Inlägg från: 1 och 1 är 3 |Visa alla inlägg
  • 1 och 1 är 3

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

lillronya skrev 2010-01-05 11:16:54 följande:
    Ser inte ut så här...
    Nej, de e nog samma
    080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3
    rackar2 skrev 2010-01-05 11:25:31 följande:
    Jag hade inte koll på vilka färger som var vilka år på regnbågen. 86:an vi har är gigantisk, tror knappt att den kommer att kunna användas den här vintern men blir säkert bra nästa vinter när I är 2 år. I år har vi en ärtgrön i st 80 som börjar bli för liten... Så hade tänkt att regnbågen skulle passa nu! Men det blir inte alltid som man tänkt sig!Så om jag hittar en overall i de mörkare färgerna som 1 och 1 är 3 har så är den mindre än regnbågen i ljusare färger?Maken gillar inte regnbågeoveraller men han vänjer sig nog....... Hi hi
    T har iaf 80 i sin och hon är runt 80 cm just nu. så om din har den mer limegröna randen och är en 86a så är den förmodligen lika stor som en klarare i 92. Tror jag
    080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3
    lillronya skrev 2010-01-05 11:54:21 följande:
    Heeelt ot, men barn är så söta.Småttarna sitter här bakom mej och pratar.PLötsligt säger E: mamma de e bluna som pekkakakor och pekar på sina ögon.

T fullkomligt ÄLSKAR sin nya fina häst! Tom så hon gick och hämtade båda sina snuttar, la en på hästen och en på sina egna axlar, å gungade fint
    '
    Middagsdags nu! CU!
    080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3
    Busbellan skrev 2010-01-05 12:58:44 följande:
    jag fick nämligen ett jättekonstigt mail från me&i nyss. Jag har paket att hämta på utlämningsstället, fick sms om det den 30:de. Alltså förra onsdagen, inte riktigt en vecka sedan.Idag fick jag först ett mail från me&i där det stod såhär Vi har tagit emot dina returnerade produkter från ordern 14937. Vi kommer att kontakta dig angående återbetalning så fort som möjligt. Sen strax efter ett där det stod såhär Varorna ni beställt är tyvärr slut och ni har därför fått tillbaka pengarna.Order 16294 (14937)Produkter W092123110116. Men jag har varken retunerat några varor eller gjort en ny beställning. Fattar ingenting
    Du har inte returnerat några varor... {#lang_emotions_undecided} Inga reklamationer heller?
    080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3
    Busbellan skrev 2010-01-05 13:05:40 följande:
    och jag kan inte kolla numret på min order eftersom jag råkat slänga det mailet
    Din säljare kan kolla de ordernr å se vad de handlar om. Men att ditt paket redan är tillbaka skickat ska inte ha hänt. Å om de varit tillbaka skickat hade du fått ett trevligt mail där de står att du ska betala 200 kr för outlöst paket och att en faktura kommer med posten...
    080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3
    Busbellan skrev 2010-01-05 13:14:53 följande:
    Det är köpt i webshopen på rean så jag kan inte ta det med säljaren ja, det var väl bra att jag inte fick ett sånt trevligt mail i alla fall
    Aha! Men då e de ju skumt...
    RååSa BuBBlan skrev 2010-01-05 13:17:54 följande:
    Ni som har hus.. Vad betalar ni i el per månad just nu?
    I förra huset, som va eluppvärmt med hjälp at luftvärmepump så snittade vi 1500 i mån/år. Tror vår dyraste räkning varit 2200, men då va de bannemej kallt! Har ni dyr elräkning? vad e de för värme?
    RååSa BuBBlan skrev 2010-01-05 13:20:52 följande:
    Och försäkringskassan va snabba som vanligt... "vi betalar fr.o.m 18/12 inte ut underhålls bidrag för barnen xxx och xxx då ni är folkbokförda på olika adresser och enligt lag bla bla bla" Kan inte NÅT gå bra nångång???? Får man sätta sig i ett hörn och bara gråta?
    MEN!!! Hur kan dom bara ändra de? Du har väll fått underhåll i en herrans massa år!?!?
    080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3
    RååSa BuBBlan skrev 2010-01-05 13:24:59 följande:
    Vi har samma.. Direkt el, värmepumpar x2 och brasa.. Hur stort har ni?
    Hur gamla e värmepumparna? Vårt gamla va ju 125 kvm., han som bodde där innan oss hade en årsförbrukning på 21000 kwh/år, genom att sätta in en ny pump sänkte vi till 13500!
    080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3
    RååSa BuBBlan skrev 2010-01-05 13:29:31 följande:
    Vet inte vad det skulle kosta oss att gå över till sån värme.. Men nåt måste vi ju göra när det kostar så här mycket.. *orimligt*
    Fjärrvärme i den här byn e DYRT för han som äger fjärrvärmebolaget är en besserwisser! Det är tex dubbla kostnaden jämfört med Ljungby kommun där mamma bor, helt SJUKT! Vi har en IVT värmepump med återvinningssystem, kompletterad med jordvärmeslinga. Husleverantörer säjer att vi ska klara oss under 10000 kwh/år. Gör vi de så bor vi billigt! Eller ja, värmen e billig iaf

