Inlägg från: RååSa BuBBlan |Visa alla inlägg
  • RååSa BuBBlan

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

jacao skrev 2009-10-19 14:32:05 följande:
    Hallå i tråden!Behöver lite "jack-hjälp", sonen på snaaart 4 år (ca 105 cm och smal) behöver en vinterjacka snabbt. Förra året hade vi en regnbågsjacka i 98, men hade egentligen behövt 104. Mot slutet av vintern belev den lite kort, i ärmarna framför allt. Vad tror ni han behöver för stl i år. Blir 116 alldeles för stort, eller kommer det att passa bra? Sen om någon vet om det finns nån bra rabatt nånstans så skadar ju inte det heller
    Å jag kan inte råda tyvärr då vi inte kommit till den storleken än {#lang_emotions_undecided}
    Även på de vackraste platser växer det ogräs (AN 2001)
  • RååSa BuBBlan

Kikar in en snabbis innan det är dags för middags tillredning...

Här har vi lekt haj världen å va Bubblis hade skoj   Jag klippte ut pappers hajar som fick burar och en hel värld    Allt är dock i små små bitar nu {#lang_emotions_dreamer} Nåja.. Det va skoj iallafall...

Posten klättrar verkligen inte uppåt på min favvis skala här... NU kommer posten och dessutom med BIL på vår innergård... Klockan är liksom kvart över fyra och vi bor i Stockholm {#lang_emotions_undecided}

• RååSa BuBBlan
    lillronya skrev 2009-10-19 16:16:44 följande:
    Låter kul att leka haj Kass post!Vi har lantbrevbärare och det är toppen!Stoppade mina traderapost i vår egen låda och hängde upp pilen på lådan.Så tog brevbäraren med sej de när han kom med vår post.
    Ja det va skoj   Fullt ös på dom Bubbel hajarna kan jag lova

Nä men vilken lyx!!! Vill åxå ha sån brevis ju
  • RååSa BuBBlan
    Incommunicado skrev 2009-10-19 16:17:11 följande:
    Hejsan! Idag fick Adrian och jag komma hem, de höll oss kvar ett par dar eftersom det var snitt och för tidig födsel. Maken och Damien är och köper pizza så jag tänkte passa på att ladda in lite bilder från BB.
    GRATTIS!!!!!
  • RååSa BuBBlan
    Kristyr skrev 2009-10-19 16:18:54 följande:
    RååSa BuBBlan skrev 2009-10-19 16:13:53 följande: mycket post för den att bära ut snart är det julkortstider och allt - så de vilar kanske upp sig tills dess om inte annat
    Ja eller så är postis bara lite lat om tassarna   Kör han bil så ska jag fasiken inte ha posten SENARE än om han cyklar eller tar moppen
  • RååSa BuBBlan

Nä nu är det dags att dammsuga upp pulveriserade hajar och sen ta tag i maten!

Cu!

• RååSa BuBBlan

*mutter mutter*

Säger glatt nu på morgonen...  " Å snart är det Molo salg, gud va roligt "

Gubb skrället surar till på en gång!!!  " De blir ingen resa, bla bla bla bla, Molo är ingen mänsklig rättighet, bla bla bla, det kostar flera tusen, bla bla bla "

Men han köper Kent biljetter, teknikprylar o va fasiken han vill ur GEMENSAMMA kassan!!

Jag säger att jag säljer ju på T för att kunna åka, det är inget som påverkar vår gemensamma kassa alls...

" Men pengarna kommer ju där ur från början " får jag till svar...

Jag börjar bli allvarligt less på hans jädra sura humör!!! Allt bottnar nog i att han tycker jag ska jobba, men han ska inte hjälpa till nåt här hemma så det funkar {#lang_emotions_yell}

Nu är det krig kan jag lova!!

Jag betalde ALLA förra månadens räkningar och förde över ALLT resterande till lånekontot, han hade varenda krona kvar på sitt konto!!!

*ARG*

• RååSa BuBBlan
    Smultronhjärta skrev 2009-10-20 08:32:15 följande:
    God morgonIdag är det mööörkt ute-Max var tvungen att hålla handen till bilen.DÅ är det mörkt ute För min del väntar en himlans massa packande efter gårddagens avslut som gick superbra så nu är mitt säljasug väckt..ska försöka fota lite under dagen om jag får för Lova
    Ja men gud ja!! Det va alldeles svart i morse när vi gick upp!!

Härligt med bra avslut {#lang_emotions_money_mouth} Kommer det småttisar ut härnäst? {#lang_emotions_dreamer}
  • RååSa BuBBlan
    Smultronhjärta skrev 2009-10-20 08:40:33 följande:
    Det var länge sen Tradera rullade på så bra för mig så jag får ihop mina salgpengar på 60 auktioner..Fundilerar på att kasta ut mer så att jag köpa mig en schysst dammsugare härnäst Tror nog att det blir mest smått i nästa pro, det ger inte lika mkt men jag blir av med alla kläder som är i vägen Trist med tjurig gubbe, du får komma på något riktigt bra att kontra med varje gång så att han till slut tröttnar på att gnälla Men det är klart roligare start på dagen kan man ju få
    Härligt med en SÅ bra T omgång

Väntar med spänning små småttis auktionerna... Ska hoppa till lilla kusinen {#lang_emotions_heart}

Äh... Gubbskrälle
  • RååSa BuBBlan
    Pimm skrev 2009-10-20 08:46:24 följande:
    RååSa BuBBlan skrev 2009-10-20 08:28:37 följande: Godmorgon alla!Trist att han ska säja så. Han är inte inne i en överarbetad period själv och smått utbränd? Då tåler man ju inte mycket. Att det är svårt att få ett jobb som funkar ihop med hans tider har han nog själv insett men kanske inte vet hur han ska kontra det. Men som sagt, man ska låta sina kära unna sej det som den tycker är kul, det är krydd för livet man har tillsammans och man kan ju säja att han gör sina saker och det är ok med dej. Han borde ta sej en vettig funderare på allt! och tänka sej in i din situation lite mer.
    God morgon!

Nä, han trivs med sitt arbete och just nu är det bara roligt enl honom då dom är i en utvecklinsfas och växer..

Jo, han fattar nog att det blir svårt att få ihop det med hans jobb och så blir han frustrerad över det.. Jag säger aldrig ifrån om han vill göra något som jag vet han tycker är roligt, vill han gå på kent så gör det, köpa nån ny teknik pryl så gör det, åka några dagar extra om han ska jobba i Usa så gör det.. Det är vad HAN tycker är roligt och jag vill ju att han ska vara glad liksom

Men här låter det bara nu för tiden... " du får väl jobba ihop en ny dator"  " ny telefon? Ja jobba ihop till den"  " å du handlar fast du inte jobbar "  men jag JOBBAR JU HEMMA!!!

Oerhört barnsligt av honom.. Jag bemöter det inte alls faktiskt, bara töntigt...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15