• Preggi

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

mortillsju skrev 2009-10-18 20:47:43 följande:
    Du har ingen bild på henne i den blåa så vi får se??
    Finns i BT nu.
    Hur är det med lilla S. Är hon piggare?
    högbergarna skrev 2009-10-18 20:51:31 följande:
    Ooo den blåa måste jag få se! :) Den som finns nu att köpa e supersnygg tycker jag!
    Stolt mamma till Philippa -05 och Matilda -06
  • Preggi
    Helle skrev 2009-10-18 20:52:56 följande:
    Philip är född juni06 och Gustav maj08. Så M och P är lika gamla då nästan
    Ja nästan. Jag trodde att han var äldre din stora kille.
    CamillaJ skrev 2009-10-18 20:54:55 följande:
    Preggi I början av april..
    Vad mysigt!! Jag vill också ha en till men mannen vägrar... Han ger nog med sin nångång..
    Vad gör du nu? Jobbar du? Hur är det med dina fina killar?
  • Preggi
    Buttelina skrev 2009-10-18 20:56:20 följande:
    den blå är skitfin!!!!
    lillronya skrev 2009-10-18 20:56:10 följande:
    Å vad den är fin!!! Och P med såklrt!
    Tack.. Den är nog rätt fin ändå såg jag nu på bilden..
    mortillsju skrev 2009-10-18 20:59:08 följande:
    Ja nu är hon bättre men det var toksegt också beroende på att hon liksom går ned sig eftersom hon kräks så mycket av feber. Idag har hon skuttat runt ute i vår nya miniträdgård Jag tycker Preggi är fin i sin blåa overall, vad ska du ha till i mössa?
    Hehe, vet inte alls vad Philippa ska ha för mössa till.. Förslag?
  • Preggi
    Helle skrev 2009-10-18 21:03:34 följande:
    Han är ganska så lång så han uppfattas lätt som äldre, men icke .. född 060606 Fina tjejen i blå overallen. Vi har också den.
    Coolt personnr.
    Tack. Vad har ni för mössa till?
    mortillsju skrev 2009-10-18 21:07:24 följande:
    Jag har ju en förkärlek till blått på flickor. Speciellt ljusa barn tycker jag passar i just den blå färgen overallen har så det är ett bra val tycker jag. Hoppas hon gillar den med! Fint till hade väl varit nån rånarluva med nåt Moloprint (om hon nu gillar rånarluvor) om man vill kan man ju flicka till den lite med nåt cerist (tror pop har en del bra där) ...hmmm ska fundera vidare....
    Jag gillar blått på tjejer jag med och unisex kläder. Tycker att mina tjejer, speciellt M passar så bra i blått och turkost och grönt.

Vet inte om jag gillar rånarluvor. *duckar* Men ska kanske ge det en chans. {#lang_emotions_dreamer}
  • Preggi
    Helle skrev 2009-10-18 21:17:11 följande:
    Vi har en space rånarluva och en randig med blått i från PoP. Och en gammal mörkblå mössa från PoP som P hade när han var liten.
    Det låter fint.. Måste nog ta ett varv och kolla vad som kan passa..
    mortillsju skrev 2009-10-18 21:17:29 följande:
    Jag är ingen rånarluvälskare heller *har inga hemma än* utan kör på vanliga mössor, det som är kul är väl Molos fina print på dem.
    Kanske ska offra nåt gammalt plagg och göra en mössa?
  • Preggi
    Helle skrev 2009-10-18 21:25:50 följande:
    Preggi: den här har vi när väpnarluvan kommer bli för kall polarnopyret.se/Shop/Product/ProductDetails.a... Banden ryker nog dock.
    Vad fin! Undrar om inte vi har nån liknande från tidigare år? Har för mig att vi inte använde den pga banden.. Ska se om jag kan hitta den.. Tycker att po.p mössor sitter bra..
  • Preggi
    mortillsju skrev 2009-10-18 21:35:25 följande:
    Den mössan har vi "vanlig" modell, utan knytband, jättefina. M har blårandiga varianten till sin turkosa Molojacka, och S den röd/rosa/lila varianten till sina plagg.
    Tack.. Hon är verkligen busig.. Tur att det var orange hon ritade med som inte syns alltför mkt på den vita väggen...
  • Preggi
    mortillsju skrev 2009-10-18 22:07:38 följande:
    Jo den är ju det. Och vi äger inget rosa direkt till S. Ibland blir jag bara så rosasugen
    Jag är periodare när de gäller rosa.. Jag kan ibland tycka att det är kul med tjejigt och rosa men oftast inte..
    Hade nog inte satsat på en ljusrosa overall även om den är fin..
  • Preggi
    mortillsju skrev 2009-10-18 22:15:28 följande:
    Jag tror att ...jag tycker i alla fall att rosa inte är bästa färgen till små ljusa barn. Jag tycker liksom att S försvinner i färgen. Tyvärr, för ibland hittar jag strålande fina plagg i rosa som till exempel basklänningen från How to kiss a Frog. Mbn som sagt det blir sällan nåt ljusrosa till henne. Lite starkare rosa kan gå bra. Om jag köper den rosa overallen är det tal om ren överkonsumtion....så den behöver inte vara praktisk
    Jag håller med.. Det är liksom inget som bryter av nånstans. Tjejerna hade verkligen aldrig rosa som bebisar och min svärmor förstod inte alls varför. Det är ju en flicka, flickor har rosa...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15