På ticket.se kan du välja att boka flyg och hotell, så får du lite olika paketlösningar och priser. Ungefär som när man kollar på charterresor, men du bestämmer reselängden själv. Du kan få lika bra priser som på charter med lite tur.
Koh Samui har jag inte varit på själv, men sambon har varit där tidigare och ville inte ens stanna den vecka de bokat, utan åkte tillbaka till phuket efter två dagar.
Kata är ett väldigt familjevänligt ställe och helt klart nåt jag rekommenderar om man reser med barn. Visst finns det bargator, men dem får man söka upp själv om man är intresserad, det är inte så att folk blir "attackerade" av prostituerade när de är ute och shoppar.
Men generellt är det väl så att på "partyställen" som Samui och Patong, så finns det mer prostitution, eller åtminstone syns den mer. Familjeställen som Kata, är betydligt lugnare.
Koh Lanta är väl rätt populärt bland barnfamiljer också, men har lite mindre utbud än de större orterna, om jag har förstått det rätt (har själv inte varit där).
Mitt tips är iaf att välja ett ställe dit många barnfamiljer reser, så kommer du nog inte att bli besviken. Iaf inte om det är sol och bad ni är ute efter i första hand.