• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Morty skrev 2009-11-04 13:15:56 följande:
    Var på kundbesök. Hade lite tid att fördriva innan vi skulle vara hos kunden så jag gick ner till något torg. Där fanns en affär som hette Oki-doki tror jag det var. Men de hade mest NameIt. På vägen hemåt fick jag även 'se' lite av Ljungby då min chef kom på att han och frun har bröllopsdag idag. Så det var till att leta upp en blomsteraffär. Är det inte i Ljungby Busbellan kommer ifrån? Sveriges karta har fått ett helt annat innehåll för mig för när jag ser städer så förknippar jag det med någon här i tråden.
    Det var den jag menade, nån annan finns inte vad jag känner till. Nu är jag ju inte där så ofta men utbudet är ganska tunt. 
  • Helle
    na96gen skrev 2009-11-07 11:40:40 följande:
    nikki2006: jag bara undrar vad färgen heter på Molo shoftshell jackan .. den ser orange ut . Jag letar efter en orange till min grabb men finner bara den som är laxfärgad och den verkar vara lite rosa. ha en bra dag
    Är nästan helt säker på att Nikkis jacka är från i våras och den är orange - vi har en likadan. Vet inte vad den heter, men den är definitivt inte laxrosa. Kan nog va svårt att få tag på den orange i butik nu. Maila mysgrodan, jag köpte min därifrån.
    God dag  
  • Helle
    Milliz skrev 2009-11-10 13:56:29 följande:
    Hej! Vad händer här då? Jag har lite storleksproblem.. Ella är drygt 77 cm och har 80 på Molos tröjor men de är det ingen växmån i nu. I katvigs tröjor har hon 86. Vilken storlek ska jag då ta på Småfolks tröjor?? 74/80 låter ju litet och 86/92 låter ju tokstort.. Varför ska de ha dubbelstorlekar?
    Hur 74/80 är storleksmässigt vet jaginte men jag har 86/92 till Gustav som är ca 85 cm lång och det finns gott om växtmån, så de blir nog väldigt stora till Ella.
  • Helle
    Milliz skrev 2009-11-10 14:15:40 följande:
    Ok, då får det nog bli 74/80 då. Synd att det ska vara sånt stort hopp mellan storlekarna..
    Ja det är riktigt stor skillnad. Alltid svårt när man ligger mitt emellan när det är dubbelstorlekar.
  • Helle

Hej hej!

Hur är Molos jr byxor i storlek? Normala el ska man gå ner/upp en storlek?
    Idag har Gustav på sig fina bilsuiten som Greksmurfen köpte till honom på salgen. Tack {#lang_emotions_flower}
    Vi fick dagiskorten idag också och de blev såå fina med Katvigs miniappel. Passande nog så var bakgrunden blå också
  • Helle

God morgon!

Frågade igår om Molos jr byxor. Hur är dessa i storlek? Missade kanske svaret så jag försöker igen.
  • Helle
    havsvind skrev 2009-11-12 10:01:06 följande:
    Hej alla! Hoppas att allt är bra med alla er! Jag undrar om Katvigs nya lila/lila rand finns i leggings någonstans?
    Hej
    Jag tror inte att det har gjorts några leggings i den randen.
  • Helle

God kväll  

Här har vi druckit vin och ätit hemlagad pizza. Mums. Strax läggningsdags för barnen och Idol till mannens förtret
    Bubblan: kul att se dig. Otäckt det som hände. Skickar en stor KRAM
    Det här skulle jag vilja ha till Gustav i julklapp men det är ju så sablarns dyrt. 
    www.lekmer.se/&artid=8079&utm_source=kelkoose&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick
    Smultron: du vet inte om det finns på Gekås när ni ändå pratar Gekås menar jag
  • Helle
    Smultronhjärta skrev 2009-11-13 19:21:46 följande:
    Finns på Gekås och kostar 369 tror jag eller runt den summan iaf
    Bah, vilken skillnad i pris. Du känner ingen som ska dit snart snart och kan tänka sig att skicka ett
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15