Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

1 och 1 är 3 skrev 2009-11-01 10:28:46 följande:
    Finns de någon som har pengar över....
    {#lang_emotions_embarassed}
    Jag är HOPPLÖS på att hålla i pengar!!
  • Zvartaliljan

Jag köpte biltröja och byxor till lillebror i 56 De med grön botten och blå stora bilar. Sen blev det en grön body med lejon, tigrar o elefanter 56 o en ljusblå body med flygplan 68. Hoppas nu allt fanns...men än har inte ajabaja hört av sig iaf

• Zvartaliljan

Godkväll

Kikar in efter en låååång dag...körde 11 mil enkel väg för att ta prover på Maia...provtagningen tog 3 timmar med en hysteriskt skrikande gråtande förtvivlad flicka som var helt skräckslagen. Allt på samma gång. Hon fick Embla så egentligen kändes väl inte sticken...men alla vita rockar o fasthållningen gör ju henne skräckslagen...gick absolut inte att lugna henne så de fick sticka om o om igen för att hon slet till sig armen trots att de var flera som höll i henne. Stark liten tjej...

Sen körde vi de 11 milen hem igen till nästa sjukhus för att få vaccinationen...den gick iaf jättesnabbt men inget hon var direkt förtjust i heller...

Så ja...det var min dag det *pust* Nu väntar jag på effekterna av vaccinationen...men hittils har hon inte visat några biverkningar alls.

imorgon har jag tid för glukosbelastning men funderar på att skippa den...

Shoppar ni något eller håller alla utom jag hårt i salgpengarna

• Zvartaliljan
    Busbellan skrev 2009-11-02 19:29:49 följande:
    Imorgon bir det en hemmadag för mig. Ella har fått feber igen. Funderar på om man bör gå till vc med henne imorgon. Det är ju drygt en månad sen hon hade lunginflammation och ända sen dess har hon hostat litegrann till och från, mest på nätterna. Nu har hon alltså fått lite feber igen (bara 38 grader) och hostan är värre igen. Bör man söka läkare nu, eller ser de en bara som nojjig då. Eller kan man vänta nån dag med läkarbesök. Usch, det hjälper inte hur många barn man har jag blir alltid lika velig i såna här situationer
    med tanke på svinis o hennes känsliga lungor så hade jag sökt läkare...
  • Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2009-11-02 19:53:17 följande:
    BLÄ!!!!!!!!!!!!!!!! Svea har också fått samma mage som Anton . Hon äter movicol junior plain en påse varje dag. Men i dag har hon stått o klämt hela dagen, nu ÄNTLIGEN kom det ut en enorm hård klump. Hon vaknade upp o började klämma, alldeles svettig o en lååååång stund senare kom denna klumpen. Måste kanske höja dosen lite till. F*n vad jag hatar detta.
    Höj dosen tycker jag, o köp laxoberal! Det har räddat Maia nu! Man ska inte använda det varje dag, utan max en vecka i följd men det får iaf Maia att bajsa när hon redan är förstoppad o det är bara några droppar så lätt att få i henne. 5droppar fick hon två kvällar i rad nu så bajsade hon, o det var inte så jättehårt.
    Kör ni med mjölkfritt?
  • Zvartaliljan

OT men Disney ringde idag De undrade vart jag ville ha presentkorten...jag får alltså välja resebolag själv!

Så någon som har tips på billigast/bäst????????????????????? Har ingen aning om vart vi vill åka...

• Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2009-11-02 20:02:33 följande:
    Ja det har vi hemma redan. Men står på förpackningen att man inte skall ge det till barn under 12 år. Och Svea är ju bara 2 så känns ju inte särskilt bra. Annars funkar ju den perfekt. Nej vi kör inte mjölkfritt. Borde kanske göra det. Tyckte att det blev lite bättre när vi körde den milda vällingen istället för fullkornsvällingen. Så skall börja med att byta tillbaka.
    Nej inte till barn under 12 utan läkares rekommendation...vi har ju blivit rekommenderade det, men då halva vuxendosen.
    Här slutade vi ju med vällingen tvärt av o då blev magen aningen bättre...men kanske inget alternativ för Svea.

Ett annat tips är Kaffe som Maia blivit tokig i nu Hon dricker en kopp om dagen (blandad i en stor kopp chokladmjölk) nu sen i helgen o det verkar sätta lite mer fart på magen. OCH fart på ungen förstås
  • Zvartaliljan
    Tasha78 skrev 2009-11-02 20:19:21 följande:
    ska du till disneyland
    nää...det får vänta tills barnen blir större...vill nog helst till sol o värme nästa vinter, men det är ju Disney som bjuder Frågan är nu bara vart man ska lägga presentkorten...ving, apollo, fritidsresor??
  • Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2009-11-02 20:38:50 följande:
    Vad händer med klänningen som du designade?
    den ska publiceras på disneyslottet.se
    Pepper79 skrev 2009-11-02 20:54:40 följande:
    Precis. Allt på ett och samma ställe.
    Jo jag nämnde ticket för honom men resechecksgränsen där gick vid 5000kr o så var de opersonliga...han ville väl att de skulle vara personliga tror jag. Men man borde ju kunna köpa 4 presentkort á 5000
  • Zvartaliljan

Godmorgon

För er som funderar på vaccinationen...Maia fick den igår vid 16-tiden och ingen feber, inget gnäll, INGENTING! Hittils iaf...men för mig kom ju febern o smärtan o det redan samma kväll. Men hon verkar ha tagit den bra Hon fick den i benet, inte i armen som jag.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15