följande:
    Milliz--- Fina hoppingen Smultron--- Sötisen   Verkar vara fullt ös på den busen öh
    Tack Han har det varit fullt ös på redan från dag 1
  • Smultronhjärta
    RååSa BuBBlan skrev 2009-10-20 22:03:43 följande:
    Tips på rolig men hyfsat billig helg aktivitet med en 11 åring och en på 13? Måste bort från stan med flickorna den 30-1:a!!  Behöver inte vara bara i Sthlm och nära, vi kan resa en bit absolut..
    Hotellnatta och gå på äventyrsbad kanske? Eller bara hotellnatta och gå på bio i en annan stad kan va mysigt
  • Smultronhjärta
    RååSa BuBBlan skrev 2009-10-20 22:09:13 följande:
    Ja det är ju inte så dumt  Kanske man ska ta en tripp till Göteborg eller nåt med dom.. Måste kollas upp!! Tack!!
    Ja eller Jönköping där Rosenlunds badet ligger- deras relax är trevlig
    I Örebro har de också ett fint äventyrsbad
  • Smultronhjärta
    RååSa BuBBlan skrev 2009-10-20 22:14:58 följande:
    Å det har jag aldrig hört talas om.. Måste googlas Det ska OM vi ska bada finnas både lek för Bella och sen kanske lite "spa" aktig för Emelie.. Sen billigt hotell... Amen nu börjar det bli en plan här
    Det finns på båda ställena men jag hade valt Örebro om jag var du och så Scandic på det Känns som om Scandic har ett paketpris eller iaf något hotell i Örebro{#lang_emotions_dreamer}
  • Smultronhjärta

Generellt förstår jag inte varför man inte skulle ta chansen att vaccinera sig när det är kostnadsfritt Det skyddar både en själv och andra, kvicksilver som det pratats om är i så pass liten halt att då ska man inte äta insjöfisk heller samt att kvicksilver fungerar som "konserveringsmedel" i de flesta vacciner.
    Vanliga influensan kostar det att ta men den tar många ändå utan att kolla upp en massa..
    Jag ska vaccinera mig om de kommer ihåg att kalla mig men jag tänker inte jaga ihjäl mig-avskyr nålar

• Smultronhjärta
    JuliaochNelly skrev 2009-10-21 10:30:14 följande:
    Jo det är sant, men sen kan man vända på det och säga varför vaccinera sig nu då man inte vaccinerar sig för influensa i vanliga fall?
    Jo det är klart..Troligen beror det på att vanliga influensan kan man hantera bättre eftersom den har funnits längre,dock är inte svininfluensan livshotande för de allra flesta även om media har haussat upp allt i proportion.Äldre generationer har skydd sedan äldre flunsor. Fågelinfluensan som skulle drabba oss likt pesten sades det kom och gick och kvar satt alla med Tamiflu som de köpt tokdyrt utomlands
    Maken jobbar med just detta och i Halland hade man för någon vecka sedan haft ett konstaterat fall med svininfluensa(på en patient som varit i Mexico) Nu kan det ju ha tillkommit någon mer senaste veckorna det vet inte jag..Vanlig influensa däremot...{#lang_emotions_dreamer}
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15