Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

God morgon tjejer!!
    Nu är barnen lämnade på dagis och jag borde egentligen påbörja läsningen av allt jag ska ha läst tills på måndag, men det får vänta en liten stund

Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    Tejja skrev 2009-11-13 09:42:39 följande:
    En liten OT traderafråga till expertisen!   Jag hade tänkt förlora min "sälja-på-tradera-oskuld" i dagarna. Har en molooverall och en molo vant-fleece på lut. Är det viktigt med söndagsavslut, eller funkar det bra när som under helgen?
    Om du ska ha avslut under helgen så tycker jag absolut du ska ha det på söndagkvällen, fredag och lördag är inte särskilt bra tycker jag.
    Jag brukar försöka få avslut mån-tors eller söndag kväll
  • Busbellan
    Tejja skrev 2009-11-13 09:43:42 följande:
    Klart det får vänta en stund, man måste ju få sitta en liten sväng och bara vara efter morgonruschen!
    Ja, och sen ska jag nog ta min bok och lägga mig i badet en stund
  • Busbellan
    Smultronhjärta skrev 2009-11-13 10:23:30 följande:
    Hörni..var är Mamman Kråkan(gamla Julia&Nelly)? Har hon avreggat sig
    Ja, vad är hon????
    Finns ju inte kvar när man söker på henne nick
  • Busbellan
    Tejja skrev 2009-11-13 11:06:25 följande:
    Är det brauns örontemp de har? Vi har en och jag tycker att den är suverän.  Visst kan det bli lite missvisande ibland om man inte håller termometern rätt. Men enkelheten att använda jämfört med en klassisk termometer uppväger det tiofaldt.  Den mäter aldrig för hög temp, endast för låg. Jag brukar mäta i en gång i vardera öra- diffar det mycket då- så mäter jag en gång till.  Den enda gången jag inte tycker att de är bra är när barnen har öroninflammation.
    Ja, de har brauns på Gekås. Vi har med en braun fast lite äldre modell, tycker helt klart den är super. Bryr mig faktiskt inte om det diffar nån tiondel, man ser ju om de har feber eller inte och det är väldigt sällan man behöver en exakt temperatur.
    Brukar med ta i båda öronen och gå efter den högsta
  • Busbellan
    Tejja skrev 2009-11-13 11:15:49 följande:
    Sedan tycker jag att de har gjort en STOR miss med att det inte finns bakgrundsbelysning på displayen. När det är mörkt i rummet måste jag ju gå ut eller ha med mig en lampa för att kunna läsa av termometern.  
    Ja, det har jag också tänkt på, lite jobbigt på nätterna.
    Först ska man leta upp örat på barnet och sätta termometern rätt, kan vara tillräckligt svårt det
    Sen måste man dessutom gå till en ampa för att kuna se vad termometern visar.

Men det kanske är ändrat nu, vad vet jag. Vår termometer är ändå drygt 5 år gammal
  • Busbellan
    Zvartaliljan skrev 2009-11-13 11:18:53 följande:
    På min gekåslista till syrran:Två svarta lammskinnsfällar, långhårigaBraun örontermometerPussel + pysselböckerFryspåsar ( )Något mer som bör läggas dit?? Har inte varit där på flera år nu fast jag inte bor så fasligt långt bort
    Tunna fingervantar eller tumvantar köper jag alltisd ett lager där till barnen, det är ju förbrukningsvaror
  • Busbellan

På tisdag kommer jag stå först i kö för att vaccinera Ella och August, det är då de börjar med de som inte tillhör riskgrupp här.
    Nora får sin spruta i skolan

• Busbellan
    Tejja skrev 2009-11-13 11:41:26 följande:
    Då ligger vi på samma nivå då angående vaccinationen. Alva (9) VILL verkligen bli vaccinerad- så hon får väl. Här i vår familj låter vi  barnen själva välja- det är väl ansvarsfullt föräldrarskap?
    hihi, ni gör som oss
    Nora ville först absolut inte vaccineras, men så i söndags kväll dan innan lappen skulle vara inlämnad till skolan hade hon ändrat sig och ville, så nu blir det så
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15