Inlägg från: ChokladMoshin |Visa alla inlägg
  • ChokladMoshin

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Duntoffla skrev 2009-12-08 22:12:50 följande:
    Bon Noël är ju GOD JUL på franska så det passar ju bra nu i dessa tider
    ´Precis!
    Vad vore en dag på salgen........
  • ChokladMoshin
    Duntoffla skrev 2009-12-08 22:16:41 följande:
    Ja, det kan jag tänka mig Knepigt att tänka vad namn betyder i alla olika länder bara. Tillräckligt svårt att välja ett namn tycker jag
    Ja, det är lite klurigt ibland.
    Hade ne kompis som pluggade i Frankrike som hette Nick, det betyder nulla på franska, dock med annan stavning men ändå.....han fick en hel del gliringar.
  • ChokladMoshin
    Tjollabolla skrev 2009-12-08 22:22:52 följande:
    Haha på tal om roliga felsägningar. I somras kunde inte Milo säga fika utan han sa... FITTA. Å Fikar gör man ju en del på sommaren En kväll hade vi gäster hemma och vi skulle ha lite fika efter middagen. Sambon var mätt och ville inte ha, varpå Milo säger högt och ljudligt: Pappa måste ha fitta! Ja.. Lite pinsamt Han lär få höra det när han blivit gammal nog!
    *ASG*
  • ChokladMoshin

Nu vaknade Mini så gonatt på er!

• ChokladMoshin
    Buttelina skrev 2009-12-08 23:33:35 följande:
    mm fast om allt ser bra ut (utom storleken på lilleman då så tycker jag att det är en konstig läkare som kom på den iden?! då skulle ju alla kunna bli igångsatta på bf
    Du är ju redan hiiimla klok och du har inte ens börjat din utbildning.
    Men håller med dig angående igångsättning, det och snitt var mina värsta farhågor som gravid!
    Stormis skrev 2009-12-08 23:31:06 följande:
    Fast inget av detta har varit min idé eller önskemål från början, utan läkarens som jag träffade.
    Ingen ide att stressa, han kommer när han är redo Lycka till imorrn nu!!
  • ChokladMoshin

Liljan: Hur är det med din mage förresten? Har Pedro lugnat ner sig och vill stanna lite längre?

• ChokladMoshin
    Buttelina skrev 2009-12-08 23:52:32 följande:
    hehe tack ja där är en tjusning med att vattnet går eller man får värkar  guuud vad jag vill uppleva det igen men nu får det vänta minst 3 år
    Oooooh, den som ändå får uppleva det igen.
    Börjar nästan gråta nu, maken sa definitivt nej igår och det går bara inte att rubba......{#lang_emotions_cry}
  • ChokladMoshin
    Smultronhjärta skrev 2009-12-08 23:52:25 följande:
    Så så..inte skrämma slag på Stormis nu! Vem vet, kanske behagar lillebror sätta fart på alltihop själv redan i natt
    Vore ju toppen!
    Vill ju absolut inte skrämma Stormis, men har en del i min närhet som blivit igångsatta och skulle inte välja det själv så länge jag inte var tvungen.
  • ChokladMoshin
    Stormis skrev 2009-12-08 23:52:38 följande:
    Närå, innerst inne håller jag nog egentligen med dig. Och ChokladMoshinen (vad är det för nåt förresten? Jag blir fikasugen varje gång jag ser ditt nick - är jag helt fel ute ?). Oavsett så ska det ju göras fler kontroller imorgon innan det ens är aktuellt att tänka på det ena eller andra alternativet .
    Hihi, kul att göra nån fikasugen
    Moshi kommer från barnens bok http://www.bokia.se/bok/9789129671131/var-ar-jordgubbs-moshi/ och choklad för att jag är beroende
    Smultronhjärta skrev 2009-12-08 23:53:37 följande:
    Haha..två barn senare och jag har då aldrig sett skymten av den där tjuuuusningen
    Ooooh, förlossningen är ju det bästa!! Slår ju hardcore nuppet med hästlängder
    Buttelina skrev 2009-12-08 23:54:38 följande:
    det kommer nog bli bra hur det än blir håller med dig ang nicket låter som en god liten fika choklad bit
    Hehe, vi bestämmer att det är det!!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15