FlowerPowerMama skrev 2009-10-21 10:10:10 följande:
Näpp, ingen vaccination här för någon av oss. Har läst på en massa och frågat läkare och kommit fram till att jag inte tänker låta mig och barnen vaccineras då det till största delen är för att skydda riskgrupperna i samhället och inte oss själva.Och en influensa klarar vi av, den är inte tuffare än vanliga flunsan och den vaccinerar vi oss aldrig mot...Men jag fick en kallelse till vaccination för V häromdagen för hon låg tydligen i en riskgrupp, men talade med
BVC igår och det var hennes gamla förkylningsproblem som orsakade kallelsen, problem som hon inte längre har, så hon kommer inte vaccineras iallafall.
vad bra jag mår av att läsa ditt inlägg

jag hade tid till isabel idag för vaccination menjag valde att inte gå dit, för jag inte har bestämt mig än.
det är en person i detta hushållet som möjligen kan få problem av svininfluensan och det är lillebror och han får inte ens ta sprutan

känns skumt att vaccinera isabel för att hon inte ska smitta lillebror...
det stället som isabel kan få smittan ifrån är samma riskområde som lillebror och det är dagis. där går dom ju båda... så blir isabel smittad där så lär ju lillebror med bli det!