• maria81

vart skulle ni placera denna sänglampan?!!

Nu har sambon köpt denna sänglampa (finns i mitt galler) som jag tycker väldigt mycket om, MEN vi har olika åsikter om vart den ska sitta...

Han tycker att den ska sitta ovanför sängen, alltså man har varsin ovanför sig när man ligger..

Jag tycker att den ska sitta vid sidan av sängen, som ovanför ett sängbord om man nu hade haft ett där. (vilket vi inte har..)

Vad tycker du? Håller du med mig eller min sambo??

• Svar på tråden vart skulle ni placera denna sänglampan?!!
  • giz

om man säger (å jag å förklara) där sänggavelkanten är åsså upp i lagom höjd...... alltså varken över sängen eller sängborden utan en i varje hörn av sänggaveln, å nu innser jag medans jag skriver hur knäppt det låter menar förstås på väggen vid huvudgaveln å inte i varje hörn på sängen

• Jennie Brunflo

Jag tycker det ska sitta en ovanför varje huvudkudde.
    Att sätta en ovanför varje nattduksbord(som ni inte ens har?)...förstår jag inte vitsen med....möjligtvis som giz säger om ni har matchande sängstomme....annars ovanför varje huvudkudde.

• maria81

Allts Jennie brunflo, det var bara för att förklara placeringen vi har ingen sängstomme utan bara madrasser på ben..

• giz

ja då är det över varje huvudkudde som jennie säger annars ser det skumt ut

• Jennie Brunflo

Jadu...har ni bara madrasser på ben...då är det över huvudkuddarna som gäller.

• Smajla

Håller med dig maria81 - det skulle i mitt tycke se ganska konstigt ut med en sån lampa ovanför sig. Såna lampor tycker jag ska sitta vid sidan av sängen, så får ni ljuset från sidan.

• maria81

kan ta ett kort på hur det ser ut nu, jag tycker att det ser fel ut...

• Smajla

Frågade maken här också och han håller med oss

• giz

jaaaaaaa är lättare att få en helhet på så sätt

• Krikelina

Säger som smajla, en sån lampa ser snyggast ut när den sitter på sidan av sängen.

Svar på tråden vart skulle ni placera denna sänglampan?!!