Prematurkläder
Om man tänker på mössor.....vad är bäst....sådana man kan knyta eller utan?
Om man tänker på mössor.....vad är bäst....sådana man kan knyta eller utan?
Jättesnällt att ni är så hjälpsamma!!
Kommer bara att sy i mjuk trikå och som sagt tidigare så gillar jag färger och mönster....så det kommer jag kan garantera att det blir andra färger än ljusblått och ljusrosa....har tyger som ligger i cerist, grönt, turkos, gul....mm...mm...med olika sorters mönster som är jättesnygga o passar små knoddar!!
Hmmmm...cpapmössa för syrgas....ja....du får nog ta o rita mig en bild i så fall för jag har ingen aning om hur du menar
Stämmer dessa huvudomfång??
32 - 23 cm
38 - 25,5 cm
44 - 29 cm
Hittar ingenstans någon bra tabell någonstans på huvudomfång. Har gjort ett mönster på mössa jag vill testa o sy!! Men måste veta om omfångena stämmer så jag kan göra klart mönstret.
Hittade en bättre sida på growingpeople....dessa stämmer nog bättre:
32 - 22.5 cm
38 - 27 cm
44 - 30 cm
Ibland svarar man på sina egna frågor!! Kan jag äntligen börja sy!!
Är det någon som kan länka mig till en bild på cpap mössa?? Hittar ingenstans....
Hittat en bild....om det är en mössa som slangarna kan sättas fast på hjässan o sen kan man dra resåren genom på sidorna....eller hur man ska säga....kanske kan fråga min kära moder om hon kan gå förbi där när hon jobbar o få låna en...
Har ni rätt i....ingen ide att lägga ner energi på dom....
Ska kolla!
Nu har jag sytt dom 3 mössorna! Tösens 2 dockor fick agera fotomodeller....den minsta mössan är så jätteliten.....det är bara prototyper dock....
www.meandmommy.se/bilder/prematur.jpg
Tack! Kommer att sy i andra tyg sedan, nu tog jag bara av lite stuvar när jag testsyr första gången (man vet ju aldrig hur det blir....kan ju bli helt galet!!)