• Svar på tråden BF Januari :-) del 3
  • Madge

Annars är det nog mest jag som är tvärtom, de flesta verkar ju vilja föda vanligt och det gör mig skräckslagen... Ja, snitt känns lite småläbbigt också, men tusen gånger bättre än föda vanligt.

Kläder har vi mycket av, iaf bodisar, tror vi har typ 30 st kort- och långärmade i 48(?) - 56, men i lite olika storlekar och av dem är två stycken nya, resten är ärvda, kvar från Alice och köpta begagnat. Resten har vi inte lika mycket av, men fullt tillräckligt i alla fall. Kanske ska köpa ett par byxor i 50 (om jag orkar och hittar några billigt), sen är jag nöjd.

• johannajois

Jucea: Härligt att läsa!! Grattis till en liten till!!
    Jag längtar så förbenat nu!

Idag var jag hos BM, bebis är fixerad..weii..det var den tydligen redan förra gången för två veckor sedan. Men är det tidigt tycker ni att bebis redan är fixerad?? Tänkte eftersom man är omföderska..

Hoppas man slipper vänta på bebis allt för länge..efter nyår är jag rätt nöjd.

• AmandaBrun

Madge: Det är inte det att jag är rädd för själva operationen, utan jag vill helt enkelt inte gå miste om den stora upplevelsen av att genomgå ett förlossningsarbete, jag känner mig laddad och peppad och förväntansfull och ett snitt skulle liksom kännas som att all luft drogs ur en på nått sätt.

svårt att förklara.

• Hedebris

med noah fixarades jag ca 3 månader innan.

nu fixerades jag v37 som omföderska. Vilken vecka är du i johannajois

• Shininganne
    johannajois skrev 2009-12-16 12:04:53 följande:
    Jucea: Härligt att läsa!! Grattis till en liten till!! Jag längtar så förbenat nu! Idag var jag hos BM, bebis är fixerad..weii..det var den tydligen redan förra gången för två veckor sedan. Men är det tidigt tycker ni att bebis redan är fixerad?? Tänkte eftersom man är omföderska.. Hoppas man slipper vänta på bebis allt för länge..efter nyår är jag rätt nöjd.
    Min tvåa vet jag var fixerad på kontroll i v 36+1 men exakt när det skedde vet jag ju inte. Men hon låg kvar så tills 40+1 när hon föddes.
    Izabelle 020627 Ebba 080522 BF 100130
  • jeng

Shininganne,
    Gud så typiskt! Skönt att det hände nu iaf och inte på väg till förlossningen! Och skönt att ni hade hjälp så nära! Jag är ett stort fan av att betala för sån där vägförsäkring, för jag kan inte ett skit om bilar. Gillar att man bara kan ringa oavsett om det är så att man får punka eller krockar eller får bensinstopp Dock har vi det inte på nån av våra bilar just nu... hmm.... vi har ju bytt alla bilar nyligen. dags att se till att skaffa det kanske

Johannajois,
    Tack! Ja det är mysigt, men också JOBBIGT nu med alla nya rutiner innan de faller på plats!!! men nu börjar det arta sig! men imorrn ska jag ha båda barnen hemma ensam hela dagen... SHIT! Det lär bli en upplevelse....

Shit vad mycket kläder ni verkar ha allihop. Jag som tyckte att jag hade aaaaalldeles för mycket här hemma själv Jag har inte ens i närheten!!

• Asereht
    AmandaBrun skrev 2009-12-16 11:34:09 följande:
    9 bebbar blir det till idag alltså! Herreguuuud. Snälla vill någon vänta på mig när jag gått över två veckor och vi befinner oss i mitten på Februari......
    Jag har juf ortfarande bf första veckan i feb så jag lär vara kvar en stund till.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & snart lilla Sladdens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • AmandaBrun
    Asereht skrev 2009-12-16 12:19:14 följande:
    Jag har juf ortfarande bf första veckan i feb så jag lär vara kvar en stund till.
    Ja men det är ju ditt vaddå 13 onde barn så den kommer säkert ut lagom tills att du gått 37 fulla .....
  • anka duck

Hm... inget av min barn har haft fixerade huvuden, inte ens ruckbara, utan helt rörliga, ända tills en bit in på förlossningen då värkarna tryckt ner dom! Är nu i v 36 å denna bebben har inte heller sjunkit ner.... Va på ny bltr koll i dag å nu hade de undre trycket i alla fall sjunkit till strax under 100. Men de lutar åt att de är dax att sätta in blodtrycksmedicin. Har fått en sort utskriven som jag ska ta om undertrycket stiger till över 100 och i går låg de ju på 105... Lite svårt att veta om ja ska börja el inte, då de va något lägre idag?? Nåja ja får väl invänta fedagens kontroll å se hur läget är då!

• Asereht
    Madge skrev 2009-12-16 12:04:18 följande:
    Annars är det nog mest jag som är tvärtom, de flesta verkar ju vilja föda vanligt och det gör mig skräckslagen... Ja, snitt känns lite småläbbigt också, men tusen gånger bättre än föda vanligt. 
    Jag är defenitivt tvärtom, jag skulle behöva gå i terapi för att våga bli opererad! Jga är skiträdd för att man skulle vara tvungen att skära i mig. Få jordens dödsångest bara jag tänker på det. *ryser*
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & snart lilla Sladdens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
Svar på tråden BF Januari :-) del 3