Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

RååSa BuBBlan skrev 2009-10-23 17:29:39 följande:
    Go eftermiddag! Fick fiiiiiina lila randiga Katvig tröjan i lådan idag, gud så snygga färger!! Men varför gör dom inte leggings???? Bubblis är ställd i dagiskö IGEN, känns helt hemskt ..  Mamma vill inte... Liljan---- Den tårtan blev Bubblis helt gaaaaalen i   " sån tåta vill ja ha nä ja ha kalas, såna dä fina pinpessa hus på den " Jättefin va den, va du e duktig!!!
    Då får du ta o göra en sån till hennes födelsedag då Det är lite tricky men man kan ju göra ett enklare slott såklart, tornen är ju bara täckta rulltårtor och glassrån täckta i glasyr och strössel.
  • Zvartaliljan

Godkväll
    Just nu ligger Maia o halvsover i nya P&T-vagnen Felipe är alldeles tokig i den o nu vill han plötsligt sälja been, säger att vi behöver ju inte den längre {#lang_emotions_surprised} Jag ville ju ha båda var tanken {#lang_emotions_embarassed} Trodde aldrig att han skulle vilja skiljas från been så som han älskat den men nu har han tydligen funnit en ny kärlek

• Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2009-10-23 21:25:33 följande:
    men varför har ni köpt syskonvagn eg?? maia är ju så passa gammal att hon kan gå
    Nä hon kan ju inte det...hon orkar gå bara lite sen blir hon så ansträngd av astman när det är kallt ute så hon måste vila sig...vi har 6km till dagis o det orkar hon aldrig gå. O en bugaboo bee + ståbräda låter inget vidare mitt i vintern när man bor i skogen o ska ta sig fram {#lang_emotions_undecided}
  • Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2009-10-23 21:36:26 följande:
    oj 6 km ja nä det förstår jag att hon inte orkar
    Ja sen vill man ju ut i pulkabacken ibland i vinter o då vet jag att hon kommer vara helt slutkörd o vilja sova när man går hem igen Hon åker fortfarande jättemycket vagn...flera som kommenterar det men hon har inte riktigt samma ork som de flesta andra barn i hennes ålder. Även på dagis tar hon vilopauser hela tiden, fast däremellan är hon ju som värsta duracellkaninen Hon leker till 200% i 20 minuter, sen blir hon så slutkörd så hon tar 20 minuter på sig att ladda upp batterierna igen
  • Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2009-10-23 21:37:28 följande:
    men går ni till dagis
    ja inte just nu med min foglossning Men förut gjorde vi det, eller cyklade. Lagom promenad tycker jag...men får väl se hur vi gör när bebisen kommit och hur pass mycket ork jag har.
  • Zvartaliljan

Godkväll. Kikar in en stund men ser att här inte händer särskilt mycket

har varit på systerdotterns kalas, hon blev väldigt glad för tårtan. Mormor o morfar var ju där med = vi fick åka hem utan loppan
    Stark vilja har hon o bara motade mamma o pappa mot dörren o sa till oss att åka hem...jaja...man ska väl inte låta sig såras av det utan ta det som jättebra att hon trivs så bra hos mormor o morfar Får hem henne måndag kväll igen så nu kan man iaf få ett par nätters god sömn.

• Zvartaliljan

Godmorgon, eller ja jag har varit vaken sen kl.5! Var tvungen o stiga upp för o plocka ut tjälknölen från ugnen o lägge den i saltlag, ska bli lyxmiddag idag {#lang_emotions_tongue_out} Det är så härligt med en massa jägare i familjen så man får en massa gott kött {#lang_emotions_laughing} Hela frysen är full, och när det är gratis är det ju extra gott
    Så söndagsmiddagen blir tjälknöl med potatisgratäng och karl-johansvampsås *MUMS* {#lang_emotions_tongue_out}

Ska ta tag i garderobsrensning och T idag igen *pust*. o sen storstädning här hemma...får passa på när man inte har loppan springandes runt en.

• Zvartaliljan
    Tjollabolla skrev 2009-10-25 09:48:18 följande:
    Liljan: Var det svårt att hitta till ultraljudet i Malmö? Var ligger det ungefär?
    ja utan gps hade jag då inte hittat dit...ligger ganska så centralt
  • Zvartaliljan

Godkväll
    Här har man varit barnfri hela dagen o vad har man gjort då?? Jo dum som man är så storstädar man hela huset som en galning hela dagen...varje liten vrå, upp o ner för trappen, runt med dammsugaren, under sängarna, in i vartenda hörn. Så vad händer?? Jo man får såklart världens foglossning och hemska värkar!!! *korkad*
    Jaja...jag har bara mig själv att skylla...nu sitter jag i soffan o pysslar med T istället o hoppas att de hemska sammandragningarna snart lägger av...

Förresten, någon som på rak arm vet vad pusseltröjan kostar ny? Ord.pris alltså. jr.storlek

• Zvartaliljan
    Smultronhjärta skrev 2009-10-25 19:18:29 följande:
    299:- tror jag det är Och har inte du blivit tillsagd att vila
    jo sambon är ganska arg på mig just nu...men städar han inte så måste jag ju göra det! Står ju inte ut med att se skiten!! O så blir jag alldeles rastlös när Maia inte är här...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15