Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

RååSa BuBBlan skrev 2009-10-23 08:11:26 följande:
    Alltså jag stryyyyyper karl snart här hemma!!! Hans föräldrar hade läst på Facebook att jag söker jobb igår kväll.. Ja då hamnade ju det på tapeten här igen..Jag: Det finns inte så gott om jobb som passar dina arbetstider, det måste du ju vara medveten om..Han: Vadå mina arbetstider, det är väl bara att söka alla jobb, hur många har du sökt liksom?..Jag: Men ge dig! Jag hittade ju två jobb och dom skulle jag ju INTE söka sa du..Han: Men alla jobb är väl i normalfallet mellan 8-17, sök dom då!Jag: DET FINNS INGA LYSSNA!!Alltså jag söker nu fasiken vad som här, orkar inte med tjatet och hans orimliga krav, jag tar vadsom nu känns det som... *arg Bubbelmamma*
    Vad jobbigt att han inte ser hur verkligheten ser ut....
    Både att det är svårt att få jobb och att han har krav på tider som han sen inte verkar låtsas om...
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    Flock skrev 2009-10-23 08:16:07 följande:
    God morgon!
    Godmorgon!
  • lillronya
    saturnina skrev 2009-10-23 08:22:01 följande:
    Ja, åh jag förstår du som varit med om samma sak.
    Ja och hon beskriver det verkligen så som det var.
    Att mattan dras undan och man måste börja om på nytt....
  • lillronya
    saturnina skrev 2009-10-23 08:29:08 följande:
    Jobbigt att läsa, så många känslor kommer upp till ytan igen.man kan verkligen kalla det börja om på nytt... flytta till byhåla *säger jag med ett leende* och renovera 1800-talsspökhuset.
    Verkar mysigt!
    Man behöver ju nåt att fokusera på och ett gammalt hus är ju perfekt.
  • lillronya
    saturnina skrev 2009-10-23 08:36:15 följande:
    Ja, jag bara längtar tills jag kan åka upp och hälsa på.Apropå shopping då för att inte vara helt ot har jag totalt fastnat för är Eva & Oli., men det är ju så gräsligt dyrt.... När tror ni Freshmilk börjar sin rea?
    Det förstår jag!

Eva&Oli har jag inte hört talas om....
  • lillronya
    saturnina skrev 2009-10-23 08:41:54 följande:
    Din lilla sötnos Anjelin skulle ju bli som en riktig karamell i de där rosettkläderna. Men med tankse på priset får man nog vänta till 50%. Fast jag lurar lite på att själv köpa ett par grå vantar på loppis och göra stora rosetter och sy på. Den svarta klänningen är ju helt ljuvlig.
    Kikade nu och jag vet inte...
    Vissa av kläderna var ju lite roliga.
    Vissa är ju enkla att göra själv, ja.
  • lillronya
    Everlonn skrev 2009-10-23 09:01:31 följande:
    Gaaahhh Ibland känner man sig som en helidiot!!! Har knappt vaknat, bytt bläja på Bus och sett att hon är illröd igen! Har varit röd på snippan några dagar (tror hon inte tål banan heller nu ) men nu var det värre igen så jag tänkte att då ringer jag, skaffar en läkartid för salvan vi har verkar inte funka och det verkar klia nåt hemskt på stackars Bus Ringer upp och har helt glömt hennes 4 sista siffror!! Alltså helt hjärnsläpp! När jag väl hittar ett papper där dom står så kommer jag på att jag sagt sonenes födelsedata! ja rätt år på Bus men sonens födelsedag (båda födda i mars) och bvc boken hade jag försnillat! Den hittade jag nu, undras varför den låg vid datorn Men det hade inte hjälpt för hennes sista siffror stod inte i den heller Nu har jag skrivit upp dom på en lapp och lagt i plånboken! Hon har varit sjuk så lite att jag inte lärt mig dom ordentligtMen vi fick en läkartid till slut i alla fall! Nu ska jag memorera siffror! (Kanske ska påpeka att jag har ADD och funkar ruskigt dåligt under stress Helt ot men fyyyy vad jag kände mig som en usel mammaUndras föresten om det kan ha varit kanelbullen hon åt igår som gjorde henne röd? Listan blir bara längre på allt hon inte tål!
    Stackare!
    Kanel är jättevanlig att vara känslig mot.
  • lillronya
    saturnina skrev 2009-10-23 09:04:20 följande:
    Samma sak har hänt mig. De två första barnens nummer kommer jag ihåg. Men trean är hopplös. En gång när jag var trött kom jag inte ens ihåg vilket datum hon föddes på än mindre de fyra sista.Och, ja, jag kände mig som en sopmamma.Lilronya, säg inte att du kan alla dina?
    Joooo jag kan faktiskt alla barnens personnummer.
    Även mannens...
  • lillronya
    Smultronhjärta skrev 2009-10-23 08:59:18 följande:
    God morgonI morse råkade mannen i huset riva ner mösskorgen i hallen så nu tycker han visst att vi har många mössor......ocksåOch jag som vaknade mycket nöjd över mitt senaste tillskott www.tradera.com/Lila-och-rodrandig-mossa-fr-K...Eller denna som kom igår och är jättefin*nöjd*www.tradera.com/Molo-mossa-turkos-med-stjarno...
    Fina mössor!
    Och man kan inte ha för många!
  • lillronya
    Everlonn skrev 2009-10-23 09:09:13 följande:
    Usch ja! Nu har jag kollat busstiden så vi kommer dit oxå, stressig fredag idag! Impad Jag kan makens och sonens, men jag har ju haft lite mer tid att lära mig dom
    De barnen som är sjuka mest kan jag personnumret bäst också. Ganska naturligt.
    saturnina skrev 2009-10-23 09:09:56 följande:
    Duktiga dig!!!Min man kan mitt personnummer, men jag kommer aldrig ihåg hans fyra sista. Jag får nog försvara mig med att jag är född disträ och "in i dimman".Han kallar mig för"Miss no control""Snubbelfot"
    Gulliga namn
    Everlonn skrev 2009-10-23 09:10:16 följande:
    Är det vanligt att listan blir längre? Alltså att det är mer och mer de blir känsliga mot? Då är det mindre risk att det växer bort oxå va?
    JAg vet inte om det är vanligt, men jag tror det.
    Åtminstone var det så för oss länge. Nu känns det so att listan inte längre ökar så snabbt, men det är ju också så att det tar ett tag innan barnet utsätts för allt som finns.
    Nya saker är ju alltid lite läskigt att ge för att man inte vet reaktionen...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15