Inlägg från: Petra78 |Visa alla inlägg
  • Petra78

ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig

Godmorgon

Kimsmamma: Grattis till bebis!

Ludenben: Min pojk är ju fortfarande på utredning men det vi fått till oss är att han oxå har drag av as. Och min pojk har inte heller ngn speciell talang.
    Jag kan inte heller speciellt mkt om vare sig det ena eller andra så de är så skönt att ha denna sida och läsa på så man lär sig lite. Tack

Efter att ha haft en lugn period här hemma i ett par veckor så har helvetet brytits löst. ursäkta mina ord. Men min pojk var ju som sagt borta nästan en vecka på lovet och efter att han kom hem i fredags så har det varit kaos kaos kaos.
    Han är värre än nånsin tycker jag. Ett fruktansvärt humör både hemma och i skola. Har börjat vara så elak och tyken mot mig, säger jätteelaka saker. Känner inte igen honom.
    Min fråga: Är det så här när rutiner bryts och de kommer tillbaka igen?
    På tal om eye q så hade vi det oxå för ett bra tag sen. höll på med det i ca 6 månader men märkte ingen direkt skillnad. Kanske skulle ta och testa de här andra.

Ha en bra dag!!!

• Petra78

Vi började med våran utr. i april. Men då har de redan gjort en i småland för ca 3-4år sen med visktest mm. Men eftersom han är normal eller tilloch med ibland över normal begåvad så sa de att han bara var ett aktivt barn som behövde mer egentid eftersom han hade småsyskon. Men efter han gått i skolan några år så har det ju som sagt märkts mer och mer att det inte står rätt till så då tog jag tag i det igen.
    Så här har vi blivit bättre bemötta. Vi ska träffa läk på måndag sen ska V träffa läk. nästa fredag och sen ska vi få återgivning.

Kram till Alla!!!!

• Petra78
    elegi skrev 2009-11-08 23:48:00 följande:
    Så där ja, nu finns ALLA tips från de andra trådarna i denna trådAdhd trådens samlade tips och länkar
    Kanonbra!!! Den sidan ska jag verkligen sitta och gotta mig i när jag har tid ;)
    Ha en bra dag!!!
  • Petra78

Halloj!!!

Oj vad det skrivs, å jag läser allt men det tar lite tid när man inte varit inne på en tag ;)

Idag ska vi till Bup på återgivning. Så idag får vi svar om V har ngn diagnos och vad?
    Är lite smått nervös samtidigt som jag har längtat till denna dagen. Så man får rätsida på allt.

Ha en bra dag Alla.
    Kram

• Petra78

Nu är det klart! Adhd. så vi ska få börja med concerta.

Ang att beräättta i skolan. Min sambo var på ett föräldra möte nyligen och berättade för de föräldrar i hans klass att vi går på utredning och om hans problematik och att det inte handlar om dålig uppfostran. Jag kände själv att jag skulle inte klara stå upp och berätta för alla. men så har jag en snäll sambo som gjorde det istället. Och det var många föräldrar som tyckte det var kanon. Det förklarade en hel del.

• Petra78

Trollet Ludenben skrev 2009-11-17 18:15:50 följande:

Skönt att det är klart. Lycka till med concertabehandlingen. Vi har det till sonen och det fungerar bra. Rättare sagt så är det vår räddning. 36 mg har vi, vi började med 18 men fick öka i somras.
    Ja vi ska börja med 18 oxå först så får vi se sen.
    Men du? Snälla byt bild jag tycker clowner är så otäcka ;))))
  • Petra78

Välkommen!!!

En kram till Alla som behöver

• Petra78

Skickar ett gäng styrkekramar, bara att roffa åt sig.

På lördag ska vi börja med concerta, ska bli spännande och se hur det blir med det.
    Å du Ludenben, ska du inte tänka på att byta ut lyckoclownen ;)))

• Petra78

Godmorgon!!!

Här har vi haft en underbar helg.
    Victor började med sin concerta i helgen och jag är helt chockad. Han är en helt annan kille. Sitter lugnt och äter, bråkar inte med sina syskon utan det var nästan tvärtom. Han kunde bygga med lego efter instruktionen vilket han inte gjort innan för då har han inte haft tålamod och det har flygit lego överallt. Fick inga utbrott utan när det var ngt som gick fel så blev han antingen gråtmild eller så gick det att prata bort.
    Å han som verkligen hatar att skriva låg igår och skrev av sju sidor i en sune bok. ja varför? Det undrar jag med men ändå.
    Han har haft empati och frågade sin syster vad det var med henne när hon igår satt och var lite nere.
    Han var med min sambo i nordstan och fikade och de satt verkligen och fikade och tittade på folk. Innan har han bara slängt i sig kakan och sen ställt sig upp och sagt:
    - Vad ska vi göra nu?
    mm mm

Skickar styrkekramar till Er som behöver.

Och kennelmamman välkommen hit!!!

Ha en bra dag!!!
    Idag ska jag på kometutb.

• Petra78

Trollet Ludenben skrev 2009-11-23 09:23:45 följande:

Gött!! visst är concerta guds gåva till männikan (till oss i alla fall )Nordstan brukar va en pärs här (även med concerta) men kul att det gick så bra för er Ska med på komet idag. Hur långt har ni kommit?? Vi kommer till träff 9 idag. Har gjort nödbromsen. Och förra veckan har vart dålig så jag har fått "nödbromsa" flera gånger. Men det är ju sånt vi gjorde redan innan komet så det var ett gammalt använt begrepp med annat namn
    Ja visst är det, hoppas det fortsätter så här bra.
    Vi har kommit till träff 7 vi hade ingen utb på lovet och vecka 46 träffade vi dem bara enskilt en timme var. Och förra veckan var V sjuk så jag vet inte vad de gjorde då. Så det blir väl mkt att ta in idag då.
    Ngn nödbroms har vi inte pratat om om de inte gjorde det förra veckan förstås ;)
    Vad är nödbroms för ngt?
Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig