• jompa

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Smultronhjärta skrev 2009-12-30 21:44:47 följande:
    Instämmer- Max drunknar nästan ff i sin 92:a KÖÖÖÖP JOMPA-den är såå snygg!
    HIhihih och färgen är ju en sån där lagom Jompa färg
  • jompa
    Buttelina skrev 2009-12-30 21:49:01 följande:
    haah en 98a och en 104 kan du väl ha JOMPA den ÄR stor i strl. lika stor som isabels rosa (höstens) som är strl 110
    Mmm är rädd att 104 kan bli stort på honom han skulle nog behöva en 98 i de gamla lurvarna.

Nån som sett den blå/turkosa (brzil blue) i stl 92 utan luva nån stans. Vill ha till M.
  • jompa
    lillronya skrev 2009-12-30 21:49:30 följande:
    Nädu här köps bara kläder som passar nu. Men det är ju fickor på NS.. Eller det ska var mer fickor?Svårt med brallor då ju.
    Fast inte som man kan stoppa saker i, det är ju det som är problemet.

Så här säger Philip på morgonen när pappa ska klä honom i ett par NS byxor:
    "Men pappa nu har jag sagt flera dagar till dig att jag vill ha byxor med fickor, när ska du lyssna på mig"
  • jompa
    Buttelina skrev 2009-12-30 21:51:27 följande:
    men sluta nu nu blir jag sugen på att behålla den juuu åh overallen är såå fin med du gums, du har "tjatat" om dina älskade jeans ju nu har lillebror hör och häpna fått 2 (!!!) par inte nova star än dock utan lindex
    har du lindex jeans?
    tycker du att de är små i stl eller är det bara jag som missat att mina barn växt en del på längden?
  • jompa

Nä tjejer, dax att försöka få in mannen i sängen, han snarkar i soffan.
    Sen ska jag ta en kopp te innan jag oxå ska drömma sött.

Gonatt

• jompa

God Morgon och Gott Nytt År på er.

Slog till nu på morgonen med en MAT jacka till dottern för nästa år, var ju 50% och då kundej ag inte stå emot längre

• jompa
    Buttelina skrev 2009-12-31 10:11:05 följande:
    om MIG och skaloveraller haha
    Du skulle bli skitsnygg i en sån tror jag
  • jompa
    Busbellan skrev 2009-12-31 13:23:55 följande:
    Äsch då. ja ja jag får väl trösta mig med meandi och ta mig iväg nnu och hämta det paketet istället
    Busbellan, du har väl den gröna MAT Anoraken till din kille? Hur skulle du säga att den är i stl?
  • jompa
    Tjollabolla skrev 2010-01-01 11:56:33 följande:
    Ja mig gör det inget, jag ville inte se filmen ändå (Avatar)
    Ohhh då kan det vara skönt att slappa i soffan istället.

God dag alla pigga
    Här fick vi sova till halv nio, helt ok men tyvärr för lite sömn för dottern då humöret inte är det bästa nu.
  • jompa
    Duntoffla skrev 2010-01-01 19:13:25 följande:
    Jag vill ha Småfolksrea Brukar inte Ajabaja sätta ner Småfolk? De har ju sänkt allt annat.
    Ja med
    M har ju vuxit ur nästan alla sina tröjor och behöver påfyllning omgående.
    Några Småfolk vore bra då, vill även ha några klänningar i samma märke till henne.
  • jompa

Är det någon ide alls att lägga ut vinterkläder på T??

• jompa

Nån som vet när och om LLM kommer sänka sin rea lite till, är för snål för 30%

• jompa
    RååSa BuBBlan skrev 2010-01-02 10:29:16 följande:
    Mårning!!Här snöar det än, har nog hållt på sen vi flyttade in vilket är 2 veckor   Mysigt iofs
    Hej vännen
    Vilken otur ni har med huset. Hoppas att allt ska ordna sig så ni kan få det så där mysigt som de skulle kunna vara.
  • jompa
    RååSa BuBBlan skrev 2010-01-02 10:33:29 följande:
    Ja lite otur har vi allt.. Men det kan bara bli bättre Har ni haft en bra Jul?
    Ja julen har varit bra och även nyåret. Nu väntar bara den sista helvetesveckan på jobbet (hade den första förra veckan), sen så kan man andas ut lite.

Ja ni kan ju bara få det bättre, men det är så frustrerade oxå att allt sånt här ska hända när det är röda dagar och julhelg så man inte kan få tag på nån vettig människa som kan hjälpa en.
    Ganska typsikt Sverige oxå att man stänger ner allt under 3veckor.
  • jompa
    RååSa BuBBlan skrev 2010-01-02 10:41:58 följande:
    Ja vi kommer ALDRIG flytta under en helgperiod mer det kan jag lova Idag ska vi nog forska runt i varför i helskotta det inte kommer vatten till duschen, jordens största mysterium  Vatten går till allt annat i hela huset och det badrummet i övrigt har vatten, men inte en droppe till duschen???? *fattar nada* Precis som att nån snott rören dit
    tycker det finns mycket sånt som bara kan gå sönder utan förklaring, man står ju helt handfallen själv oxå då man är helt oteknisk.
  • jompa
    Helle skrev 2010-01-03 07:38:03 följande:
    God morgon! Hur kommer det sig att barnen alltid sover så mycket kortare när det är min morgon att gå upp Tur att vi är lediga båda två ett par dagar till. Sen är det dock dags att börja jobba igen, hur det nu ska gå. Väntar på svar från Danmark om min beställning på en Småfolkoverall, regnbågslinnen och regnbågsbyxor. Man vill ju helst inte ringa, men mail går långsamt. 
    De ligger i ungars natur tror jag, mina sover hur länge som helst om det bara är pappa hemma, och inte går de in till honom heller om jag är uppe, men skulle mannen vara uppe för att jag ska få sova nog f.. kommer de in till mig i alla fall.
  • jompa
    lillronya skrev 2010-01-03 10:01:09 följande:
    Hej i tråden!Å vad det är kaaaallt idag! Tur jag inte bor i norrland!!15 minus är på tok för kallt.
    Här har vi 10 minus men kallare ska det tydligen bli. Burrr gillar inte alls vintern. Skulle inte ha några problem med att bo där det aldrig belv kallare än 20grader varmt.
  • jompa
    lillronya skrev 2010-01-03 10:05:59 följande:
    Låter bra med minst 20 grader varmt. Har ett alldeles för gammalt hus för den här kylan. Blir så himla kallt på golven.
    Vi bor ju lägenhet men nåt är nog fel på värmen eller isoleringen för vi ha ca 19 grader inne. Om vi inte lagar mat och ungnen varit på då kommer vi upp i ca 20 grader
  • jompa

Tjejer hjälp mig nu, skulle ni lägga ut fleecar och skaljackor och överdragsbyxor nu eller vänta?
    Sitter med 30 talet plagg som jag vill få ut men vet inte om man kanske ska vänta lite med just dessa plagg.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15