Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

RååSa BuBBlan skrev 2009-10-20 21:38:52 följande:
    Oooooo... Vad can de va för size på den då måntro? Gillar dom inte rött där nere eller vadå??? Här va de tvärslut!!!
    hehe jag skriver i din gb

hehe joo de var slut jättelänge sen kom det en hel drös helt plötsligt dom hade nog glömt dom på lagret eller nått
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Buttelina
    RååSa BuBBlan skrev 2009-10-20 22:32:07 följande:
    Va har jag satt på ungen på bilden ovan????? Katvig stövlar--Kaninbrallor--Grå lurv och sen FLOWER mössa   Måste haft en dålig dag
    jjaaa verkligen dålig
  • Buttelina
    Saraia skrev 2009-10-20 23:00:59 följande:
    passar lila lurv m lilagrön katvigmössa?
    vissa tycker det men inte jag
  • Buttelina
    Saraia skrev 2009-10-20 23:09:13 följande:
    ajdå, undrar vad jag tycker då... annat mösstips?
    jepp katvigs cerise/rosa där är cerise i tassarna på armen
  • Buttelina
    Saraia skrev 2009-10-20 23:24:05 följande:
    å mina barn får kanske ngt fr den familjen för runt 100 lappen max 150... så där får d nog bli ngt billigare klädesplagg....
    oj ja då hade inte jag köpt dyrt till dom heller
  • Buttelina
    Love Isac skrev 2009-10-21 09:40:09 följande:
    Hej alla!Fina barn&bilder i BT som vanligt!=0)Ni som kan allt här inne....en liten fråga...Molos mösspr med stjärnor och "öronflärpar".Hur är dem i strlk?Kan en 6-åring ha stlk M??Tack!
    njäe det tror jag inte att han kan.
  • Buttelina
    FlowerPowerMama skrev 2009-10-21 10:10:10 följande:
    Näpp, ingen vaccination här för någon av oss. Har läst på en massa och frågat läkare och kommit fram till att jag inte tänker låta mig och barnen vaccineras då det till största delen är för att skydda riskgrupperna i samhället och inte oss själva.Och en influensa klarar vi av, den är inte tuffare än vanliga flunsan och den vaccinerar vi oss aldrig mot...Men jag fick en kallelse till vaccination för V häromdagen för hon låg tydligen i en riskgrupp, men talade med BVC igår och det var hennes gamla förkylningsproblem som orsakade kallelsen, problem som hon inte längre har, så hon kommer inte vaccineras iallafall.
    vad bra jag mår av att läsa ditt inlägg jag hade tid till isabel idag för vaccination menjag valde att inte gå dit, för jag inte har bestämt mig än.
    det är en person i detta hushållet som möjligen kan få problem av svininfluensan och det är lillebror och han får inte ens ta sprutan känns skumt att vaccinera isabel för att hon inte ska smitta lillebror...
    det stället som isabel kan få smittan ifrån är samma riskområde som lillebror och det är dagis. där går dom ju båda... så blir isabel smittad där så lär ju lillebror med bli det!
  • Buttelina
    JuliaochNelly skrev 2009-10-21 10:46:49 följande:
    Jo det är lite det jag menar att folk tror det är livshotande för ALLA  villket det inte alls är. Jag tror personligen att god handhygien och undvika köpcenter för barn räcker gott och väl. Jag funderar lite på också varför man rekomenderar vaccin till en 4 åring och inte till en 2 åring vad skiljer dom åt så mycket att det rek till den en och inte den andra. Min bvc/vårdcentral kunde inte alls svara på det och därför undrar man lite.
    jaa visst gör man!! nä det är för många frågetecken för att jag ska känna mig trygg
  • Buttelina
    nikki2006 skrev 2009-10-21 11:08:25 följande:
    jag tänker inte heller vaccinera barnen
    du tänker inte det alltså?? nu känner jag mig ännu lugnare det kändes ett tag som att jag var den ENDA som inte skulle vaccinera barnen.

det som gör mig liiite nervös dock är lillebrors "problem" med luftrören. men det känns knäppt att vaccinera isabel för att förebygga smittorisk till lillebror {#lang_emotions_undecided} när det finns smittorisker i mängder på dagis. där är ju minst 12 barn till under 3 år
  • Buttelina
    Zvartaliljan skrev 2009-10-21 11:11:42 följande:
    Jag hade som sagt inte vaccinerat mig om jag inte tillhört en riskgrupp eller haft någon i en riskgrupp i närheten. Så jag klandrar inte de som väljer att inte vaccinera sig. Särskilt eftersom man tydligen kan bära på viruset o smitta fast man är vaccinerad, då hjälper dte ju inte omgivningen mycket ändå. Så bia kan ju ändå bli smittad av er även om ni vaccinerar er. Men tillhör inte han ändå en riskgrupp så han kan få vaccinet? Tänker på alla hans luftvägsbesvär.
    vi har bara fått en kallelse till isabel det är det som är så konstigt. den som i denna familjen har ett "behov" är ju lillebror...
    FlowerPowerMama skrev 2009-10-21 11:12:38 följande:
    Ja, av det du skriver så skulle det känns skumt för min del också att vaccinera den ena när dom båda går på samma dagis och allt sådant.I Es skola hade dom skrämt upp barnen rejält ang flunsan och sådant, E kom springande med sin vaccinationslapp för ett par veckor sedan och var halvt hysterisk och trodde att hon skulle dö om hon inte fick sprutan...*morr*Jag fick prata länge med henne om varför jag tackade nej till sprutan när fröken hade sagt att ALLA måste ta den...Så fult gjort!
    va? fy fasiken vad dumt gjort av dom på skolan!!!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15