• Miiikaaa

telefonen ringer, men ingen där..

det började igåreftermiddag... telefonen ringde, jag svarade, men det var bara tyst... jag la på det ringde direkt igen... tyst igen.. bara brus och sen låter det som att något kopplas vidare eller som det kan bli när man pratat med någon, och sen ska ringa direkt igen och personen inte lagt på ordentligt... fast mycket tysare då... och sen hörs det som små klickanden... jag lägger på och det ringer IGEN! och samma sak när jag svarar....

och så ringde telefonen här vid nio imorse, samma sak igen... jag svarar och det låter sådär, jag lägger på och det ringer igen... alltid tre gånger, sen slutar det...
    och så ringde det för 10 minuter sen igen! samma sak igen... hoppas verkligen inte att det ska hålla på och komma en gång i timmen nu hela dagen, då blir jag galen!

någon annan som också varit med om något sånthär?
    vi har ingen nummerpresentatör så jag kan inte se någon nummer, men förmodligen skulle det väl bara stå dolt nummer... och vi har hemligt hemnummer också, så det tycker jag är skumt...

någon som haft något likande?
    är lite orolig att det ska vara något såndär telefonhacking eller vad man ska säga.. att vi kopplas upp på någon superdyr server nere i medelhavet eller något.. och får hem världens megaräkningn sen... kanske lite larvig tänkt kanske, men ändå!
    kan ju inte låta bli att svara heller, eftersom det kan ju vara någon annan som faktiskt vill något...

tacksam för svar...

• Svar på tråden telefonen ringer, men ingen där..
  • Rosana

Jag tänker också att det kan vara någon slags telehackning. Kan du inte ringa till Telia och be dem se vad er räkning står på nu? Om det är en hackning är ni säkert i9nte ensamma om att drabbas och Telia brukar ha pejl på när sånt är i omlopp.

• SVejsan

Troligen automatuppringning från någon telefonförsäljare, som hela tiden ringer till flera abbonenter och så tar de och pratar med den som svarar först...

• After Forever

Automatuppringning skulle jag tro.

• Miiikaaa

SVejsan: men eftersom vi har hemligtnummer så borde väl inte telefonförsäljare få tag i vårat nummer?

Rosana: ajdå.. jag som hatar att ringa sånna samtal, och sambon är ju inte hemma förens sent i eftermiddag... nej jag menar det, det måste ju vara fler som är drabbade då...

• Miiikaaa

after forever: från telefonförsäljare? men hur har dom fått vårat nummer i så fall?

• After Forever

Jag tror de kan få tag i nummer även som är hemliga. Men det är vad jag tror, vet folk som haft hemligt men ändå blivit uppringa.

• Impega

Har samma problem... På nummerpresentatören så står det nåt telefonnummer som börjar med 04*-*****...

Det ringer o ringer o när man svarar så är ingen där. Provade igår att vänta en lång stund innan jag la på och då var det givetvis nån försäljare...

• Miiikaaa

after forever: tråkigt att man inte kan slippa dom i alla fall då... får hoppas att det är något sånt och att det inte är någon telefonhackning...

men det jag tycker är konstigt är ju att det ringer alltid tre gånger efter varandra... hur lång eller kort tid jag sitter kvar med luren "öppen",

• After Forever

Tur man slipper sådant här, har bara mobil numera och kontantnummer på den

• Miiikaaa
    Impega skrev 2009-10-07 10:40:59 följande:
    Har samma problem... På nummerpresentatören så står det nåt telefonnummer som börjar med 04*-*****...Det ringer o ringer o när man svarar så är ingen där. Provade igår att vänta en lång stund innan jag la på och då var det givetvis nån försäljare...
    okej, så du hade också lite småklickande ljud och så? hur länge satt du kvar innan du kom fram till försäljaren då? vad var det för försäljare?
Svar på tråden telefonen ringer, men ingen där..