Inlägg från: svischan |Visa alla inlägg
  • svischan
    Zvartaliljan skrev 2009-10-29 22:36:43 följande:
    du kan lägga undan BÅDA dom till Maia sen då Maia måste ha 104 i den andra modellen, 98 är för kort i armarna *snyft*
    Jag har en grön i 104 som funkar perfekt just nu, men inte hela vintern, det är armarna som krisar även här. Men jag hade köpt denna svarta ifall den varit i 104 också.

Jag antecknar ditt intresse och hojtar i god tid, men dessa kan hon säkert ha nästa höst också. Min tjej växer väldigt sakta.

Maken ska bort över helgen, och jag har troligtvis kanske eventuellt ÄL någongång väldigt snart, så nu ska vi gå och myyyyysa

Sov gott!
  • svischan

Hej!
    Tack för igår alla som var med, det var sååååå kul! Jag längtar efter nästa salg

Vi har precis kommit hem nu, jag är otroligt trött och har ännu mindre röst idag än jag hade igår. Det hörs inte ett ljud när jag pratar :-O

Jag har precis fotat alla kläderna, men maken höll på att rumstrera om i den stationära datorn, så bilder kommer när han är klar med det. Jag är väldigt nöjd med mina köp, jag fick 500 kr rabatt!!! Det blev 10 klänningar, 8 leggings och 6 tröjor, 2 jackor och lite annat också

• svischan
    Tejja skrev 2009-11-08 20:07:47 följande:
    Åh stackare, nu låter det bara Svisch när du pratar alltså! Skönt att du stod och surrade med mig och var mitt moraliska stöd, annars hade jag säkert gått till någon av de andra kassorna och missat mina 700 kronor jag fick i rabatt!
    Danskan trodde att vi var dumma i huvudet, men ens hänseende spelar inte så stor roll när man jagar rabatt

Jag har sjukt mycket kläder liggande här på sängen, det är så mysigt att gå och plocka bland dem och vika och fota. Nu ska de bara in i två redan överfulla garderober, den ena används nu och den andra passar till sommaren
  • svischan
    Busbellan skrev 2009-11-08 21:12:55 följande:
    Hur är det med halsen?
    Det är värre. Jag får inte fram ett enda ljud nu
    Min man ringde min chef innan och förberedde henne på att jag skulle behöva andra arbetsupgifter imorgon, annars får jag stanna hemma.
    Jag har inte sagt ett ord på hela dagen, känns sååå konstigt. De vänner vi sov hos i Malmö har en sjuåring som sa: "Elin, jag kommer inte ens ihåg hur din röst låter"

Nu är jag livrädd att den aldrig kommer tillbaka igen, att jag får leva stum hela livet! Kände mig så oartig när jag handlade mat innan när jag inte kunde tacka... Men jag är säkert OK igen innan veckan är slut, men det är riktigt jobbigt.

Nu har jag fått mina bilder in i datorn, ska bara föra över dem hit till FL.
  • svischan
    Duntoffla skrev 2009-11-08 21:18:31 följande:
    Jag har inte heller packat in allt. Vad sa kompisen om din shopping?
    Mamman i familjen gav mig en blick och sen gick hon och pysslande i köket medan jag visade maken och dottern. Det roligaste var dock när hon nu idag när vi skulle åka sa att hon precis rensat bland barnens kläder och plockat fram ärvekläder från förrådet. Den stora tjejen behövde massa nytt och hon längtade inte efter att behöva gå och köpa något... Så stod jag där med mina tre påsar med helt nya kläder...

Tur att vi är olika
  • svischan
    Duntoffla skrev 2009-11-08 21:28:32 följande:
    Haha...ja, hon hade nog INTE gillat att vara på salgen då. *knasbollar finns överallt*
    Nä, det är nog inget för henne. Tur att hennes barn är så söta, för de har verkligen hiskeliga kläder
  • svischan
    Busbellan skrev 2009-11-08 21:33:09 följande:
    Usch stackars dig!! Hoppas du kan pratat snart Ja, nu vill vi se dina bilder!!
    Använde nya kameran när jag tog bilder, och de blir skitstora och jag får inte in dem. Min man är grafiker så han gör ju sånt hela dagarna, så jag har aldrig lärt mig hur man göra. Jag ska tvinga honom ifrån fotbollen så att jag får in bilderna
  • svischan
    Busbellan skrev 2009-11-08 21:42:17 följande:
    Det är enkelt att ändra storlek på bilderna i t.ex paint Högerklicka på bilden du ska öppna och välj öppna med ...paint Välj BILD i menyraden och sen ÄNDRA STORLEK. Sen väljer du bara hur många procent du vill minska
    Maken visade precis hur jag skulle göra i Photoshop, så nu är det gjort och jag lägger in bilder så fort det bara går *sega FL*
  • svischan

Nu finns mina bilder i mitt bildgalleri. Någon snäll med plus som vill lägga in dem i BT???

