• FinastE2010

Kan man använda fleecefilt i påslakarn

Som frågan lyder. Eller är det dåligt för den nyfödda? Fleece andas väl ändå inte?

• Svar på tråden Kan man använda fleecefilt i påslakarn
  • Blå Flygare

Fleece är så lätt så det ligger inte kvar på barnet om de sprattlar. Bättre med en tung filt så den ligger kvar. Och om den är stor hjälper det med!

• Blå Flygare

Denna bara älskar jag, men har två st ist för att på påslakan på: www.imsevimse.se/shop.pab&id=767 Veloursidan är lite varmare o andra sidan svalare, så jag har valt sida efter väder.

Ska man ha täcke så funkar faktiskt vuxen-stl bäst i säng/spjälis. Fördel att man kan använda sina vanliga mjukslitna lakan som luktar lite förälder med Det gillar bäbisar!

• La Lola

Påslakarn?

Barn behöver oftast inget med än bara påslakan (det kan bli för varmt annars).
    Min Hedda sover med en tunn bebisfilt på sig o det har hon gjort sen hon föddes.

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Blå Flygare

La Lola skrev 2009-10-08 23:00:47 följande:

Påslakarn? Barn behöver oftast inget med än bara påslakan (det kan bli för varmt annars). Min Hedda sover med en tunn bebisfilt på sig o det har hon gjort sen hon föddes.
    Om de har pyjamas på sig behövs inget eller ett påslakan. Min sover i vår säng och eftersom jag har täcke har han det med Så han har kortärmad body på natten.
    Pyamas har han på dagen eftersom resåren i byxorna ger magknip o får han att spy
  • La Lola
    Blå Flygare skrev 2009-10-08 23:06:04 följande:
    Om de har pyjamas på sig behövs inget eller ett påslakan. Min sover i vår säng och eftersom jag har täcke har han det med Så han har kortärmad body på natten. Pyamas har han på dagen eftersom resåren i byxorna ger magknip o får han att spy
    Ja här samsovs det oxå.
    Men Hedda har eget täcke (filt).
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Blå Flygare

La Lola skrev 2009-10-08 23:08:05 följande:

Ja här samsovs det oxå. Men Hedda har eget täcke (filt).
    Lyx att kunna ha barnet så långt ifrån sig
Svar på tråden Kan man använda fleecefilt i påslakarn