Inlägg från: SmillaMilla |Visa alla inlägg
  • SmillaMilla

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

RååSa BuBBlan skrev 2009-11-15 18:31:38 följande:
    Lyckades få in den till slut Ja må vara hängig men tusan så envis Va jätte upppiggande att fingra igenom den idag ordentligt, man behöver göra roliga saker känner jag det hjälper verkligen!! Å Molosar e ju himlans roliga visst
    Åhhhhhh vad fiiiiina!

Så himla mycket av dina grejer jag vill ha Speciellt det rutiga och ja handihand. Såååååå fina!!!!!!!!!!!!!!!!!

Blommorna var ju också fina. Varsegod

KRAM
  • SmillaMilla
    RååSa BuBBlan skrev 2009-11-15 18:37:52 följande:
    Mmm.. jättefina Din handihand ligger i en mailingbag här, jag jobbar lite sakta bara men inboxa så ska jag nog få iväg den i veckan tror jag De rutiga fanns det rätt mycket av denna gång, jag la bort lite av det då jag har så mycket nu Tack för blommorna
    Näääää så får du inte säga!

Vill ha!
  • SmillaMilla

God morgon!

Eller ja vad man skall kalla denna morgon.

Somnade vid 02 i natt o barnen vaknade redan vid 6.20. Vi fick i natt problem med strömmen så man var uppe många gånger. Och självklart funkade inte tv i morse. Så gör kul morgon med två vildar redan vid 6.20. Kol svart i nästan hela huset, bara hallen som vi hade lampa i. Så där var vi.

Soffsovar förmiddag.

Sedan blir det vaccination. Men hur är det? Om barnet är liite förkylt (alltså rinnande näsa) får man vaccinera då?

• SmillaMilla
    Greksmurfen skrev 2009-11-16 08:48:08 följande:
    har ni använt bodysuits på dagis??
    Nä, för dessa fanns inte när sonen var liten. Annars hade jag gjort det. Men tipsa dem om att mna kan ta av den uppifrån, så att de inte blir galna på alla knappar
  • SmillaMilla
    Tejja skrev 2009-11-16 10:23:45 följande:
    Hej! Här har jag oxå barn hemma. 2 av 3 är hemma idag. Alva har lättare feber och Neah vägrade overall eller överdragsbyxor idag så hon fick stanna hemma istället. Jag ORKAR inte tjaffsa med ungen längre. Hon bara tokskriker och blir helt förstörd om jag ska tvinga på henne kläder. Någon som har ett tips? Jag kan ju inte gärna låta henne gå i tights... Jag känner mig som en usel mamma som känner så här, men Neah har varit hemma sedan i onsdags och jag skulle gärna haft henne på dagis idag.  
    Oj det låter jobbigt.

Mitt tips är att inte ge dig.
  • SmillaMilla
    Tjollabolla skrev 2009-11-16 10:28:10 följande:
    Är det ingen som har något fint flicknamn på lager?  Vi har lillasyster-namnbrist här hemma!
    Jaaaa massor. Men jag tror inte vi har samma smak på namn

Jag ärlskar gamla namn som Viola, Hilda, Hedda, Signe, Siri.
  • SmillaMilla

Hej tjejer!

Fick fin post i dag av lilla mirakel. Supersnabb leverans. Men tyvärr sitter det kvar ett larm på ett av byxorna. Går dessa att ta bort själv? Frakten fram o tillbaka är ju dyrare än byxan

• SmillaMilla
    lillronya skrev 2009-11-16 16:04:36 följande:
    Hej hej! Knäppt med larmet. Tyckte nånannan sa att man kunde gå till vilken butik som helst med plagget och kvitto och kanske få hjälp med att få av det.
    ja jag funderade på det. Men tror inte att det finns någon butik här på Åland som har sådana larm, eller ja larm överhuvudtaget.
  • SmillaMilla
    Morty skrev 2009-11-16 16:07:27 följande:
    Åh så typsikt!!! Men jag har för mig att det är precis som lillronya skriver att man kan gå till ngn butik.
    ja verkligen göör trist. O vi som bor på Åland så frakten är ju svin dyr.

Tyvärr ingen butik med larm här på åland. tror jag.
    Tejja skrev 2009-11-16 16:08:49 följande:
    Hej Försök inte ta bort larmet själv. Risken är stor att du gör gålet större i byxorna då. Gå till vilken butik som helst och så hjälper de såklart till! Förövrigt borde ju inte du betala för någon frakt på byxan om du skule skicka tillbaks dem för larmavtagning!
    Nä att betala frakten själv vill jag inte. Men byxan var ju på rea på rea, alltså jätte billig. Så frågan är om de vill att jag skickar tillbaka dem.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15