• Minus

ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig

Hej, skriver sällan i tråden men läser flitigt.
    Har en man och två barn av fem med ADHD.
    Vi ligger på Bup just nu att de ska starta nån form av utredning på vår tös som blir fyra efter årsskiftet. Men just nu undrar jag mycket över om de ska kunna "se"
    bokstäverna. Ni som har barn som ärvt sina diagnoser, hur tidigt har ni sett?
    Hur tidigt kan man sätta in medicin? Hon river ju huset och skapar oro som inte är bra för de stora.
    Hoppas nån har erfarenhet att dela med sig av.

• Minus
    pcalma skrev 2009-11-14 11:11:24 följande:
    Jag är evigt tacksam för att jag inte har något NPF för då hade det varit lättare att ta repet (ironi)Äldsta tjejen har adhd+ autistiska drag 12 årM på 5,5 år adhd+bipolär sjukdom o lilleman 3,5 under utredning adhd o mellan gossen på 11 år är helt NT stackaren...Min man misstänker jag har ADD för att det händer INGET o jag får dra hela lasset o planera o strukturera o tala om för hponom vad han ska göra!! Han har ingen förmåga att känna empati heller o fattar inte att jag ibland är trött på skiten, helt enkelt..Han ska på ett första möte på NP-teamet på måndag o jag hoppas att de kommer att utreda honom för jag blir galen på detta..
    men även om han får diagnos så innebär det inte att allt vips blir bra.
    min gubbe har adhd med vissa autistiska drag + att mina 2 äldsta barn har höggradig adhd av kombinerad typ..... ev har min 4-åring nåt oxså...
    gäller att gilla läget, vissa saker bara är.
  • Minus
    pcalma skrev 2009-11-16 20:28:04 följande:
    Jo jag förstår såklart att inget under sker om han får diagnos, men jag vet hur mkt lättare allt blev efter att mina barn fick diagnos, trots att svårigheterna finns kvar (så klart) men man får en annan förståelse o bara det gör otroligt mkt!! Blir han oxå hjälpt av medicin (vet att alla inte blir det) så hade det varit en enorm bonus som jag stooort välkomnar med öppna armar;)
    Jo det är klart. Jag upplever dock tyvärr att omgivningen blir lite "off" , det är liksom ok att barnen har diagnos men för min man är förståelsen inte fullt lika stor.
    Vissa myndighetspersoner tenderar att prata över huvudet på honom när vi är på gemensamma möten. Ibland känns det även som om de ifrågasätter hans kompetens som förälder så iblandblir jobbet för mig större om ni förstår vad jag menar.
  • Minus

Måste slänga in en fråga.
    Hur vanligt är det med flera diagnoser på ett barn?
    Har nämligen en pojke på 6,5 år som har väldigt svår adhd, men de ska ev. utreda vidare då han har svårt medmycket.
    Han kan inte släppas ut själv för det händer så mycket tokigt.
    han undviker ögonkontakt, ibland stänger han liksom av och lyssnar inte.
    Väldigt distanslös. Ganska flat när det gäller känslor, känns som han inte känner varken glädje eller sorg ibland.
    Är det någon här med barn som startat med adhd-diagnos och sen fått det utökat med mer??

• Minus

Trollet Ludenben skrev 2009-11-19 17:55:20 följande:

sån är min med... distanslös. Han har ADHD plus autismliknande tillstånd. Dessa diagnoser fick han 2007. Nu ska vi utreda autismdiagnosen med frågeställning aspereger.
    Jo har med funderat på AS. Men är det svårt att se skillnad?
  • Minus
    gabrielito skrev 2009-11-24 17:16:21 följande:
    Hej på er!!!!!HJÄLP!!!!!äR DET INGEN SOM VET NÅT OM sTRATERA OCH KOMBINERA DET MED Consertta???Gabriel har blivit så deprimerad sover dåligt och pratat mycket om döden!Avtar detta eller???Snälla ni som vet nått berätta om denna medisin som vår doktor säger är mirakelmedisin1!!!kram och tack
    Hallå, min 6-åring, 8-åring och min man kombinerar dessa. Funkar bra.
    Har nyss höjt doserna så just nu är det lite svajigt.
    Barnen tar stratteran på kvällen, har hjälpt bra, när de åt bara concerta var det VÄLDIGT svårt att sova, Robin kunde vara vaken till framåt 3 nu somnar han aldrig senare än 21.
Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig