ska också fira jul hemma bara vi 4. för första gången längar både jag och min man till julen. det ska bli skönt att bara vara vi. Annars har vi firat med hela tjocka släkten. och varje år har vi varit helt slutkörda, Elias extremt orolig. Och allt har slutat med kaos för vår del. Elias börjar 1 månad innan julafton att oroa sig för tomten. Och tjatar om den denna tomten hela dagarna. Så jag är så le på allt vad tomtar heter. 
På lördag kommer en prövning. Elias ska vara brudnäbb på syrrans bröllop. Hon vet att han kan ha en dålig dag. Men accepterar det. säger hon iallafall. Vi räknar med att det kommer bli skittufft den dagen. 
Och ingen dag jag längtar efter. Så mina svärföäldrar hämtar Elias vid middagen. Eller om han blir för orolig innan så hämtar de han innan. elias har själv sagt att han ska sjunga för alla. Och det tar vi först, om han vill när det är dags. Gjorde det på vårt bröllop för ett år sedan och var överlycklig när alla sjöng med honom i huvud,axlar, knä & tår   

Kommer vara ca 80 pers på bröllopet inget drömsenario som ni förstår. Vill verkligen inte detta. men min syster gifter sig förhoppningsvis bara 1 gång i livet och då vill man ju vara med. 
Denna vecka ska Elias har 4 lucia uppträdande. Håll tummarna att han är med på 1 av dem iallafall. risken är ju att han få panik av allt folk. men assistenten är beredd. så E står längst ut på ena kanten. Och hon brevid lite i kulisserna. 
Finns en risk att han själ hela luciaupträdandet med sin sång & dans. Han sjunger ju inte tyst precis och han kan ju helt plötsligt få för sig att dansa breakdance eller liknande =)
Ja det är nervös vecka i allafall