Men kolla upp dom olika alternativen. Jordvärme kräver ju uppgrävning av trädgård, kanske inte så skoj... men ni har ju stor tomt så gör de ju inget om ni offrar en liten hörna. Bergvärme borrar dom ju, har ni berg där? Och en insats i kaminen gör mycke! Surt att den blev försenad!
    080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3
    RååSa BuBBlan skrev 2010-01-05 13:34:44 följande:
    allt går på el här.. Ja vi räknar med en kostnad på ca 7-8000 denna månad i el Jo iom att jag inte får skriva barnen här utan hans underskrift så bor inte barnen här just nu enl skattemyndigheten. Dom bor själva på gamla adressen. Så först rök undehållet, sen tar dom barnbidragen och sen bidraget vi får för E:s funktionshinder..
    De e ju helt sjukt att fk kan göra så. Trodde du hade ensam vårdnad men förstår att ni har delad fortf. Det är ju mycke pengar det handlar om!

Åter till värmen, 7-8000 är ju MASSOR! Har ni någon sån mätare så ni kan kolla hur mycke saker drar? De måste ju va något fel...
    080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3
    RååSa BuBBlan skrev 2010-01-05 13:42:47 följande:
    Ja vi får kolla upp olika alternativ.. Sen måste vi nog byta en del fönster.. Det drar som tusan från dom.. Gamla tvåglas med IS på insidan *brr*Vet inte hur det är med berg just här, inge bergigt på tomten iallafall..
    Där har ni en stor bov i dramat, 2 glas fönster drar mycke. de hade vi på Ts rum i gamla huset och hennes element gick för fullt hela tiden. Lägg filtar i fönsterkarmarna, de hjälper iaf lite nu när det är som kallast. Vi har super Elit fönster eller va sjutton de hette nu, imma på insidan om inte ventilerna är öppna som dom ska 

Har ni elelement eller sånna med vatten och elpanna? För har ni sånna med vatten så kan ni lätt bygga om till pellets, det gjorde Vs föräldrar och de hjälpte ekonomin mycke.
    080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3
    Ms Ms Kanga skrev 2010-01-05 13:49:10 följande:
    usch stackars er - det låter helt sjukt mycket - var huset energideklararerat när ni köpte det? Det ska det väl vara om det är köpt efter förra årsskiftet och där ska det stå vilka åtgärder man kan göra för att minska sin förbrukning( www.villaagarna.se/portal/page?_pageid=100,16...). Vad har säljaren uppgivit för förbrukning?
    Visst ja, ENERGIDEKLARATION!!! Har du en sån Bubblan!?
    080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3
    RååSa BuBBlan skrev 2010-01-05 13:56:55 följande:
    Nä ingen fullständig deklaration finns.. Bara den uppskattade kwh uträkningen
    Ring då mäklaren, det är lag på de som sagt, 5 sura tusenlappar fick vi betala...
    080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3
    RååSa BuBBlan skrev 2010-01-05 14:04:46 följande:
    Vad har ni för bolag?Nu e Bubblis hungrig så det är dags för mellis..Tack för att jag fick prata av mig lite sötisar.. Känns redan bättre
    Sorry för att jag bara försvann, en kompis kom hit och skottade gården och cykelbanorna med sin fyrhjuling Guld värt när V inte e hemma! Så vi passade på att ta en sväng med pulkan. Å sen tog vi bilen till affären när vi ändå va påklädda

Men du, Kolla vad det står i kontraktet, i vårt stod de att om vi inte gjort en innan tillträdelsedagen så hade köparen rätt att göra en inom ett år på vår bekostnad.
    080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3
    RååSa BuBBlan skrev 2010-01-05 15:26:27 följande:
    Jag försvann åxå Mellis och nu har jag lagt handdukar och filtar i nästan alla fönster Jädrans va de drar runt fönster och dörrar här alltså, det blåser rakt in!! Måste nog byta fönstrena ändå, dessa verkar inte ge mycket tyvärr.. Dragiga, Iskalla och isiga på insidan *brr*Jag ska kolla med gubben i papprena ikväll efter en sån deklaration, borde nästan fått en tycker man..
    Anticimex gör ofta dom. Där står alla åtgärder man kan göra, vad dom kostar och HUR mycke man skulle spara. Så kolla de!
    080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3
    RååSa BuBBlan skrev 2010-01-05 16:05:14 följande:
    Ja det MÅSTE det bara bli!! 2009 va ett riktigt skitår!!
    Säj inte så! 2009 var ett dröm år! Vi skrev kontrakt för vårt nya hus, såg huset sakta men säkert växa fram för att 12 dagar innan årets slut flytta in Å sen fick jag ju faktiskt nytt efternamn i sommras oxå! Om inte detta året varit bra så vettesjuttom hur ett bra år ska vara
    080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3
    ängeln83 skrev 2010-01-05 17:21:17 följande:
    Lite help please, la just in några bilder i BT, vilken av dom 3 närbilderna på Meja är finast? Tänkte ev. ha nåt av dom korten på inbjudnings korten till hennes dop.
    Den sista, helt klart!
    080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3
    lillronya skrev 2010-01-05 21:58:30 följande:
    Jag kan kolla om de är på rea på torsdag. Tar ett par isf. Med risk för att skrämma upp bebismammorna.... Det är inte meningen isf.Det är Emilias 17årsdag idag. Och dagen hon gick bort...
    KRAM!!!!
    080826 - Puma Teolin
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15