• Milliz

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Tjollabolla skrev 2009-11-20 14:09:17 följande:
    Jag tror hon kan ha både och, men 74/80 sitter säkert bäst ett tag till. Milo kan fortfarande ha många av sina i 86/92 och han är 95 lång, minst!
    Jag kanske vågar chansa på 74/80 då? Elias är drygt 95 lång och han kan inte ha 86/92 längre, men det är nog bara någon månad sen han växte ur den sista i den storleken.
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    Tjollabolla skrev 2009-11-20 14:19:00 följande:
    Ja det beror kanske vilken säsong du ska köpa från? Från den gamla gamla kan Milo inte ha 86/92, men dom som kom i våras kan han ha det i. Har ingen större koll på hur höstens är, men dom är nog liiite mindre än dom i våras... Hmm krångligt värre Köper du 86/92 lär det ju vara längre iaf!
    Det är från höstens, de som har kommit nu för någon vecka sen. Usch vad det var svårt det där. Det är ju inte kul om tröjan är jättestor och inte särskilt roligt om den blir för liten direkt heller..
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz

Gokväll! Vad händer hät då?

Själv har jag jobbat hela helgen men nu är jag äntligen ledig

Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    LJ2 skrev 2009-11-22 21:46:43 följande:
    jag har varit ledig min sista helg fram till jul nu =(( haft folk idag, fyllde tydligen år i fre men det märktes inte.. jobb från 6-15, utvecklingssamtal 15.30, hämta kläder åt blöta barn hemma, hämta barn hos min syster som hämtat dom från dagis.. lägga övertrötta barn, sen pizza med syster, o sen lägga sig strax vid tio??? *jo men grattis på mig* sambon tog på sig extrajobb, så hemma halv tolv typ.. jaja.-sen shoppa massa igår!!! ot totalt, men enfärgade velour i byxor o kjolar till mina molosar  måste kunna matcha ju o så tvätta idag, baka, vika tvätt, äta, o sen folk.. o så lite mer tvätt sen.. o nu sova.. klockan ringer 05.10..  
    Oj, det lät som ett tufft schema.. Jobbar du varje helg fram till jul nu? Det lät ju inte sådär jättekul förstås.. Jag har nog två helger kvar att jbba innan jul tror jag..
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    solouniko skrev 2009-11-22 21:53:00 följande:
    Godkväll! Vad gör ni? Tur att jag loggade in på T för att kolla mina avslut. Hade glömt bort denna fiiiina. Och nu känner jag mig nästan som en liten tjyv Billigt värre ju! www.tradera.com/Fin-tunika-Molo-stl-80-74-win...
    Godkväll! Jag gör inte mycket.. Jag kom hem från jobbet för en stund sen..

Ja den gick billigt men så är det med T ibland
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    LJ2 skrev 2009-11-22 21:52:56 följande:
    ja.. varje helg.. plus övertid i veckan.. iaf mån-tor.. kommer ta ledigt 1 eller 2 dagar under hela tiden.. nån sön typ.. så kommer nog va lagom på humör o pigg.. ska försöka kolla in här iaf,.. vill veta när nya molosar kommer!!! lönen måste ju gå till nåt kul när man slitit som ett djur för den !!! men bara till jul.. sen vanligt schema igen.. lite sådär o knappt träffa barn från sön kväll till fre em.. får trösta mig att det vara e en mån.. 'suck*
    Ja, men det blir ju kul då lönen kommer Själv har jag råkat ut för en schemamiss så jag har borta en helg´dag nu idec och det är inte så kul, det gick visst inte att göra något åt det heller.. Jag är inte lite arg på min chef just nu. Det var dessutom en vikarie som hade fått min ordinarie tid{#lang_emotions_demon} Borde han inte vara tvungen att ge den tiden till mig ändå då han har klantat sig så?
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    solouniko skrev 2009-11-22 22:00:40 följande:
    Ja, det är väl det.. Men den gick ju hemskt billigt tyckte jag, mitt maxbud var myyyycket högre Du har penki strax!
    Tack!
    Ja T går inte bra just nu har jag konstaterat. Det var flera auktionsavslut som var alldeles för låga ikväll (Ingen annons!!) Jag tror inte att jag vågar lägga ut något mer förrän efter jul..
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    solouniko skrev 2009-11-22 22:08:49 följande:
    Ja, jag blev lite sugen på blankets tunikan också bara för att.. Men jag är egentligen inte superförtjust i det printet så det fick vara. Men winterblossom är ju såå fint! Och M har inget i det faktiskt, men snart så Det gäller nog att sätta högt utrop på T nu tror jag. Jag hade lite som gick ut ikväll och jag känner mig rätt nöjd. Min fiiina rosa molooverall bland annat Som Milla växt ur. Men jag fick 100kr mindre än jag gav så det känns ändå rätt okej. Men det är nog höga utrop som gäller!
    Jo, jag får nog sätta höga utrop i fortsättningen. Fast tröjor under stl 80 går sämre har jag märkt.. Blanketstunikan gick ju tom lite bättre än winterbloom det trodde jag inte.. Jaja, men så kan det vara ibland

