• Knasten83

Spolning

Någon som spolat sina äggledare?
    Smärtsamt? Hur va det?

Får ju voltaren innan som stolpilla men det kanske ändå är smärtsamt?

hur mår man efter?

tack o hej!

• Svar på tråden Spolning
  • FrkSommar

Har inte gjort min spolning ännu men har hört att det är väldigt individuellt. Har träffat dem som inte kännt något och de som fått ont men ingen som avlidit :)
    Vi går ju igenom det av en anledning eller hur? Vi KAN!

• Knasten83
    FrkSommar skrev 2009-10-08 19:41:14 följande:
    Har inte gjort min spolning ännu men har hört att det är väldigt individuellt. Har träffat dem som inte kännt något och de som fått ont men ingen som avlidit :)Vi går ju igenom det av en anledning eller hur? Vi KAN!
    jo precis, jag är ganska villig att göra vad som för ett litet knyte så..
    Har hört att det känns som mensvärk, jag har själv hemsk mensvärk.. Nån annan sa att det va de värsta de varit med om?? Eh... en förlossning måste ju va värre
  • Elisie

Hej!

Jag har gjort en spolning! de gick bra, kändes inte så mycket, mest som mensvärk o så kändes de lite kallt i magen.. jag tyckte inte att de kändes så mycket, mest lite obehagligt o så som mensvärken då som sagt, jag hade fri passage, vet inte om de kanske känns mer om de är lite igen stoppat någonstarns... men slappna av så går de nog bra! Jag fick inget stolpiller utan skulle ta en ipren o en alvedon en timme innan tror ja de va.

Oroa dig inte de kommer gå bra!

• sofsan

Själva spolningen var smärtfri men sen efter....satan i gatan i vilken mensvärk.Jag hade tänkt jobba på eftermiddan men det gick inte så fruktansvärt ont , eftersom jag fick så ont efter fick jag en starkare tablett efter och sen en med mig hem.

Lycka till du ska se att det kommer gå super =)

(¯`°?.¸ ღ Neo 051211 ღ ¸.?°´¯) sofsan.blogg.se
  • Längtans Stina

Jag hade inget ont, varken under spolningen eller efteråt och jag fick inget smärtstillande innan.

Ont eller ej tror jag beror på hur dina äggledare ser ut. Om det finns stopp i dem så sägs det göra ondare men om det är ok(som de är för de allra flesta) så känns det mindre.

Lycka till!

• Knasten83

tror det e som ni skriver, beror nog på hur det ser ut där inne.
    Ska ta stolpillan i vilket fall, förebyggande.
    Sen ska man få två tabletter antibiotika efter så man inte får infektion.. tack för era svar!!

• grynet2002

Jag gjorde min "spolning" idag! Jag tyckte faktiskt att det gjorde ont... Men läkaren sa att det såg bra ut, fick dock inga voltaren vag eller antibiotika... Hmmm

Är det någon som märkt att spolningen "funkat"?! Alltså någon som blivit gravid efter spolning?

Lisa

Svar på tråden Spolning