ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig
Hej allihopa!
Hur gamla var era barn när ni misstänkte att dom hade adhd?
Jag kan bli så himla orolig för min son ibland. Han är nu 14 mån och en riktig vilde! Han sitter inte still en sekund och har ett ganska hett temperament. Den enda stund han kan sitta still är när han är utsövd o mätt. Då kan han sitta och läsa bok en bra stund med mig, pussla lite eller se lite Teletubbies på TV. Då är han lugn. Så han verkar inte ha svårt att koncentrera sig på saker, är det något han tycker är roligt så har han bra koncentration. Jag tycker bara det blivit värre senaste tiden. Minsta lilla som går emot honom så blir han sååå arg, och kan gå iväg o skrika en stund. Sitta i knä och gosa är bara inte att tala om, det går inte alls nu, det funkade faktiskt lite när han var mindre.
Det enda jag har att jämföra med är hans storbror som är världens lugnaste person. Så detta kanske är normalt för ett sånt litet barn.
Han kanske är väldigt aktiv som person, men vart går gränsen för adhd? Är det vanligt att barn med adhd har ett väldigt humör också? Jag blir så orolig för honom.
Hoppas ni kan hjälpa mig...