Hur ofta bajsar era barn som är ca 1 år gamla?
2 ggr om dagen, morgon och eftermiddag/kväll bajsade Siri då och gör så ofta nu också.
en gng om dan.
Sonen bajsar säkert minst 4 gånger om dagen, var ännu värre när han höll på att få tänder, då var det ungefär 5 bajsblöjor innan klockan var 11 på förmiddagen.
Det värsta är att han verkligen hatar när man byter blöja på honom, vänder och vrider och sparkar, så man får hålla hans ben så hårt
lite olika - men ca 3-4ggr/dag blir det nog. Ibland "bara" 2 ggr, iblnad mer. Dottern säger inget ibland - å ibland blir hon jättearg å vill inte alls ligag där. Då sjunger vi "klappa händerna" - å då brukar hon lugna ner sig å klappa händerna Eller så ger jag henne tex salvan eller nått (har man tur så flyger den inte genom luften...)
Min dotter är 1 år och 4 månader och bajsar 2-3 ggr./dag. Det kommer nästan alltid efter hon har ätit, så därför brukar vi vänta med att byta tills hon "levererat", för att spara blöjor... :D
när dottern var i den åldern var det 1 gång per dag, alltid när hon precis vaknat efter middagsluren. så bara att sätta på pottan så kom de :) har fungerat så det senaste ca året, o hon är nu 19 månader.
1-2 gånger/dag, ibland 3 gånger.
Hade ett tag som rutin att bajsa innan sängen för kvällen, och då testade jag att sätta honom på pottan och det gick jättebra. Gäller bara att vara med när det är dags...
oftast en gång om dagen, ibland 4... beror på vad och hur mycket han har ätit=)
Ungefär 2 ggr om dagen
hmm.. förmiddag oftast direkt då han vaknar, sen efter hans nap brukar de komma och ibland på kvällen!
men alltid 2 gånger per dag.
då tänderna är påväg blir de betydligt fler!!!
Min son är 16 månader och bajsar en gång om dagen ungefär, ibland varrannan, ibland två-tre gånger om dagen. Lite beroende på hur man mår, eller vad han ätit och så..
4-8 gånger per dag tycker inte att det känns normalt med det är det enligt läkarna... Testad mot mjölk två gånger så lite konstigt tyckte nog läkaren att det var trots allt
ca 1-3 ggr/dag!
Min dotter bajsade också säkert 8ggr/dag. Hon åt som en häst men gick upp väldigt lite i vikt. Annars pigg, frisk och glad. Men jag tyckte inte om att hon inte gick upp i vikt så jag drog ner på fullkorn, fiber som gröt och frukt och så där(med bvc:s ok) Och nu bara ett par veckor senare så har hon gått upp i vikt och bajsar bara ca 3ggr.