• Impartial

slemproppen - hur ser den eg ut?

Är den som en kraftig flytning?
    Tycker det borde vara jättesvårt att veta hur den ser ut, med tanke på att jag har ganska mycket flytningar så här i v 36. Hur ska man se skillnad på dem och slemproppen tro?

Om slemproppen släpper i v 36, tror ni att barnet kommer då? Eller kan man gå omkring utan slempropp tiden ut?

• Svar på tråden slemproppen - hur ser den eg ut?
  • Saarraa

Min slempropp lossnade i omgångar två veckor innan sonen föddes. Slemmisen lossnade i vecka 36 för mig och sonen föddes i vecka 37+6.

• Impartial

Men hur visste du att det var slemmisen då, o inte bara en vanlig flytning? Var det jätteuppenbart att det var slemproppen?

• Saarraa
    Impartial skrev 2009-10-07 21:45:34 följande:
    Men hur visste du att det var slemmisen då, o inte bara en vanlig flytning? Var det jätteuppenbart att det var slemproppen?
    Ja det var verkligen uppenbart.. För det är precis som det låter, en slemklump, inte rinnig/krämig som en flytning är.
  • Minxy

För mig var det uppebart eftersom min slempropp var blodstrimmig. Detbrukar inte mina vanliga flytningar vara

Men - slemproppen kan vara allt från knallröd, blodstrimmig, grön, gul, vitaktig osv - med andra ord kan det se ut på mååånga sätt.
    Delar av slemproppen kan gå ganska tidigt i graviditeten och då är det ju såklart svårt att skilja den från vanliga flytningar. Men när förlossningen är närstående så brukar en större mängd av slemproppen släppa och det brukar inte missas.
    Min var som en jäkla blodig manet....en stor slemklump!

Älskade Leo 2oo8-o2-16 och Bönan BF 2oo9-12-o4
  • Saarraa

Första omgången med slemmisen för mig var genomskinlig, eller ja.. typ vanlig flytningsfärg (inte vit). Och andra omgången var likadan, men tredje var blodstrimmig.

• Annsofie83

Tror min slempropp börjat lossna. Under en veckas tid har jag haft gula flytningar ( nästan som snor) och idag har jag haft bruna flytningar som är väldigt sega. Måste väll nästan vara slemproppen? Hur lång tid brukar det ta när den lossnat? Är på bf+8 idag.

• Saarraa
    Annsofie83 skrev 2009-10-09 18:53:36 följande:
    Tror min slempropp börjat lossna. Under en veckas tid har jag haft gula flytningar ( nästan som snor) och idag har jag haft bruna flytningar som är väldigt sega. Måste väll nästan vara slemproppen? Hur lång tid brukar det ta när den lossnat? Är på bf+8 idag.
    Det låter som slemproppen :)

Min lossnade i omgångar, och från det att första omgången lossnade och till att sonen föddes tog det två veckor. Men du är ju på övertid, så det går nog fortare för dig.. :)
  • Minellii

hej hej hur stor är egentligen slemproppen? Har släppt från slemproppen i en månad nu och ikväll kom en rätt stor klump på ca 1 cm i diameter....va det resten av slemproppen eller är den mkt större?

Svar på tråden slemproppen - hur ser den eg ut?