Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

nikki2006 skrev 2009-10-19 22:20:40 följande:
    jag tycker orange på isa och bia Superfint ju
    mortillsju skrev 2009-10-19 22:20:46 följande:
    Eftersom färgerna harmonierar med varandra så toppenbra kan du blanda huller om buller. Jag skulle valt velour till I efter vilken som passar henne bäst!
    jag låter barnen välja vilka färger dom vill ha imorgon så var det bekymret över
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Buttelina
    Smultronhjärta skrev 2009-10-19 22:21:23 följande:
    Isabel är såå fin i turkost och jag hade tagit orange på Bia isf
    jaa det är ju sant {#lang_emotions_dreamer} haha att det ska vara så svårt
  • Buttelina
    Zvartaliljan skrev 2009-10-19 22:21:13 följande:
    ja det vore ju illa, men något av allt Maia har lär den väl passa ändå Men helst vill jag ju ha just den ceriserosa/orange randen ju...
    haha ja den lär ju göra det!! skulle själv vilja ha en till isabel! superfin ju
  • Buttelina
    Zvartaliljan skrev 2009-10-19 22:32:44 följande:
    beställ då Fick 10% studentrabatt...sökte bara på "nelly+rabattkod" på google o klickade på en bild så var rabatten avdragen
    haha perfekt ju

jag avvaktar med beställning dock *köpstopp*
  • Buttelina
    Zvartaliljan skrev 2009-10-19 22:45:54 följande:
    Du...helt OT o förlåt om det kanske inte ens är något du tänkt på men jag såg i bt att Ava är lite hjulbent...Maia har det motsatta problemet o jag funderar på när/om man bör kolla upp sånt? Finns det någon hjälp man kan få tror du? Hon går hemskt kobent vilket jag gör också o jag har pga det alltid haft problem med knäna...har inte märkt det förränns nu på henne o vill ju inte att hon ska få problem med lederna. Tänkte bara om du visste om det är något de kollar upp...med benställningen när de är så små alltså.
    att stödja upp med hålfotsinlägg hjälper kanske?
  • Buttelina
    Zvartaliljan skrev 2009-10-19 23:06:16 följande:
    Kan man köpa såna i vanlig skoaffär? kanske vore något för mig med...går ännu värre nu när jag är gravid o har foglossning....Lustigt hur barn t.o.m kan ärva ens benställning men då är det väl nåt som sitter genetiskt i skelettet då antar jag. Jag blev hemskt mobbad i högstadiet för att jag gick så kobent (och dessutom rimmade mitt namn på ko...) vill helst slippa att Maia får vara med om det
    åhh vännen då det du kan göra är att gå till bvc eller vårdcentralen och få en remiss till ortopedtekniska. jag gick där när jag var liten för att jag inte hade/har nån hålfot. så får du rätt hjälp
  • Buttelina
    Zvartaliljan skrev 2009-10-19 23:18:14 följande:
    ja jag får väl ringa o boka en tid för henne...vill ändå dit o väga/mäta. I helgen reagerade mamma på att Maias huvud aldrig växer o tyckte att jag skulle kolla upp det...inte heller något jag tänkt på innan. okej, ja jag vet att hon har litet huvud, 48cm runtom är väl ganska litet men aldrig att jag tänkt att det skulle kunna vara något fel...men kan väl ta upp det med bvc också då. Har inte varit där mer än en gång det senaste året! Och inte ens då mätte de hennes huvudmått...tror de slutade med det när hon var runt 1 år. Måste kolla bvc-boken vad hennes mått låg på då...vart ligger nu den där attans lilla boken för någonstans nu då... *suck*
    ja gör det

men inte tyckte jag att maias huvud var onormalt litet, säkert iiiingen fara gums
  • Buttelina

nä nu ska jag sova

vi hörs imorgon pölsedamer

• Buttelina
    melizza skrev 2009-10-20 09:11:33 följande:
    GomorronVi är med hemma idag....men bara för att Stella är så himla dunderförkyld men ingen feber har hon iaf så imorgon får hon nog gå till dagis.Vill med gå på salg men min gubbe resonerar nästan som Bubblans gubbe....och jag jobbar ju halvtid så jag får ju iaf in en halv lön plus att jag har hand om allt hemma för han är ju borta 11 timmar om dan. Han tycker att jag ska spara några tusenlappar i månaden för att jag ska kunna ha råd med det. För traderaförsäljningen är inkomst som ska in på vår gemensamma konto. Sedan ska kläder köpas från mitt konto efter att jag betalat en del av räkningarna då. Han tycker ju att jag handlar alldeles för mycket kläder till barnen och det har han ju rätt i men han vet ju också hur mycket jag velat gå på en molosalg i alla dessa år och ändå är det samma snack varje år jag talar om att jag vill gå.
    oj!! jag hade ALDRIG gått med på att tradera pengarna hade gått in på ett gemensamt konto! om jag handlar kläder från mitt konto och jag sen säljer dom kläderna så är pengarna med mina!!

sen händer det ju ofta att jag tar pengar från t kontot och handlar mat osv för dom.. men absolut inget krav från min sambos sida.
  • Buttelina
    JuliaochNelly skrev 2009-10-20 10:07:51 följande:
    Är det någon som har koll på hur dom här är i stl? jag har köpt årets till Nelly i 110 och där är det rejäl växemån. Funderar på om denna passa i början av vintern?www.tradera.com/MOLO-OVERALL-ROSA-STRLK-104-N...off course inte min
    gumman vad har hänt? varför är alla dina bilder borta
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15