• Milliz

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

solouniko skrev 2009-12-08 22:05:15 följande:
    Ja om vi ska vara ute och gunga osv tar vi vanliga overallen. Men om vi bara ska ner på stan eller ut med hunden får hon ha lurvoverall eller tom jacka bara. Åkpåsen är ju så varm också
    Damien och Adrian skrev 2009-12-08 22:01:39 följande:
    lurv i åkpåsen till den lille är perfekt men D har vinterjacka. (skövde)
    Hmm, det kanske är jag som har frusna barn. Elias ryms inte i åkpåse längre och han går mest själv nu så han måste ha overall. Och jag är ju dessutom så fjånigt rädd att barnen ska frysa. Jag är ju så frusen själv också
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    ängeln83 skrev 2009-12-08 22:36:36 följande:
    Aaah, jag är sugen på ett nytt, har ett sen innan men det står bara Liam på det och det känns ju lite fel nu när Meja har kommit Hjärtat tyckte jag var super fint och lite annorlunda.
    Jag har varit sugen på ett namnsmycke länge, men alla jag har hittat tidigare har bara haft plats för ett namn, och jag vill ju givetvis ha med båda barnens namn. Så det får nog bli ett sånt här tror jag, men jag ska nog fundera lite till innan jag bestämmer mig.
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    lillronya skrev 2009-12-09 10:35:54 följande:
    När börjar den regeln gälla?Tycker det låter helt knas att man ska göra det gratis för ännu fler barn när förskolorna redan svämmar över....Ja, ja, vi stannar hemma iaf.
    Ja det låter då verkligen knas, fast det är väl iofs bra för de barn som behöver platser.. Mina barn är också hemma än så länge, eg skulle de börja på dagis i mars men vi pusslar så nu är det sagt att jag ska börja jobba i sep. Eller jobbar gör jag ju redan fast bara helger och kvällar än så länge. Det kändes så fel att lämna Ella på dagis redan. Helst vill jag ju vara hemma tills hon är tre men det går nog inte, men hon är ju nästan 2 år i sep så det känns mer ok.. Oj, det blev ot det där, men jag har sån dagisångest.. Jag vill verkligen inte lämna ifrån mig de små liven..
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    Jes sica skrev 2009-12-09 10:47:01 följande:
    Fy f*n vad livet är orättvist!!!! Fick missfall igår!!!
    Vad tråkigt. Stora styrkekramar till dig!
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    lillronya skrev 2009-12-09 11:11:09 följande:
    Funkar det inte att ni fortsätter pussla då? Och ta ut vårdnadsbidrag om det finns i er kommun?Vi har inte lämnat våra tre yngsta barn alls, merän till mormor/farmor när vi jobbar helg. Sista året har Michaela passat de andra på helgerna när vi jobbar. Funkar toppen. Men vardagarna turas vi om att jobba.
    Nej det finns tyvärr inte vårdnadsbidrag här. Hade det funnits det hade det gått bra att fortsätta pussla.. Jag jobbar två helger/mån och 1-2 kvällar på veckorna men det ger inte så mycket att jag kan leva på det då föräldradagarna är slut.. Jag tycker att det är jättekonstigt att det där med vårdnadsbidraget inte är lika i hela landet. Det känns så orättvist. M jobbar alltid mån-fre så helgerna blir aldrig några problem därmot kan det ju köra ihop sig på kvällarna ibland men då kan oftast mormor,morfar eller farmor eller farfar ställa upp..
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    Tjollabolla skrev 2009-12-09 11:17:40 följande:
    Gud så underbart att kunna göra det! Det hade aldrig gått här när båda jobbar dagtid...
    Förut var jag så avis på såna som jobbade mån-fre 7-16 men nu sen barnen kom har jag insett fördelen med att jobba kvällar och helger. De kommer ju aldrig behöva vara särskilt mycket på dagis+ att de veckor jag jobbar helg så är jag ju ledig två dagar mitt i veckan. Sen är ju M alltid ledig efter kl 18 och på helgerna så det känns ju bra.
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    Tjollabolla skrev 2009-12-09 11:28:15 följande:
    Ja jag har alltid varit så glad för att jag har ett jobb där man är ledig alla helger och röda dagar, men sen Milo började på dagis har jag insett nackdelarna oxå. Även om jag jobbde 75% så var ju han på dagis mellan 7.30-15! Mindre kan jag liksom inte jobba. Sen har jag vänner där båda jobbar heltid och deras barn kanske är på dagis 10 timmar/vecka. Men, fördelen är ju att man verkligen har alla helger och kvällar tillsammans, aldrig behöver jobba julafton och sånt. Finns fördelar och nackdelar med allt!
    Ja det finns absolut fördelar och nackdelar med allt. Jag kan ju inte påstå att det är jättekul att jobba julafton, nyårsdagen, påsk och allt vad det heter. Men nu har jag faktiskt varit så knasig så jag har frågat om jag får jobba extrapass utöver mina pass under påsken och jag hoppas att jag får göra det Det känns som att barnen ändå är små en sån kort tid så jag pusslar nog på så länge det är möjligt.. Men sen när barnen är stora kommer jag nog börja tycka som innan barnen kom att helgerna är så tråkiga att jobba.
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    lillronya skrev 2009-12-09 11:23:36 följande:
    JA det är orättvist det där med vårdnadsbidraget! Synd att inte det finns hos er.Då får du bara tänka på hur bra det är att ni kunnat få ihop det så länge iaf. Ja det känns jättebra att kunna ha barnen hemma.Däremot är det tungt ibland eftersom allt ansvar för stimulans och social träning ligger på oss föräldrar. Samtidigt som vi ju jobbar.Men det är ett val vi gjort av hela hjärtat och som vi är sååå glada att kunna göra.
    Ja, och jag kan inte förstå varför man inte får det. Jag menar ett dagisbarn måste ju vara dyrare för kommunen än vårdnadsbidraget.
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz

Smilla: Jättefin kombo i bt! vilken storlek började kjolen på?

Elias 070202 Ella 080920
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15