• jojo15

Jobbfest

Nästa fredag har vi teamfest på jobbet. Då är jag i v. 10 (9+2) och tänker såklart inte dricka alkohol.
    Vi ska vara en bit utanför stan (=ngn måste köra/taxi) och företaget betalar allting (så kan antagligen inte smussla m alkoholfritt då det kommer märkas på notan).
    Nån som har ett bra tips på ursäkt? Tyvärr är det ju så att man idag blir ifrågasatt om man inte dricker. Jag är också en av de yngre här och dricker alltid på festerna så det är kanske konstigt om jag inte dricker..

• Svar på tråden Jobbfest
  • blommanigbg

Säg att du tar medicin.

• Duefigli

Du kan inte erbjuda dig attg köra?? Eller blir det genomskinligt?

Ring personalen och kolla om de har alkoholfri öl etc? BE isf att få den upphälld i glas, alt köp nåt som liknar cider. Blir det borsbeställning så att alla hör? I annat fall borde det ju gå att lösa hyfsat enkelt.

Förstår ditt dilemma om du inte direkt brukar avstå drickat på festerna, men samtidigt tror jag att folk sällan tänker så mycket på vad andfra har i glaset och man inte liksom gör någon grej av det.

• watership down

om det är en resturang det är på så har de garanterat alkoholfritt, inget du behöver kolla upp.

sen kan du ju erbjuda dig att köra hem oxå, brukar ju vara poppis. :)

• blommanigbg

Eller säg att du ska upp tidigt dagen efter för ett barndop och att du ska köra dit.

• Duefigli

Ett annat alternativ är ju att du köper ett glas vin, låter det stå eller låtsasdricker, och häller ut lite vid möjlighet. Dricker istället vatten och går runt med samma glas hela kvällen. Inte heller nån som har koll på sånt.

• Dinna

Beställ lyxiga alkoholfria drinkar! Jättegott och fräscht!

Kanske inte till maten dock, men ring upp stället och be att de köper hem alkoholfritt!

Finns ett öl (Kaliber) på bolaget som är ok. Det kan de hälla upp i ett glas åt dig!

Svar på tråden Jobbfest