ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig
lägger tråden bland favoriter, läser senare
men skickar miljontals kramar till er som behöver det. Ni är alla fantastiska föräldrar
lägger tråden bland favoriter, läser senare
men skickar miljontals kramar till er som behöver det. Ni är alla fantastiska föräldrar
hej
är så ledsen just nu. vet inte vad jag ska göra snart.
Elias har ju bla diagnosen ADHD. men nu är det hans lillebror det gäller.
S är väldigt stimmig, gapig, bråkig m.m. Nu har det gått till den gräns att varken vi föräldrar eller dagis vet vad vi ska göra. Inget hjälper. han är inte allmänt bråkig utan rejält. Elias problem är ingenting mot Simons.
S har både sömnproblem och talsvårigheter. Vi går hos logoped och även BUP. Hon på BUP har kommit med förslag hur vi ska hantera olika situationer men det funkar inte. Tex prata med han när han är arg det är som att prata med en vägg. samma effekt. S gör allt för att få igång ett bråk. Springer och tetas, slår en, nyper en och funkar inte det så biter han en. Bara för att man ska bli arg och ledsen.
Vi har länge misstänkt att S har en diagnos av olika anledningar men hur lång tid tar det innan utredning görs. Och hur länge är utredningen. Just nu pratar vi med en psykolog på BUP. Även dagis pratar med en psykolog ang S. Hur de ska göra för att bemöta han & klara ut olika situationer.
S är hur snäll och duktig, glad när han får vara ute men så fort han ska gå in eller är inne det är då det jobbiga börjar. och värsta bråket börjar. på dagis kan han börja putta på de andra barnen pga att han vill inte gå in.
Hur ska vi göra för att få en till en utredning NU. För vi orkar inte ha det så här längre. man känner sig som världens sämsta mamma just nu.
Det har pratats om några kapslar i tråden. Skulle vara naturmedel kan man ge dem till en 4 åring. Är de farliga att ge ifall det inte är någon diagnos han har.
Just nu bara gråter jag och ser S att jag gråter får han ännu starkare ångest än vad han redan har.
S får ångest efter han har varit jobbig. Och det är nästan ännu värre
Snälla kom med tips hur vi ska göra. för det här tar på hela familjen
ni som ger era barn eye- q
märker man någon skillnad på barnen, och isåfall när gör man det.
vilken kväll är helt slut. Elias fick vaccinationssprutan idag. Och han har varit helt hysteriskt orolig, skrikit efter alla han känner. han har slagit sig på armen hela tiden även huvudet har han slagit sig för och sedan gallskrikit
Fick panodil men det hjälpte inte ett dugg. Fy hemskt att se sin lille modige kille ha det så jobbigt.
Sover i 5 min sedan vaknar och gallskriker och börja slå sig för huvet och på armen. sedan somna om för att efter 5-10 upprepa allt. Lär bli en lång natt
Hej
igår hade Simon sitt födelsedagskalas. elias började dagen med att vara extremt orolig. det hela slutade med världens raseriutbrott på själva kalaset. Sådant utbrott har vi aldrig varit med om. Han var verkligen inte kontaktbar. Både jag och min man fick hålla i honom och försöka få tillbaks han till verkligheten. han var verkligen inte här eller vad man ska säga. och det varade så extremt länge. Elias utbrott har tidigare "bara" varit ca 10 min detta varade över 30 min till att han lugnat sig så pass att vi vågade släppa han och han ville att vi skulle släppa han.
Elias vill själv att vi håller om han och kramar han. När han var så pass lugn att jag kunde jag gå och lägga mig en stund med han tills han var helt lugn. det hela tog 1 timme. har vi aldrig varit med. igår kände vi att vi hade verkligen behövt ge något lugnande för att undvika detta. Elias var inte sig lik på hela kvällen sedan. Så extremt trött var han.
Finns det lugnande man kan ge bara ibland när man märker att ett ett utbrott är på väg. vi visste ju att ett utbrott skulle komma. men hade ingen chans att kunna hindra det.
Ett enormt Grattis håller alla tummar att allt går vägen för er
Elias åt melatonin för några år sedan, han åt 1 tablett, kommer ej ihåg styrkan. För oss funkade den kanon. han somnade 1 timme efter att han hade fått den. och sov i några timmar i streck.
Vi håller på att testa eye-q på vår yngste son. och vet inte om det är dem som hjälper eller om det är en ren tillfällighet. Men han har blivit mycket lugnare. Så skönt. tyvärr kan vi inte testa dem på Elias då han inte skulle klara av att svälja dem.
elias har efter höstlovet blivit mer orolig av sig, hoppas att det snart blir bättre. när han börjar vänja sig vid rutinerna igen.
igår fick han ett utbrott igen, men då försökte han själv stoppa det, genom att han ville lägga sig i sängen och att jag skulle hålla om han. Kändes bra att han försökte och ville själv undvika det värsta utbrottet. Så det blev ett "lungt utbrott" eller han förstörde, slog inte sig eller andra iallafall. det är det jag menar med lungt utbrott.
kram på er alla
håller tummarna, tårna och tungan rätt i mun så kanske det går vägen