• svischan
    LA Woman skrev 2009-11-08 21:51:04 följande:
    Sitter och funderar vidare på dagisfotona imorgon, skulle man kunna strunta i klänning och ta mörka NSjeans med en Molo-knapptunika istället för klänning?
    Min dotter hade sin knapptröja förra året, den är underbart fin på! Blir glad varje gång jag ser kortet. I år ville hon ha en kimera klänning, inte lika roligt tycker mamma!
  • svischan
    Busbellan skrev 2009-11-08 22:44:16 följande:
    Tack för hjälpen med bilderna *ska överväga att skaffa plus*
  • svischan

Nu ska jag natta mig, så jag kanske eventuellt förhoppningsvis har en röst imorgon!
    Sov gott alla!

• svischan
    ängeln83 skrev 2009-11-10 19:14:12 följande:
    Tjohej Fick världens finaste Molo body i lådan idag, tack snälla Moa för hjälpen, lillfisan kommer bli såå fin i den, hoppas hon växer i 56 snaaaart Bjussade på en ot bild på lillfisan i bt också.
    Jag tror inte att jag grattat till din nyaste skatt! Underbart söt är hon!!
    Hur är det att vara tvåbarnsmamma???
  • svischan
    ängeln83 skrev 2009-11-10 19:21:33 följande:
    Tack så mycket Det är helt underbart, ingen två barns chock än ialla fall.
    Härligt! Hur är storebror med syrran då?
  • svischan
    Zvartaliljan skrev 2009-11-11 17:05:24 följande:
    Funderar på att skippa dagis helt nu när lillebror kommer...beror ju på hur krävande lillebror blir o hur jag mår. Men samtidigt tror jag att hon behöver öva på den sociala biten så kanske det inte är så bra o ta bort dagis helt. kanske bara blir värre sen när hon ska börja skolan då...
    Jobbigt när det inte funkar.
    När bebisen kommer får hon väl gå 15 timmar i veckan? Det kanske är mer lagom för henne, så att hon känner att hon orkar, och hon vet att resten av dagen får hon vara hemma med dig.

Hoppas det löser sig, det är inte kul att veta att barnet inte mår bra på dagis... *kramar*
  • svischan
    Zvartaliljan skrev 2009-11-11 17:20:24 följande:
    Jag tror inte hon direkt mår dåligt på dagis utan hon verkar faktiskt trivas jättebra, det är den sociala biten som är problemet. Att hon inte vill vara en i gruppen o få vänner utan hellre sitter i ett hörn för sig själv o pusslar medans de andra dansar o leker tillsammans...om hon fortsätter så upp i skolåldern så kommer hon ju få stora problem. De andra barnen har tydligen försökt flera gånger att få med henne i leken men de verkar inte riktigt få kontakt med Maia...hon liksom ignorerar dom, o likaså har fröknarna svårt att få kontakt med henne ibland. Hon är uppe i sin egen ensamma värld....helt innesluten i det hon gör o bortkopplad från alla andra. men sån är hon bara i stora grupper, tror det skrämmer henne lite när det blir för mycket liksom. T.ex när vi var hemma hos Butte o lekte så gick det jättebra, Maia o Isabel blev bästisar ju Så i små grupper är hon inte alls sån utan mycket mer öppen o glad...
    Ja, då hade ju en dagmamma varit perfekt. Stackars liten. Har hon bra kontakt med förskolelärana då? Så hon känner sig trygg? Lägger de ner tid på henne och försöker få henne delaktig? På Mandas dagis sitter nästan alltid en "fröken" med när barnen pusslar och sånt.
  • svischan
    Tejja skrev 2009-11-11 19:46:42 följande:
    Ja, den stickade trjan är stickad på riktigt! Snacka om att vara Moloprint skadad. Det var tom med någon (Svisch kanske?) som var tvungen att komma fram och känna på den för att se om det var ett print eller inte... Både Dante och Alva gillade den skarpt iallfall- synd att jag inte hittade den i 152! Ser nu att jag missade att Bubblan var inne. Bara för att det tog så hääääääär lång tid att lägga in bilderna i fotogalleriet! Skönt att höra att det går fort åt rätt håll för henne. Tänk, bara några timmar innan hon åkte in med ambulans, så satt vi på tåget. Vilken tur att det inte hände där !
    Det var jag det ja!

Har du räknat klart???
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15