Tjollabolla skrev 2009-12-09 11:28:15 följande:
Ja jag har alltid varit så glad för att jag har ett jobb där man är ledig alla helger och röda dagar, men sen Milo började på dagis har jag insett nackdelarna oxå. Även om jag jobbde 75% så var ju han på dagis mellan 7.30-15! Mindre kan jag liksom inte jobba. Sen har jag vänner där båda jobbar heltid och deras barn kanske är på dagis 10 timmar/vecka. Men, fördelen är ju att man verkligen har alla helger och kvällar tillsammans, aldrig behöver jobba julafton och sånt. Finns fördelar och nackdelar med allt!
Ja det finns absolut fördelar och nackdelar med allt. Jag kan ju inte påstå att det är jättekul att jobba julafton, nyårsdagen, påsk och allt vad det heter. Men nu har jag faktiskt varit så knasig så jag har frågat om jag får jobba extrapass utöver mina pass under påsken och jag hoppas att jag får göra det

Det känns som att barnen ändå är små en sån kort tid så jag pusslar nog på så länge det är möjligt.. Men sen när barnen är stora kommer jag nog börja tycka som innan barnen kom att helgerna är så tråkiga att jobba.