Nu längtar jag så tills nyheterna kommer. Fast jag tvivlar på att det blir så mycket shopping såhär i juletider. Men varsin tröja måste de ju få. Eller det kanske blir några nya Molosar julklapp{#lang_emotions_dreamer}
    LJ2 skrev 2009-11-22 22:08:00 följande:
    oj.. ja jag tycker ju att ord ska ha sin tid först.. sen tar man extra ??? han får väl sätta dig på nåt annat?? fast svårt med barn o bara hoppa in med kanske... extra tid e bättre, men inte mindre tid.. mindre lön e INTE kul.. !!! o speciellt inte till jul..! får trösta sig liiite med att man får lite mer tid med barn.. jag har ju tur iaf med den biten.. sambon tar barn helgerna, o em tar syster o mormor dom några få timmar.. tur vi jobbar skift om varandra.. *jag 6-15, sambon 12-22* o sen e han ledig nästan alla fre o helger.. just nu iaf.. jag har sagt att helgerna fram till jul e mina, han har jobba helg innan mellanåt.. nu får han va pappa oj.. jag måste lägga mig!!!! ska upp om 7 timmar... *gäsp*
    Ja så tänker ju jag också. Det är annandagjul som har ramlat bort, och till saken hör att han ringde och frågade mig innan han hade gett ut schemat om jag skulle ta föräldraledigt den dagen och jag svarade nej det ska jag inte!!! Usch vad jag känner mig irriterad!!
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    Preggi skrev 2009-11-22 20:15:30 följande:
    Jag köpte en body som stod i beskrivningen vara som ny. Jag skiver tillbaka när jag fått hem den tvättblekt och noppig att jag är besviken och att den inte stämmer med beskrivningen. Hon svarar att den är som ny eftersom den bara är använd och tvättad några ggr. Svarar igen att då är den ju inte som ny eftersom den är använd några ggr. Jag bad om pengarna tillbaka eller en kompensation. Då fick jag tillbaka att jag får handla i affär om jag vill ha nya kläder.. Desstuom tog hon betalt för "paketet" det var inte ens en mailingbag utan en ihoptejpad plastpåse..
    Det där låter precis som en säljare jag var ut för på T.. Kan du inboxa mig vem det är?
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    LJ2 skrev 2009-11-22 22:09:59 följande:
    en suit du har ute e min syrra stort fan av... om hon kommer ihåg den så ska hon ha den sa hon *om jag kommer ihåg så ska jag hj'lpa henne vinna den.. * synd jag inte visste det innan!! då hade jag vetat att hon fått den!!
    Ja, det var ju synd Vi använder inte suits och jag tyckte att den var för fin att ha som pyjamas så den får vandra vidare
    Elias 070202 Ella 080920
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15