Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

mortillsju skrev 2009-10-25 00:03:29 följande:
    Jag bor också i mina jeans just nu. De håller in bra jag borde verkligen gå ned 10 kilo När jag väger lite mindre har jag helt andra kläder...t ex mycket kjol och andra brallor. Men som sagt nu, jeans och mycket tunikor. Och jag älskar kofta över hela härligheten. M är jeanstypen. Lilla S är tokstilungen ...vill helst ha klänningar i kraftiga färger och tryck (Småfolksklänningen jag tänkte köpa till henne är slut ) Gillar kjolar, mjuka kläder. Typisk danskunge!!A 15 år har oklika cargobrallor, låmgärmade t-shirts och svettisjackor över. Jämt!N 17 är tokigheten peronifierad med färgat hår, tokkläder i de mest osannolika kombos. Hlet oefterhärmelig Ja....det var vi som bor i huset just nu
    Här hade barnen en mycket mer egen stil för ett tag sen. Nu blandar de friskt.
    Men i det stora hela har M en ganska stilig stil, A baggyjeans och linne, N så mycket danskt och me&i som möjligt.
    Lilla A har helst klänning eller tunika, men ibland jeans om man får ha en fin tröja till.
    E har ingen åsikt mer än att det gärna får vara bilar på tröjan eller så säger han: Ah cool och då duger det.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    mortillsju skrev 2009-10-25 00:07:03 följande:
    Faktium är att han har så lite kläder ...ja dessutom när jag köpte några velourbrallor köpte jag dem för stora *skittokigt* så de är i växalådan till nästa vinter. Ja han har kanske 4 par brallor just nu, kanske 5 tröjor ja du vet. Lite klurigt att klara sig på....så hit med hela NS kollektionen säger jag bara!
    Ja bara kör på!
    Det bästa med NS-byxor är att om man har ont om bralls så kan man ha mer än ett par NS. Det gör inget för man kan variera i det oändliga upptill.
  • lillronya

Hej i tråden!!
    Vad hittar ni på idag?
    Vi har varit på innebandy som vanligt och sen bara slappat.

• lillronya
    Busbellan skrev 2009-10-25 16:40:57 följande:
    Hej hejVi har med varit på innebandy, hade hand omkiosken idag Nora hade två matcher. Ena var ganska jämn i spelet, slutade 7-4 till oss. I den andra matchen tyckte jag synd om det andra laget. Vårt lag vann med 42-0
    Tjena! 42-0!!!!!!
    Våra tjejer förlorade för första gången idag. Fast bara med 5-3.
    En liten anledning var nog att målvakten skadat sej och en liten 8-åring ställde upp i mål. Tufft i ett 12-årslag!
    Tjollabolla skrev 2009-10-25 16:45:47 följande:
    Hej flickor! Vad gör ni i regnet?Vi har varit på Pema i Hörby idag Det är nog Milos absoluta favvoställe nu! Traktorer i MASSOR
    Hej!!
    Härligt med traktorer!
    Smultronhjärta skrev 2009-10-25 16:47:04 följande:
    Hej!Jag kikar precis in och det är lika lite action som tidigare idagSjälv har jag postat 14 paket för att sen upptäcka att "min låda ändrat tömningstider på söndagar Tidigare var det kl 17 på söndagar och nu har de ändrat till 13 så det hjälpte ju inte ens att min redan snurriga hjärna har problem med klockan just idag
    Typiskt!
    Jag glömde mina traderapaket hemma idag så de får postas imorgon. Hoppas ingen blir sur.
  • lillronya
    Busbellan skrev 2009-10-25 16:52:10 följande:
    Det skiljer ju ganska mycket i den åldern även om det bara skiljer nåt år på dem I det laget som de vann så stort över så var det 8-9 åringar. I noras lag är det bara 10-åringar
    Det är sant, det...
    Då spelar hon poolspel väl?
    Det är kul, tycker jag.
  • lillronya
    Busbellan skrev 2009-10-25 16:55:05 följande:
    Japp, det är poolspel detta året också Nästa år börjar seriespelet
    Hade för mej att det var så.
    Alicia har ju spelat sen hon var 7 år så vi har åkt på några stycken.
    Nu är hon 12 och spelar i både F12 och F14.
  • lillronya
    Busbellan skrev 2009-10-25 17:14:37 följande:
    Men visst är det roligt Nora har spelat innebandy sen hon var 7 år hon också. Hoppades ju att hon skulle vija spela fotboll resten av året, men det har hon inte velat än.Ja, ja jag får väl nöja mig med att hon tagit efter mig med innebandyn och ridningen
    Alicia har tagit paus med fotbollen i vinter.
    Vi kom överens om det nu när hon blev sjuk. Hon vill ju satsa på innebandyn och att då försöka hinna med inomhussäsongen på fotbollen med blir lite mycket.
    BÄttre hon kör på igen till våren med full kraft.
    Tränar ju ändå innebandy3-4 gånger i veckan nu..
    Spelar du nån innebandy nu då?
    Vi är ett gäng mammor som spelar för skojs skull på söndagskvällarna. Det är sååå roligt!
    Tjollabolla skrev 2009-10-25 17:16:44 följande:
    Åhh ja visst är det... *mamman är lagom trött på traktorer* Men det gör honom verkligen lycklig Där fanns en stooor skördetröska som han tittat på i en traktor tidning innan, å när han såg den idag sa han bara "Där! Där är den Mamma. Där är den!" Heelt salig. Han fick dock inte den, den kostade 800 spänn  Funkade på riktigt . Vi vet ju vad han ska få i julklapp! Han somnade nyss sittandes vid köksbordet! Inte sovit middag idag och nu gick det tydligen inte längre, men inte trodde jag han skulle somna sittandes rakt upp och ner
    Det är märkligt det där med killar och traktorer...
    Emilio är också helt tokig i sånt.
  • lillronya
    solouniko skrev 2009-10-25 17:27:03 följande:
    Halloj! Någon som vill ha en grinig 7 månaderstjej med tandsprickning på G? Säljes MYCKET billigt!
    Men stackaren då!
    Aldrig roligt när de där tänderna ska komma....
  • lillronya
    Tjollabolla skrev 2009-10-25 17:16:44 följande:
    Åhh ja visst är det... *mamman är lagom trött på traktorer* Men det gör honom verkligen lycklig Där fanns en stooor skördetröska som han tittat på i en traktor tidning innan, å när han såg den idag sa han bara "Där! Där är den Mamma. Där är den!" Heelt salig. Han fick dock inte den, den kostade 800 spänn  Funkade på riktigt . Vi vet ju vad han ska få i julklapp! Han somnade nyss sittandes vid köksbordet! Inte sovit middag idag och nu gick det tydligen inte längre, men inte trodde jag han skulle somna sittandes rakt upp och ner
    Sover MIlo middag fortfarande varje dag?
    Jag tycker att E ska det, men han vill inte. Vägrar somna, men han är sååå trött. Iofs skönt att han somnar självmant 18.30 istället...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15