• Tant Elin

Byxa+jacka eller overall till 6-åring?

Min 6-åring behöver nya vinterkläder, har alltid köpt overall till honom, men nu undrar jag vad som är bäst för en kille i förskoleklass?

Overall är ju praktiskt iom att det inte blir ngn glipa i ryggen, men samtidigt så är det bra med jacka när dom ska gå till matsalen och äta...

Vad är bäst egentligen, eller "måste" man ha båda delarna?

Tycker även det är svårt att hitta bra täckbyxor som går upp lite i midjan, det är oftast midjebyxor med hängslen...

behöver köpa vinterkläder i stl 130

• Svar på tråden Byxa+jacka eller overall till 6-åring?
  • Barnklädesexperten

Hej!

Jag brukar rekommendera overall så länge som barnet accepterar det.Men ju äldre de blir ju svårare är det.

Vad tror du att din son vill ha?Om han är väldigt varm av sig kan det till och med vara en fördel att ha 2- delat.Polarn o pyret har skidjacka och skidbyxor som du kan koppla ihop med tryckknappar och även riktigt bra snölås.Byxorna är även lite högre i midjan/ryggen och har avtagbara hängslen.Jackor kan man oftast ta till lite i stl så att de räcker i två säsonger,det är svårare att göra i overall.

Jag tycker inte att du behöver köpa både och.

Lycka till,mvh Therese

• Tant Elin

tack för svaret

Han är väldigt varm av sig, så det blir nog bra med jacka/byxa, tyvärr tillåter inte våran ekonomi att handla på PoP, det blir ju 1700 för byxa+jacka

Svar på tråden Byxa+jacka eller overall till 6-åring?