• Leiah

Vill ha tips om frisyrer!

Jag har haft många olika frisyrer och färger på håret förr. Men de senaste åren har det mest bara varit mörkbrunt, långt och lite uppklippt. Har väldigt tjockt hår.

Jag har länge velat gjort nåt med det och har provat en del frisörer i min hemstad. Förklarar alltid att jag vill ha en förändring (speciellt då jag har en liten på 4,5 mån som drar i håret jämt+att jag vill ha nåt som är lätt att hålla på med när man inte har så mycket tid)

Men det slutar alltid med att de tonar det i nästan samma nyans och klipper upp det lite. Skulle så gärna vilja hamna hos en frisör som vågar komma med tips och som har lite roliga ideér! Är det ingen som är sån?

Vad föreslår du och vad är "inne" i höst/vinter?

• Svar på tråden Vill ha tips om frisyrer!
  • Hårexperten

Hej!

Jag har varit inne på din sida och tittat lite på bilderna och på ditt hår.
    Av att döma på det jag sett tror jag du hade passat i en kall färg nu till höst/vinter.
    En mörk nästan svart med violetta mörka effekter som bara visar sig i vissa ljus.

Vad gällade frisyren så hade jag tyckt du hade varit fin i en markerad tung lugg och det andra håret lite mer busigt och taggit. Men jag hade nog kapat en bit på längden och klippt upp det ännu mer. Lite mer åt det "rockiga" hållet.

Svårt att råda dig när jag inte kännt på ditt hår och inte träffat dig för att veta vad du gillar och inte gillar. Men en uppklippt frisyr är alltid lättskött och en lugg fönar/plattar man ju till på 5 min, och annars finns det ju klämmor

Just nu i höst och vinter är det mycket bruna toner som vanligt, med mjuka effekter.
    Mycket koppar effekter och som jag skrev tidigare kalla violetta skiftningar.
    Absolut inga knall lila mot det mörka.

vad gällande klippningar är det väldigt varierat, både tunga kompakta ala´70-tals stuk med mycket luggar och så är det vilda urklippta pagé varianter som man kan variera i utseendet. Platta eller ruffsiga.

Googla på frisyrer och se om du hittar nåt som du gillar och ta med dig till din frisör.

Lycka till!

• Leiah

Tusen tack för svaret! Roligt att du tog dig tid att se på några bilder!!

Har länge funderat på lugg, så det blir nog så! =) Kul idé det där med färgen också!

Tack igen!

Svar på tråden Vill ha tips om frisyrer!