Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Zvartaliljan skrev 2009-10-20 22:13:05 följande:
    Det är säkert bra imorgon...vet bara inte hur jag ska kunna sova...kan ju bara sova på sidan o inte på den ömmande armen så jag kommer väl vara lagom mör imorgon efter att ha sovit på samma sida hela natten...Maia fick inte vaccineras idag...blev skitsur men här i blekinge vaccineras bara de vuxna i riskgrupp just nu...och sen nästa vecka OM nästa leverans hunnit komma så vaccineras barnen...jag tyckte ju de kunde ge henne det när hon ändå var med liksom o på flera andra ställen har ju barn vaccinerats! Som inte ens tillhör riskgrupp!
    Här vaccineras skolbarnen nu. Klass efter klass, nerifrån och upp.
    I fredags fick Nikita sin och hon går i trean.
    Konstigt att det är så olika...
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    lillronya skrev 2009-10-20 22:14:57 följande:
    Här vaccineras skolbarnen nu. Klass efter klass, nerifrån och upp.I fredags fick Nikita sin och hon går i trean.Konstigt att det är så olika...
    Nu ljög jag ju! Igår fick hon ju sin spruta.
  • lillronya
    Tjollabolla skrev 2009-10-20 22:21:23 följande:
    Ja här har alla barn fått gå till vc och vaccinerats dom som vill. Jag tycker det är asdåligt att vi som är förskollärare inte får nån som helst förtur...
    Får ni ingen förtur?
    Vad konstigt!
    Det får ju vi som jobbar i vården. Ni är ju lika utsatta som vi, kan man ju tycka...
  • lillronya
    Tjollabolla skrev 2009-10-20 22:27:05 följande:
    Nope ingen alls! Helt vansinnigt.... Vi har hand om sjuka ungar varje dag... För mig som gravid känns det ÄNNU mer skumt att inte få förtur
    Verkligen konstigt....
  • lillronya
    Saraia skrev 2009-10-20 23:09:13 följande:
    ajdå, undrar vad jag tycker då... annat mösstips?
    Okej, men inte perfekt.

IdaTs gröna med flodhästar passar till.
  • lillronya
    Saraia skrev 2009-10-20 23:17:45 följande:
    ååå svårt--- cerise eller lila????
  • lillronya
    Saraia skrev 2009-10-20 23:19:50 följande:
    har lita småbeslutsångest... kan ej bestämma mig för om jag ska köpa lurv+mössa t två små ettåringar i julklapp... den ena mamman (båda svägerskor) e ngt snål o vet ej om hon uppskattar det som den andra.... men vill så gärna köpa den bruuuna lurven t gossen - så härlig brun färg!
    Svårt! Man vill ju att det ska uppskattas...
  • lillronya
    Saraia skrev 2009-10-20 23:24:05 följande:
    å mina barn får kanske ngt fr den familjen för runt 100 lappen max 150... så där får d nog bli ngt billigare klädesplagg....
    Ja det låter rimligt, tycker jag.
  • lillronya
    lillronya skrev 2009-10-20 23:24:56 följande:
    Ja det låter rimligt, tycker jag.
    Fast det beror på hur mycket presenten uppskattas med. Inte bara hur mycket man får tillbaka.
    Ett barn i vår bekantskapskrets får oftast danskt av oss medan vi sällan får nåt tillbaka alls.
    Men mamman blir själaglad för det hon får till tösen och då är det värt det.

Nu är det nattadags här.
  • lillronya

Hej i tråden!
    Vad händer här idag??
    Har precis haft trevlig förmiddagsfika och nu tar jag mej en liten snabbis här.

1 och 1: Hon var supersugen på träffen på måndag
    Och på det mesta i Anjelins garderob med. Kan lägga ner T och köra det direkt dit stället.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15