• Niinis

Vaccination

soen född v.24+3 (5år idag) har också blivit kallad den 20 okt. för vaccination. känns jobbigt att ge sitt barn detta innan sig själv! velar fram och tillbaka men det lutar åt att ge honom det samt övriga familjen (har en 2mån bebis hemma också som man vill skydda så mkt det går!!) men tänk om det är stora risker med att ta vaccinationen också? tänker att om några år så blir många sjuka eller tom förlamade som det pratats om! hur ska man tänka egentligen??

• Niinis
    pcr skrev 2009-10-12 20:03:00 följande:
    Jag vet att det står mycket skit på internet och i media men vi kommer inte ge våra barn vaccinet. Det är inte testat och det har kommit fram hux flux. Brukar det inte gå flera år innan ett läkemedel kan få ett godkännande eller har jag fel?Kvicksilvret som är i vaccinet förbjöds i läkemedel tidigare i år och nu finns det i vaccinet ändå. Varför förbjöd dom det från första början? Dom måste ju ha en bra anledning till det för att förbjuda det.Hela grejen med svininfluensan är förstorad, det är ju media rätt bra på. Hur var det inte med fågelinfluensan? Det var hysteri kring det också men vad blev det av den?Även om du tar vaccinet så är du inte helt skyddad, du kan få influensan ändå. Och varför får man under tre år inte ta sprutan om dom inte är i riskzonen? Jo, för biverkningarna.
    håller med dig, sjukt svårt val det där! jag har fortfarande inte bestämt mig och sonen ska få sin den 20de okt.
  • Niinis

sonen född v.24 fick vaccinet någon vecka sen, inga biverkningar, själv tog jag idag, känner mig lite konstig i kroppen nu.

Svar på tråden Vaccination