• HN79

Prematurkläder

En sovpåse i omlottmodell kanske? Då slipper de ha knappar på magen när de ligger på rygg. Oavsett plast eller metallknappar så är ju prematurer känsligare i huden än fullgångna barn. Ekg elektroderna är antingen 3 eller 5 st. Men man brukar samla ihop dem och dra ut på samma ställe. Typ ur ena benhålet på en body.

Hoppas vi får se bilder på dina kläder sen *nyfiken*

• HN79

Det går bra, det är ju så vi gör med "vanliga" omlott bodys. Har erfarenhet av prematurer både som personal och förälder så man har klätt av och på några stycken

• HN79

Mina hade 30 i huvudomfång och då använde de 40 och 44. Något stort iofs. En cpap mössa är som en vanlig mössa med band framtill och på sidorna som man sätter fast cpapslangarna med. Men det brukar finnas massa sådana på alla neoavdelningar

• HN79

Precis sådana är det, men som jag skrev innan så tror jag inte det finns nån marknad för sådana mössor eftersom de finns på avd.

• HN79

Jättefina, sådana hade jag velat haft när tjejerna var små. Nu är de "jättestora" och drar hela 74 i kläder

• HN79

Fungerar säkert det också. Iaf byxor är nog jättemysigt. Tröja kan nog bli bylsigt.

Svar på tråden Prematurkläder