• Nightdriversgirl

Val av bröstpump??!!!

Hej hopp......

Ska ge mig ut och köpa en bröstpump.. Någon som har förslag på vilken /vilket märke som är bra och prisvärt?
    Var köper jag en sådan? Den enda affären jag vet är Babyproffsen.
    Ska det vara en handpump eller elektrisk?

Har även läst något om "bröstvärmare" känner mig dum som inte vet vad det är , något att ha i Bh-n? antar jag?
    Är vilse ,,, så snälla hjälp!

Tack på förhand... /// Milla v35

• Svar på tråden Val av bröstpump??!!!
  • Junibarn

Jag köpte en från apoteket. Använde den kasnke...2-3 gånger men lillen fick aldrig ens den mjölken. Kommer inte att köpa någon inför ev syskon.

• Nightdriversgirl

OK , låter som om apoteket inte har ngn bra bröstpump.. Har hört lite om det med...

• strojes

jag har också en pump från apoteket och har inte använt den särskilt mycket. den på apoteket (en ganska enkel variant) är betydligt billigare än de som Babyland, Barnens Hus, Babyproffsen säljer.
    Bröstvärmare är inlägg av tex ull som man har i bh:n för att hålla brösten varma så man undviker att få mjölkstockning om det är kallt ute.

• Nightdriversgirl

Skydiver...
    ahh ok , köper man sådana på apoteket med då?

• NinniT

Hej! Min kompis köpte först en från Apoteket och hon sa att den verkligen var urusel. Sen köpte hon en från Avent (tror jag att det heter) som hon är väldigt väldigt nöjd med. Själv har jag fått låna en elektrisk av en annan kompis, och jag hoppas att den funkar annars blir det en manuell från Avent för mig med.

När det gäller bröstvärmare så köpte jag dem på apoteket, men har ännu inte provat dem. Såg häromdagen att de var billigare hos babyproffsen. Har även där fått låna ett par i ull av en kompis.

• Lilla skrutt

Jag har en av märket Ameda, som även gör elektriska pumpar. Jag är mycket nöjd med den, ser lite annorlunda ut än Apotekets och har lite annan konstruktion. Jag har köpt min på Svenska Barnbutiken, finns på Karlavägen och Södermannagatan i Sthlm. Kan även köpas via deras hemsida barnbutiken.net, kostar 375:-

• strojes

nightdriversgirl: bröstvärmare kan du köpa på babyland, babyproffsen, barnens hus tex. finns även flertalet internetsidor du kan beställa ifrån.
    själv använde jag aldrig sådana. körde med en kofta i ull under jackan på vintern.

• LadyLee

Jag har hört att Avent Isis är bra, den har börjat säljas på Apoteket nu med men det är nog billigare att skicka efter över nätet i nån nätshop. Sen har Mendela en liknande som ska ha samma teknik. För mig blir valet mellan dem två...har ingen aning om vilken än.

• Maddeli

Jag köpten en Avent (tror jag i all fall, tänk att man glömmer så fort) som jag var jättenöjd med och använde ofta!! Man pumpade manuellt, funkade hur bra som helst!

• Nightdriversgirl

Tack alla för era svar......
    Det är en djungel med bröstpumpar med =/

Svar på tråden Val av bröstpump??!!!