• LittleRedRidinHood

McDonalds- Vad kostar enbart leksaken?

Hej! Just nu har de böcker som leksak till Happy mealen på McDonalds och jag undrar vad det kostar att bara köpa böckerna då vi inte är intresserade av att äta där?

• Svar på tråden McDonalds- Vad kostar enbart leksaken?
  • fam kaos
    LittleRedRidinHood skrev 2009-10-08 11:45:26 följande:
    Jag funderar på det- vad kostar en Happy meal då? Har försökt googla reda på det men antingen är det hemligstämplat eller så har jag en dålig google dag.
    Men vad jobbigt. Det känns lite som om du bara vill göra väldigt tydligt att ni minsann aldrig äter på mc-donalds
    Det är väl bara att åka till mc-donalds, köpa ett happymeal och slänga käket, svårare är det inte.
  • fam kaos

Leone i Västerås skrev 2009-10-08 16:39:37 följande:

Fast det ska man tyvärr inte lita alltför mycket på. Det kan vara vilka böcker som helst närsomhelst enligt det McD jag åt på häromdagen, och vi fick "fel" bok. Inte för att det gjorde mig ngt, men så man vet om det är så att man vill ha någon särskild bok.
    Vi köpte happymeal idag och vi bad om den bok vi ville ha, inga problem.
  • LittleRedRidinHood

fam kaos skrev 2009-10-08 16:59:02 följande:

Men vad jobbigt. Det känns lite som om du bara vill göra väldigt tydligt att ni minsann aldrig äter på mc-donalds Det är väl bara att åka till mc-donalds, köpa ett happymeal och slänga käket, svårare är det inte.
    Haha, nej då, men om ett Happy meal är dyrare än eller i närheten av vad boken går att få tag på på t.ex. AdLibris så känns det onödigt att åka dit då det inte direkt ligger på vägen för mig och jag inte har körkort.
  • fam kaos
    LittleRedRidinHood skrev 2009-10-08 17:51:07 följande:
    fam kaos skrev 2009-10-08 16:59:02 följande:
    Haha, nej då, men om ett Happy meal är dyrare än eller i närheten av vad boken går att få tag på på t.ex. AdLibris så känns det onödigt att åka dit då det inte direkt ligger på vägen för mig och jag inte har körkort.
    Jo det var ju logiskt iofs. Vilken av böckerna ville du ha?
  • LittleRedRidinHood

Det är flera: Ägget, Mulle Meck, I skymningslandet och Sifferboken. Hade inte haft något emot de andra heller. Trodde jag hade missat Ägget nu då jag inte tog mig dit idag men det lät ju positivt att de inte verkade bry sig om ordningen så mycket. Kanske kan man t.o.m köpa alla vid samma tillfälle? Får helt enkelt försöka ta mig dit så snart som möjligt och fråga.

• fam kaos
    LittleRedRidinHood skrev 2009-10-08 19:43:40 följande:
    Det är flera: Ägget, Mulle Meck, I skymningslandet och Sifferboken. Hade inte haft något emot de andra heller. Trodde jag hade missat Ägget nu då jag inte tog mig dit idag men det lät ju positivt att de inte verkade bry sig om ordningen så mycket. Kanske kan man t.o.m köpa alla vid samma tillfälle? Får helt enkelt försöka ta mig dit så snart som möjligt och fråga.
    Åh jag trodde det bara fanns två, ägget och den där om barnens rätt.
    I skymningslandet hade jag velat ha.
    Vi bad om båda men jag tyckte den om barnens rätt var ruskigt trist så den hade du kunnat få.
  • LittleRedRidinHood

Den tyckte jag verkade ganska tråkig också, då struntar jag definitivt i den. I skymningslandet ska de egentligen inte ha förrän om två veckor, men det verkar ju som sagt var vara lite sisådär med det.

• PetraD
    LittleRedRidinHood skrev 2009-10-08 11:38:53 följande:
    Tack för svar! Mailade dock McDonalds efter jag hade postat den här tråden och fick svar nu och de säljer tyvärr inte böckerna separat.
    varför inte böckerna? det gör de ju med andra grejer som varit..
  • LittleRedRidinHood
    PetraDeliu skrev 2009-10-08 20:22:38 följande:
    varför inte böckerna? det gör de ju med andra grejer som varit..
    Så här svarade de:

Hej Anna!

Tack för ditt mail.

Då vi har en begränsad upplaga av böckerna måste de i första hand räcka till alla barn som äter Happy Meal, därför säljer vi dem tyvärr inte separat.

Med vänlig hälsning,
    Sara Jansson, McDonald's Kundservice McSvar
  • fam kaos
    LittleRedRidinHood skrev 2009-10-08 20:21:40 följande:
    Den tyckte jag verkade ganska tråkig också, då struntar jag definitivt i den. I skymningslandet ska de egentligen inte ha förrän om två veckor, men det verkar ju som sagt var vara lite sisådär med det.
    Vi ska definitivt dit imorron för jag såg att de har en bok om biltvätten då.
    Sonen har varit helt fixerad vid biltvättar den senaste tiden så han kommer bli överlycklig, pappan brukar få äta upp de äckliga burgarna.
  • PetraD
    LittleRedRidinHood skrev 2009-10-08 20:24:08 följande:
    Så här svarade de:Hej Anna!Tack för ditt mail.Då vi har en begränsad upplaga av böckerna måste de i första hand räcka till alla barn som äter Happy Meal, därför säljer vi dem tyvärr inte separat.Med vänlig hälsning,Sara Jansson, McDonald's Kundservice McSvar
    ok
  • LittleRedRidinHood

fam kaos skrev 2009-10-08 20:25:19 följande:

Vi ska definitivt dit imorron för jag såg att de har en bok om biltvätten då. Sonen har varit helt fixerad vid biltvättar den senaste tiden så han kommer bli överlycklig, pappan brukar få äta upp de äckliga burgarna.
    Fick tag på både Ägget och Mulle Meck idag, sonen blev jätteglad:)
  • 123ost

Happy meal kostar 32kr beroende på vad du väljer att ha i den.

Räkna inte med att få den bok du önskar eftersom att de också kan ta slut eftersom att nästan alla kommer och ska byta. Då blir det till slut endast en sorts bok kvar och då får man vara nöjd. Men fråga kan man alltid göra..

• Mamma till S

Hejsan

Jag jobbar på Mcdonalds o just nu då vi har böckerna så får vi inte sälja dom separat, varför vet jag inte heller !! Hade vi fått göra det så skulle den ha gått loss på ca 20:- de gör alla HM-leksaker . Fast det kanske inte gäller alla donken dock :) Du kan alltid gå in o fråga, annars kostar ett HM ca 32:- !!

• Prettypink

Om ett McD har kvar böckerna som såldes veckan innan till exempel så får personalen ge ut de böckerna tills de tar slut i restaurangens lager. Om du som gäst hellre vill ha en annan bok, så är det bara att säga till så får du byta! Det ska inte vara något problem!:)
    Detta gäller alla leksakerna.

Om du ringer kundservice (McSvar) så får du köpa leksakena separat och väljer då själv på inbetalningskortet hur mycket du vill betala. Dessa pengar skänks till Ronald McDonalds barnfond.

Svar på tråden McDonalds- Vad kostar enbart leksaken?