Inlägg från: Mawe123 |Visa alla inlägg
  • Mawe123

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Buttelina skrev 2009-11-10 20:53:15 följande:
    Sökte på dig på T, men hittar ingenting, kommer det att dyka upp något roligt snart {#lang_emotions_tongue_out}??
    William 000213, Lowe 070712
  • Mawe123
    Duntoffla skrev 2009-11-10 22:17:45 följande:
    Ja, det verkar rätt lugnt.
    Vilken sötnos, han klädde verkligen i pärlorna !
  • Mawe123
    Duntoffla skrev 2009-11-10 22:23:41 följande:
    Tack! Jag kan dock förstå varför en del tror han är en tjej
    Jag har kortärmade bodyn och babybyxorna med pärlor till min pojk, men han får också finna sig i att bli tagen för flicka ibland..
  • Mawe123
    Milliz skrev 2009-11-11 21:39:35 följande:
    Förresten ot men någon som har tips på varma vinterhandskar till en 1-åring? Vi har Molos nu men de är alldeles för kalla.
    Jag är supernöjd med våra mat handskar (mini a ture). Använde de förra vintern när sonen var 1 och kör på de i år igen, snygga är de också med stjärna som matchar med stjärnan på molo overallen!
    Rekommenderar {#lang_emotions_sunny}
  • Mawe123

Men nu rekommenderar de även att barn mellan 6mån och 3 år vaccineras, så jag kommer att ringa bvc imorgon bitti och tjata om en vaccinationstid.

Ringde imorse också men då kunde de enligt dem förlora legitimationen om de vaccinerade honom som bara är 2 år, men från och med imorgon borde det vara fritt fram..

• Mawe123

Som jag förstått det här, ska de minsta vaccineras på bvc, alltså inte på samma ställe som andra vaccineras.

Här fick jag uppfattningen om att de ville komma igång med dessa småttingar så snabbt som möjligt.

Nästa vecka vaccineras 3-5 + föräldrar här, kanske de även börjar med de under tre på bvc då också, hoppas!

• Mawe123
    Tejja skrev 2009-11-13 09:10:40 följande:
    Angående vaccinationen, så läste jag precis i tidningen att nu rekommenderas även barn från 6 månader (som inte är i riskgrupper) vaccinering. De har gjort en studie på 51 barn och kommit fram till att det är ok. Tycker att det låter som aningens litet underlag. Argumentet var oxå att det är så stor del av de svårt inskjuknande som är under 4 år.
    Håller med, men vad är alternativet? Två små barn i min bekantskapskrets har haft det och varit riktigt dåliga, nu är de bättre och fick hjälp på sjukhus. Men vad gör man om sjukhusset vägrar ta emot som man läser om i tidningarna?

Tycker att det känns som att välja mellan pest och kolera, vaccinera eller låta bli?

Vi åker till Thailand i början av dec, och det gör att jag vill vaccinera, för jag vill helst inte att barnen blir sjuka i ett helt främmande land -det skulle vara ännu värre.
  • Mawe123
    Tejja skrev 2009-11-13 09:33:27 följande:
    Ja, alternativet kan ju vara att inte vaccinera. Förstår verkligen att du vill vaccinera inför er Thailandsresa. Jag tycker mest bara att studien på 51 barn inte borde ligga till grund för beslutet, då borde man väl mer grunda beslutet på alla andra som redan vaccinerats runt om i världen. Jag tycker att det är otroligt jobbigt med alla beslut man måste ta som förälder. Det känns som om att det alltid finns dåliga saker med alla val man måste göra som det känns som om man måste söka vidare info om. Det är ju en sak när beslutet bara gäller mig själv, men när det handlar om andra människor så tycker jag att det är jobbigt.
    Ringde Bvc nu och får komma och vaccinera min 2 åring halv elva idag.

Det känns bra. Kan självklart visa sig i efterhand att det är fel val, men som du skriver är det massor av jobbiga val man måste göra och beslut man måste ta som förälder.

Tänk förrut tyckte jag det var jobbigt med pensionvalet, fonder eller garanterad ränta hmm.. det är ju en baggis jämfört med detta!
  • Mawe123
    Milliz skrev 2009-11-13 11:50:28 följande:
    Ja, jag ringde just och frågade om de inte har något annat system för småbarn. Men nej det har de inte så jag ska stå med min 1-åring och 2-åring och köa i timmar. Jag vill inte ens tänka på det.....
    Konstigt, har nyss varit och vaccinerat min tvååring och här vaccinerar de barn upp till tre på bvc, ingen kö, snabbt och smidigt, av personal som är van vid småbarn =)
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15