• pcr

Vaccination

Idag ringde dom från Neo i Karlskrona och berättade att mina små tvillingpojkar hade fått tid för vaccination mot svininfluensan. Dom räknas som riskbarn för att dom är så för tidigt födda, dom föddes i vecka 25+0.

Nu är frågan, ska vi ge dom vaccinationen eller inte?

Vi velar för vi har läst att man inte rekommenderar att ge barn under 1år (eller var det 3år?) sprutan för att dom vet inte hur det ligget till med biverkningarna för så små barn och att biverkningarna kan vara för många och för påfrestande.

Hur ska ni göra?

• Svar på tråden Vaccination
  • pcr

Idag tackade vi nej till vaccinationen. Jag googlade lite igår och hittade mindre trevliga saker som tex att vaccinet innehåller kvicksilver.
    Nej tack! Kroniska sjukdomar? Nej tack! Hindra hjärnan från att utvecklas? Nej tack!
    Riskerna är för stora och för osäkra.

• pcr

Jag vet att det står mycket skit på internet och i media men vi kommer inte ge våra barn vaccinet.
    Det är inte testat och det har kommit fram hux flux. Brukar det inte gå flera år innan ett läkemedel kan få ett godkännande eller har jag fel?
    Kvicksilvret som är i vaccinet förbjöds i läkemedel tidigare i år och nu finns det i vaccinet ändå. Varför förbjöd dom det från första början? Dom måste ju ha en bra anledning till det för att förbjuda det.
    Hela grejen med svininfluensan är förstorad, det är ju media rätt bra på. Hur var det inte med fågelinfluensan? Det var hysteri kring det också men vad blev det av den?
    Även om du tar vaccinet så är du inte helt skyddad, du kan få influensan ändå.
    Och varför får man under tre år inte ta sprutan om dom inte är i riskzonen? Jo, för biverkningarna.

Svar på tråden Vaccination