• Leiah

Vinteroverall

Jag och sambon var och letade efter en ordentlig overall till lillkillen på snart 5 månader igår. Det fanns ju så himla många sorter!

Vi fastnade för en som verkade ordentligt vattentät och slitstark. Kostade kring 1000 kr och var av märket Hummel. På insidan var det fleece, men inte i benen. Kan den vara nåt att satsa på?

Kan tänkte mig att det blir en hel del pulkaturer i vinter och ska man ha nåt dyrt till lillen så vill man gärna köpa rätt.

MVH Linda

• Svar på tråden Vinteroverall
  • Barnklädesexperten

Hej!

Känner tyvärr inte till så mycket om just det märket.Men försök att ta reda på hur vattentät den är.Jag tycker att en så pass dyr overall som ca 1000:- minst ska vara 10 000 mm/vattenpelare men även hög andnings funktion minst 5000 gr/m2/24hrs.Anledningen till att det oftast inte är fleece ner i benen är för att det inte ska kärvar lika mycket om du behöver använda kängor eller skor.Nu verkar i det inte vara aktuellt med tanke på hur gammal er son är först till våren kanse.

Lycka till/Therese.

• Leiah

Tack för svaret!! Bra att du skrev om vattentätheten och andningsfunktionen för det är inte alltid man kan så mycket om sånt. Visste heller inte om det där med avsaknaden av fleece i benen. Bra att veta! Imorrn ska vi ta oss en titt på overallen igen och se om den håller kraven du skrev om. Speciellt eftersom den är så dyr!

Tack igen!!

Svar på tråden Vinteroverall