• marris

ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig

hejsan!

är det någon här innen som har problem med skolan, ex att ditt barn inte vill gå till skolan.

jag har en 6 åring som man får bråka med varje morgon för att han inte vill gå till skolan. man säger att han måste gå till skolan osv....

vi har haft samtal med lärare om att dem måste bemöta min son genom att bekräfta att han har kommit dit, att dem måste vara ute när han kommer på morgonen.

men det gör dem typ inte. dem dem säger hej o sen är det inge mer.

och när man ska lämna honom och försöka säga hejdå så får man ingen kontakt med honom. lillebrosan som han har får ingen kram heller. o när man går för att man måste iväg så tittar man på vad han gör, då står han i sitt hörn o tittar bara på vad dem andra barnen gör. han går inte fram o leker med dem. lärarna går typ inte fram till han, dem bara står o kollar vad han gör eller så gör dem nåt annat. Det verkar som att dem inte ens försöker få han att leka med dem andra barnen, sen han började sexårsverksamheten har han blivit instängd, låg, tyst. Så var han inte när han gick på dagis.
    då vi har haft möte med skolan har dem varit så förstående eller pratat med läraren. Men det händer ju ingenting o nu har det pågått sen i aug. och dem visste sen i våras vad våran son behövde osv men det händer ju inget.....Vad gör man?

vad skulle ni som förälder ha gjort om erat barn blev så eller om skolan inte tog i saker o ting.

• marris
    TwistedSister skrev 2009-11-23 18:51:09 följande:
    Min son mådde också jättedåligt på sexårs, det blev bättre när han började ettan både för det var mer fasta rutiner som han känner sig trygg i och att han fick ny lärare som förstod honom så mycket bättre. Annars vet jag inte riktigt vad jag skulle gjort för jag prata med läraren hela tiden och det hände liksom inget. Usch vad frustrerande, man kan prata med skolhälsovården om att han mår dåligt och verkar nere. Tycker det är väldigt olika beroende på vad man får för lärare, en del fattar helt enkelt inte hur mycket man än förklarar känns det som.
    oki....tack för ditt svar....vi har tagit kontakt med rektorn nu så vi får väl se vad som händer. om jag har fattat min son rätt så är barnen du mot han...säger fula ord, slåss osv...vi får hoppas att det händer nåt nu annars får vi väl kontakta skolverket tror det heter så.
  • marris
    TwistedSister skrev 2009-11-23 21:19:57 följande:
    Jasså är de dumma, men det är ju allvarligt då fattar jag inte att de inte tar tag i det. Bra att kontakta rektorn, hoppas det löser sig. Såklart ska han inte behöva må dåligt av att gå till skolan. Min son var mobbad på förskolan, den första han gick på, efter att han börjat på storabarnavdelningen. Där hände heller aldrig nåt, förskolelärarna var så slöa och tyckte att vadå de andra vill ju inte leka med honom för han kan inte prata. Så då är det både okej att de mobbar honom och han får skylla sig själv att han inte har lärt sig prata då!? Nä så vi bytte förskola så fort vi fick chansen, sista utvägen.
    när vi hade tagti kontakt med rektorn o pratat med henne så visste hon inget sa hon men hon skulle prata med min sons förskolelärare. o det gjorde hon o sen ringde hon upp till min man o pratade. dem skulle ta tag i det. o sen när min son kom hem på måndagem så hade han två blåmärken på ryggen o ett av barnen hade knuffat o sagt fula ord till han. på tisdag morgon ringde min man till skolan igen o pratade med dem. o när jag kommer till skolan o lämna min son så säger dem att det går ju så bra för han i skolan, han gör så stora framsteg osv och dem tycker att vi ska ta ledig en dag o se hur bra det går för han osv. så dem verkar inte fatt vad vi vill alltså...problemet är att han blir knuffad, retat mm inte att han går framåt i skolan....
    får väl hoppas på att det blir en ändring snart.
  • marris

tack för alla svar! vi får se hur det blir denna vecka i skolan!

• marris

hejsan! i måndags nör jag kom till skolan så pratade jag en H extra resurs som han har mycket i skolan. Jag la fram ett förslag på hur dem kan jobba med H så att han slipper bli så trött om dagarna. hon tyckte det var bra och under tiden pratade vi om schemat och då sa hon att h måste ha vila mitt på dagen för att han ska orka med resten av dagen, han måste få bli lite särbehandlad för att han har dem problemen han har, sen ssa hon att vissa lärare har inte fattat det och har tvingat ut honom och leka med alla andra barn. Dem har sagt åt H att dem andra barnen ska gå ut och då måste du oxå gå ut!!!

och när jag visade hans klassföreståndare schemat så säger människan att efter jul så kommer vi ju flytta och då får vi fler små rum att vara i. Men jag sa till henne att detta ska börja idag inte efter jul!!! Dem fattar ju ingenting!!!!!!!!

Inte konstigt att H kollapsade förra veckan när jag kom och hämtade honom. Han bara grinade, grinade hela tiden och det har han aldrig gjort förr. Han orkade inte helt enkelt med, det blev nog för mycket åt honom just den dagen.

Fattar inte skolan vad adhd handlar om egentligen? Jag blir så irreterad på dem och sen när man försöker prata med dem så säger dem att det har gått framåt för H sen han började 6-års verksamhetern i aug 2009. Dem tar inte åt sig problemen!!!

ursäkta att jag klagar lite men jag blir så irreterad på skolan hur dem behandlar min son.........!!

• marris

Har någon här inne varit med om att försäkringskassan överklagar länsrättens beslut om att bevlja vårdbidrag?

Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig