• kokulan

Indigobarn? Vad är det?

Alla barn födda efter 1995 är idigobarn.

"Det som är karakteristiskt för indigobarnen är att de är självlärda och kan utan problem kopiera sin omgivning exakt eller kommer själv med idéer på hur man kan lösa situationer. Barnen provocerar ofta sin omgivning med sin uppenbara brist på respekt och deras utpräglade gränslöshet. De har exempelvis inte respekt för vuxna människor som inte respekterar sig själva."

auratransformation.se/auraIndigo.htm

Vad säger ni?

• Svar på tråden Indigobarn? Vad är det?
  • kokulan

Inga fler åsikter och tankar?

• Lillan

Låter både bra och dåligt...

Det där med problemlösning och självlärning låter bra... men respektdelen är ju något som vi alla bör ta till oss, även barn.

Men det låter otroligt spännande =)

• kokulan

Alltså, jag har aurafotat mig en gång för massor av år sedan. Min aura var tydligen väldigt indigoblå. Detta var typ 20 år innan någon kom på det här med indigobarn, antar jag.
    Jag som då har denna speciella aura, varför tycker jag då att barna är som de alltid varit? Jag borde ju intrigera mycket bättre med dessa barn, men jag märker då ingen skillnad.

• ModestyB

Det finns väl lite olika betydelser av vad man menar med Indigobarn. Scientologerna har sin version, de menar typ "utvalda" barn, annars menar man nog att evolutionen börjar gå framåt och att det blir som ett litet glapp mellan gamla tidens barn och "nya tidens barn" som kallas Indigobarn, de lär sig snabbare, är mer ifrågasättande och har större inre kapacitet. Så har jag tolkat det.

Kan tillägga att jag inte tror ett dyft på detta, däremot så har nog föräldrar idag större frihet i hur man väljer att uppfostra sina barn, man är mer pedagogiskt medvetna och har möjlighet att låta barnen utforska livet med större aptit. Jag har tagit reda på detta med Indigobarn för att vår dotter heter Indigo och jag ville veta vad hon möjligen skulle kunna förknippas med. Det första dom sa på BB var nämligen att deras avdelning för kritiska tillstånd hos för tidigt födda barn kallades "Indigo" som tur var lät vi inte det avskräcka oss=)

• pixietails

Låter som indigobarnen har damp.

• kokulan
    pixietails skrev 2009-10-08 11:17:54 följande:
    Låter som indigobarnen har damp.
    Många dampbarn har det blivit sedan 1995... Alla barnen födda efter det. Pust, en hel värld med bara dampungar, hur ska det gå?
  • pearshapedbastard
    kokulan skrev 2009-10-08 11:41:24 följande:
    Många dampbarn har det blivit sedan 1995... Alla barnen födda efter det. Pust, en hel värld med bara dampungar, hur ska det gå?
    Hellra dampbarn än barn som tror på sånt som auror...
  • kokulan
    pearshapedbastard skrev 2009-10-08 12:12:48 följande:
    Hellra dampbarn än barn som tror på sånt som auror...
Svar på tråden Indigobarn? Vad är det?