• Anonym (Ledsen)

Gula tänder!

Jag röker inte och dricker aldrig kaffe. Det blir kanske 1-2 koppar te om dagen men jag är jättenoga med tandborstingen morgon och kväll. Ändå har jag fått fula gula tänder. Det är skitjobbigt, jag vågar inte le längre och när jag skrattar måste jag hålla för munnen.
    Att anväda whiteningtandkräm hjälper inte ett dugg. Vad finns det mer för sätt att få vita tänder som inte är svindyrt?

• Svar på tråden Gula tänder!
  • Kan inte bli bättre än såhär

Blek dem hos tandläkare, 3000 kr och tar max en timma. Knappast dyrt för att kunna se sig i spegeln och vara nöjd.

• Cornbread

Låter klyschigt men köp en tandkräm som heter Denivit.
    Jag har anvnt den och har jättevita tänder, den tar bort missfärgningar.... hur bra som helst. garanterar

• MissLillan

ELTANDBORSTE!!! Fick hur många kommentarer som helst efter jag började använda den om jag blekt tänderna!!!

• Anonym (Ledsen)
    Kan inte bli bättre än såhär skrev 2009-10-08 12:48:28 följande:
    Blek dem hos tandläkare, 3000 kr och tar max en timma. Knappast dyrt för att kunna se sig i spegeln och vara nöjd.
    Tja, ekonomin just nu tillåter nog inte det tyvärr, annars hade jag gärna gjort det. Varken jag eller sambon har något välbetalt jobb och jag är dessutom föräldraledig. Att vi sen har ett barn och fem djur gör inte heller under på ekonomin så ett billigt alternativ är ett måste.
  • Geléhallon89
    Cornbread skrev 2009-10-08 12:49:43 följande:
    Låter klyschigt men köp en tandkräm som heter Denivit. Jag har anvnt den och har jättevita tänder, den tar bort missfärgningar.... hur bra som helst. garanterar
    den rekomenderar jag med!!! (:
  • Anonym (Ledsen)
    Hebo1 skrev 2009-10-08 12:49:42 följande:
    www.tandblekning.com/categories/tandblekning.... Finns ju en massa olika men jag tycker denna är bra :)
    Hmm, är så skeptisk till hemma-blekning. Blir det verkligen bra? Är orolig för att det ska bli fläckigt liksom.
  • Geléhallon89

Anonym (Ledsen) skrev 2009-10-08 13:01:40 följande:

Hmm, är så skeptisk till hemma-blekning. Blir det verkligen bra? Är orolig för att det ska bli fläckigt liksom.
    ja gjorde hemma blekning en gång. vet inte vad som hände men jag fick en vit fläck på tandköttet. :S snacka om att min syrra skratta åt mig. xD men den gick bort tillslut efter ngr dagar.
  • Hebo1

Anonym (Ledsen) skrev 2009-10-08 13:01:40 följande:

För mig har det fungerat felfritt, man får vara försiktig så att man inte bleker för mycket bara, man vill ju inte se ut som en seriefigur ;)

Ang tandköttet så ska man vara noga med att gelen inte hamnar där, jag brukar sätta i skenan, pressa ut alla luftbubblor för då täcker gelen överallt, det som siprar ut på tandköttet torkar jag bort med en blöt topps :)

Första gångerna jag blekte så fick jag ilningar men dessa försvann efter typ 2-3 gånger :)

Jag tycker absolut du ska pröva! :)
  • Anonym (Ledsen)
    Cornbread skrev 2009-10-08 12:49:43 följande:
    Låter klyschigt men köp en tandkräm som heter Denivit. Jag har anvnt den och har jättevita tänder, den tar bort missfärgningar.... hur bra som helst. garanterar
    Jag tror redan att jag har testat den men får väl ge den ett nytt försök.
  • nimble

Jag bor i USA, har ganska vita tänder redan, men igår gick jag till min skönhetssalong och testade tandblekning för 109 dollar, blev skitsnyggt! Man får sitta med skena med 16% peroxid framför en lampa i 20 minuter och jag fick 5 shades vitare tänder, de blir även vitare upp till 24 timmar efteråt. Jättenöjd.

Men sen är det så att tänder har sin egna färg och de kan inte bli vitare än vad de är i sig, så det kan vara så att dina är gula i sig utan att vara missfärgade. Iså fall är ju tandfasader det enda du kan göra, men det är sviiiindyrta!

Svar på tråden Gula tänder!