• elegi

ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig

Tråden för oss som har barn med bla. ADHD (11) Tråden för oss som har barn med bla. ADHD ADHD tråden...nr. 11 där vi fortsätter att stötta varandra i vardagen
    och fortsätta att skriva av oss, stötta och glädja varandra om våra underbara älsklingar.

Välkomna gamla som nya med eller utan diagnos

*ADHD trådens länk och tipstråd*
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45425441.html
    *ADHD trådens presentationstråd*
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45425251.html
    *Medicintråden ADHD*
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m42076119.html
    *ADHD trådens favvorecept*
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m42350938.html

På den här sidan kan man göra ett ADHD test för barn direkt på nätet, vet inte hur tillförlitligt det är men man får ju ett hum iaf.
    www.psykologitest.se/test/adhd.php

Barn med särskilda behov?
    - Jag kallas ett barn med särskilda behov.
    - Barn med särskilda behov blir så lätt
    barn med särskilda besvär.
    - Barn med särskilda besvär blir så lätt
    "särskilda"
    - Särskilda barn blir så lätt isär- skilda.
    - Isärskilda barn får så lätt
    särskilda behov.
    - Särskilda behov är inte särskilda -
    bara STÖRRE -
    STÖRRE BEHOV har väl även du
    ......ibland.

Av; Berit Schaub
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-25 20:17
    Nyaste tips och länktråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m48564328.html

Nyaste presentationstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m47901659.html
  • Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig
  • Mirakel händer
    elegi skrev 2009-10-14 19:48:13 följande:
    Uj uj uj nu har nån trapat i klaveret Någon har varit inne och kommenterat i min blogg "varför vill man ha en diagnos? Visst, barnet kan få hjälp i skolan efter en diagnos, men som det verkar så har barnet inga problem i skolan (Vad gäller adhd, att inte ha kompis hör ju inte alls ihop med adhd!!!) Om inte resursteamet ser några problem, vad är då problemet? Adhd-problematik visar sig oftast i skolan, att vara överaktiv hemma beror oftare på att de har tråkigt. Nu har ditt barn stämpeln för resten av livet och kommer knappast att få fler kompisar av det! Hur är ni gentemot barnet? Att behandla barnet som friskt gör barnet ofta friskt, för enligt min mening, som har stor erfarenhet av adhd, verkar ditt barn inte ha sjukdomen?! Hoppas att hon slipper diagnosen och att allt löser sig!!" Välkomna in att kommentera
    Har också kommenterat.
  • elegi

Bra tjejer gen denna någon vad den tål, låt denna någon märka att hon kommenterade i helt fel blogg och att hon är ute på riktigt hal is

• Petra78

Trollet Ludenben skrev 2009-10-14 19:31:13 följande:

Jag fick dispens innan vi ens hade utredning. Frodo hade resursavdelning då för det var redan klart att han behövde extra resurs långt innan utredning påtänktes. Jag tog kontakt med min socialsekreterare på familjeenheten och bad om ett intyg till förskolechefen. Socialsekreteraren skrev mail till förskolechefen och förklarare att jag behövde tid hemma att göra alla hushållsarbeten som inte går med Frodo hemma och ladda batterierna för att orka vara steget före honom hela tiden. Det var aldrig nåt snack om saken utan det godkändes med en gång. Det är samma person som har han om placeringar både på förskolan och fritids här så det var bra att vi slapp byta. Vi får han honon så länge som vi känner att vi har behov av det, de har inte satt någon tidsgräns.Ta kontakt med familjeenheten på ditt socialkontor och hör om du kan få någon hjälp där. Om inte de kan hjälpa dig, hör med bup eller vilka de nu är som utför utredningen om de kan skriva intyg. Eller ring till den som har hand om barnomsorgsplaceringar i din kommun och hör vilka krav de har.
    Tack för ett bra svar!!!
    Kram
  • Mirakel händer
    elegi skrev 2009-10-14 20:20:58 följande:
    Bra tjejer gen denna någon vad den tål, låt denna någon märka att hon kommenterade i helt fel blogg och att hon är ute på riktigt hal is
    Så sant så
  • Unicorn73

becca78: Välkommen hit . Här är det bara att kräka av sig när man behöver. Massa kramar till dig.

Läste att det finns flera som behöver lite kramar........Skickar ett megafång med kramar till er att plocka.
    Kramar till alla er andra oxå givetvis!!

• Unicorn73
    elegi skrev 2009-10-14 19:48:13 följande:
    Uj uj uj nu har nån trapat i klaveret Någon har varit inne och kommenterat i min blogg "varför vill man ha en diagnos? Visst, barnet kan få hjälp i skolan efter en diagnos, men som det verkar så har barnet inga problem i skolan (Vad gäller adhd, att inte ha kompis hör ju inte alls ihop med adhd!!!) Om inte resursteamet ser några problem, vad är då problemet? Adhd-problematik visar sig oftast i skolan, att vara överaktiv hemma beror oftare på att de har tråkigt. Nu har ditt barn stämpeln för resten av livet och kommer knappast att få fler kompisar av det! Hur är ni gentemot barnet? Att behandla barnet som friskt gör barnet ofta friskt, för enligt min mening, som har stor erfarenhet av adhd, verkar ditt barn inte ha sjukdomen?! Hoppas att hon slipper diagnosen och att allt löser sig!!"Välkomna in att kommentera
    Jag har kommenterat .
    Vilken idiot måste jag säga.....blir bara så förbaskad på förstå-sig-påare. De borde verkligen läsa på riktigt ordentligt!!
  • elegi
    Unicorn73 skrev 2009-10-14 20:32:33 följande:
    Jag har kommenterat . Vilken idiot måste jag säga.....blir bara så förbaskad på förstå-sig-påare. De borde verkligen läsa på riktigt ordentligt!!
    Tack vännen
  • Trollet Ludenben
    Unicorn73 skrev 2009-10-14 20:32:33 följande:
    Jag har kommenterat . Vilken idiot måste jag säga.....blir bara så förbaskad på förstå-sig-påare. De borde verkligen läsa på riktigt ordentligt!!
    håller med... riktigt irriterad är jag. Det finns verkligen folk till allt måste jag ju säga.
    Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • norgesessan

Jag har också svarat....Fast jag fattar inte vem som är vem där Jag gjorde det lättare för er med mig

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • Unicorn73

Trollet Ludenben skrev 2009-10-14 20:48:33 följande:

håller med... riktigt irriterad är jag. Det finns verkligen folk till allt måste jag ju säga.
    Japp det finns ju tydligen det. Bara så himla trist för det straffar ju våra barn i slutändan....alla dessa okunniga människor. Svåraste är ju att få okunskapen att vändas till kunskap.....fast det lär väl aldrig hända....
Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig