Inlägg från: LaTjej |Visa alla inlägg
  • LaTjej

Vad faaan betyder "bytade"?!

Jag har stora problem med stavning, men jag går på Komvux och läser svenska a, snart svenska b . Jag känner mig lika kass på stavning för det . Varför? Jo, för jag har suttit dag ur och dag in på Internet? På Amerikanska och Svenska sidor. Engleskan har påverkats ganska negativt av det eftersom jag lärt mig en massa ord som faktiskt inte är rätt (även om mycket av det har varit det). Det är lite svårt att komma ifrån det efter att ha använt sig av det i flera år.

Likasaå tror jag det är med svenskan. Jag har varit en ensamvarg i flera år och så gott som haft datorn som min enda vän och man läser på forum och har sig. Det blir en slags lärare? Man ser ord flera gång och till sist sätter de sig och man skriver  det som fastnar.

Jag har inte dyslexi (vet ej stavningen) men jag har jättesvårt för att stava rätt hur jag än försöker. Jag har inte lust att sitta och slå upp alla möjliga ord i ordboken för att ni på fl ska bli nöjda faktiskt .

• LaTjej

Nu har jag dock skärpt mig och har börjat läsa böcker innan jag somnar, både engelska och svenska, för jag vill ju att det ska bli rätt, och böcker känns trygga att läsa när det gäller stavning. Så det är ju ett litet tips kanske .

Svar på tråden Vad faaan betyder "bytade"?!