Inlägg från: Damien och Adrian |Visa alla inlägg
  • Damien och Adrian

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Morty skrev 2009-12-08 09:38:45 följande:
    Då hoppas jag att det snart kommer några av dina 'vil ha' plagg. Ja, det är ju inte billigt precis för dem. Får ta och välja ut sina guldkorn.
    ja man borde välja guldkorn men jag har ju nästan bara molokläder på barnen, är tokig i molo så jag försöker att köpa mer på rea nu och inte överdriva.
    Buttelina skrev 2009-12-08 09:42:38 följande:
    molos stickade rånarluva är oslagbar hmm ja jag är sugen på ett tåg linne, nån rånis till och hmm lite till jag är såå dutti har ev nått på g idag
    håller med - Molos stickade är kanon, sluter tätt om öronen och är halsduk på samma gång. Jag ahr köpt så mkt tåg till barnen att jag börjat tröttna. hade hela tiden tänkt köpa suit på rea men nu när den kom så var jag inte sugen.... Adrian har dessutom tröja+byxa i växalådan... men printet är fint! Är lite halvsugen på de underliga bodiesarna dukati och cartoon, de med bredare mudd. Är nog fina till jeans.
    stolt mamma (födda 070913 och 091016)
  • Damien och Adrian
    solouniko skrev 2009-12-08 09:50:32 följande:
    Ja, bodysuit är den bästa uppfinningen nånsin Nu när Milla har 74 har vi mer och mer tröjor än bodys, det är praktiskt och fint! Nu på vintern däremot under overaller är ju en suit helt underbart! Smidigt och skönt! Först sa jag att vi kommer nog bara ha suits på M till storlek 74 för att jag tyckte det såg så bebisaktigt ut, men det får jag nog äta upp nu Till våren kommer ju så sjukt snygga suits så Milla kommer nog ha det ända till 92
    jag använder dem som pyamas, det började jag med från stlk 80 ungefär. Då kan man köpa massor, Damien väljer själv en varje kväll ur stora högen. Han har st 86 och börjar snart växa ur några så jag som inte skulle ha 92 får nog börja köpa. Fast byxa + tröja från Molo tänkte jaag ah som pyamas sen, det går ju inte att ha ute i den storleken. vi kör jeans + tröja.
    Zvartaliljan skrev 2009-12-08 09:51:16 följande:
    du har saker som jag vill ha bambitröjan var egentligen mer än jag har råd med just nu men kunde ju inte låta bli Sitter här o har hjärtklappning...superläskigt...helt utan anledning...steg bara upp ur sängen o nu rusar hjärtat som om jag sett ett spöke!!
    oj, det låter inte bra! Kolla upp det!!

paketet meed molosarna tar jag med mig ut sen!
  • Damien och Adrian
    FlowerPowerMama skrev 2009-12-08 09:57:03 följande:
    Jag får pröva med några plagg, lägger väl det jag minst vill ha för plaggen så blir jag ju inte besviken iaf.
    så gjorde jag, och med köp-nu på ett vettigt köp-pris.
    jag lade ut 10 st först igår, men de gick åt de flesta så jag satt uppe en stund igårnatt och la in en del mer - har ca 100 plagg som ska ut, om inte mer.

Jag har så mycket annat att göra nu så jag får ta lite i taget.
    FlowerPowerMama skrev 2009-12-08 09:59:09 följande:
    Näe, bara 7 plagg från nyheterna jue, om jag minns rätt. Men jag försöker vänta in alla vårnyheter som kommer, men ibland är det kämpigt.
    ja, det är segt att vänta på vårkollektionerna, molo vill man ju ha mer nu före jul.

Damien har sin hajtröja så fort den tvättats, sååå kul för mamma att se något nytt!
  • Damien och Adrian
    Zvartaliljan skrev 2009-12-08 10:03:13 följande:
    suiten är betald igår o resten kommer strax
    såg du mailet om frakt?

även jag ska starta dagen, får se om jag hinner lägga lite foton i BT har en del nu...

kramis alla!
  • Damien och Adrian

köpte också starsbyxa grön tilll A och easy rider-linne till D på my-baby-rean.

• Damien och Adrian
    Milliz skrev 2009-12-08 21:59:00 följande:
    Jag tycker att det är för kallt med lurv nu. Fast då är ju iofs mina barn större så de är ju ganska mycket på marken och leker.. Jag hade nog också tagit den på köp-nu om jag hade sett den lite tidigare Men nu får jag väl avvakta och se hur högt den går..
    lurv i åkpåsen till den lille är perfekt men D har vinterjacka. (skövde)
  • Damien och Adrian
    Milliz skrev 2009-12-08 22:08:48 följande:
    Hmm, det kanske är jag som har frusna barn. Elias ryms inte i åkpåse längre och han går mest själv nu så han måste ha overall. Och jag är ju dessutom så fjånigt rädd att barnen ska frysa. Jag är ju så frusen själv också
    vi vuxna fryser men inte barnen. D rör sig hela tiden så han fryser inte och Adrian är alldeles förvarm i vangnen, idag tog jag bara bobux, lammsuit och lurvfleecejacka o mössa, han var ändå kanonvarm under åkpåsen.

Lurvfleecebyxan är kanon i vagn till D om vi åker länge, då tycker jag jeans blir för kallt.
  • Damien och Adrian
    Zvartaliljan skrev 2009-12-08 22:05:34 följande:
    haha nu har jag redan gjort en inbetalning till dig ju har tyvärr inga fler till spjälsäng...
    synd! Hade gärna köpt fler lakan, den  är så fin. Men ord.pris är hutlöst, de borde skämmas.

Ja det gör ju inget att vi skyfflar pengar fram o tillbaka! Jag fixar med pengar imorgon tror jag, är så trött i skallen efter en väldigt stressig dag och vecka. det är ju inte bråttom....
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15