Inlägg från: mammajoanna |Visa alla inlägg
  • mammajoanna

ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig

Hej allihopa! Jag hoppas inte att ni tar illa upp nu för jag har själv inget barn med adhd, dock har min syster en son som jag upplever ha problem med vissa saker. Min syster håller med, men ser nog inte allt. Jag tycker synd om henne och hennes son då jag upplever att han får alldeles för mycket skäll och skrik på sig av fröknarna på dagis när han istället behöver proffessionell hjälp. Jag älskar honom över allt annat och vill att han ska få det bättre. Som det är idag får han bara skäll hela tiden och jag tror inte ens att han förstår vad han gör fel. Min fråga är: hur gamla var era barn när de fick sin diagnos?

• mammajoanna
    norgesessan skrev 2009-10-13 11:52:47 följande:
    Mammajoanna, jag råder din syster att gå en copekurs, eller någon annan föräldrakurs. Har gått copekursen själv, där träffer man andra föräldrar i samma sits..Lättar mycket på hjärtat att få veta att man inte är ensam.
    Tack så jättemycket för din hjälp! Ska försöka prata med henne. och ta upp copekurs som förslag..
  • mammajoanna

Tack allihopa för era svar! Min systerson är bara 2,5 år.. Så han är ju bara liten.. Men det är så tydligt att han har problem med det sociala samspelet och koncentrationen. Jag älskar den pojken så enormt mycket, och vill bara att han ska få det bra.. Tyvärr är det ju ingen som vill leka med honom pga av att han mitt i leken utan någon anledning kan slå till barnet. Eller skrika barnet rätt i örat osv.. Han är stor för sin ålder och stark så han slår till även de äldsta barnen. Dessutom är han sen i talet vilket också påverkar att han är utagerande. Han är så snäll egentligen och gosig, men ibland (tyvärr väldigt ofta) slår det bara slint och han slår någon eller tar sönder något. Min syster får varje dag när hon hämtar honom på dagis ha ett samtal med fröknarna om allt som hänt.. Slått barn blodiga osv. Fröknarna vill ha resurs på honom eftersom en vuxen måste vara med honom hela tiden, vilket innebär att de är en mindre varje dag till hela gruppen.. Usch.. det är så synd om honom, och min syster.. Tack för er hjälp..

Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig